  • 81. Data: 2024-05-31 01:45:03
    Temat: Re: Zawiadomienie Obajtka [Prawo i logika v. kampania wyborcza do parlamentu Brukseli]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > W cztery lata (jedną kadencje) byłby niby _prawomocny_ wyrok?

    A to pewnie zalezy od potencjalnych zarzutów. Jakby były poważne,
    zagrozone długimi wyrokami, to pewnie jest czego się bać. Pewnie
    zainteresowany wie coś ntt.

    > Ja obstawiam że sprawy są wystarczająco "nieoczywiste" by prawnik klasy
    > posła KO mecenasa Giertycha _co najmniej_ przeciągnął sprawę przez
    > więcej niż osiem lat (dwie kadencje). Czy ty sugerujesz że Obajtek ma
    > się czego (szybko) poważnie bać bo standardy UE praworządności
    > Tuska-Sienkiewicza-Bodnara zostaną twórczo pogłębione?

    Bez pogłębiania. Nie wiem co on tam narobił pełniąc te wszystkie
    funkcje, ale potencjał miał chyba spory. Tylko, ze to wszystko (Lotosy i
    inne sprawy) jakby ostatnio ucichło, więc może nie, a może to celowa
    taktyka.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2024-05-31 04:13:50
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 22:22, Shrek pisze:

    > Nie. Ale jest powód do sprawdzenia tożsamości - dostarczenie
    > korespondencji.

    Takiego powodu nie ma w katalogu.

    Robert

  • 83. Data: 2024-05-31 07:29:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Takiego powodu nie ma w katalogu.

    A gdzie masz ten katalog?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2024-05-31 08:24:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 07:29, Shrek pisze:

    > A gdzie masz ten katalog?

    Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    Art. 14. 1. W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w
    celu:
    1) rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;
    2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru
    sprawiedliwości, zwanych dalej ,,osobami poszukiwanymi";
    3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    uniemożliwiającego
    ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu zapewnienia ochrony ich
    życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej ,,osobami zaginionymi".

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    900300179/U/D19900179Lj.pdf

    Robert

  • 85. Data: 2024-05-31 08:37:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    900300179/U/D19900179Lj.pdf

    2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.

    Zakładam, że doręczenie przez policję zostało opisane w jakimś innym
    prawie a nie tak że bez podstawy to robią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2024-05-31 10:45:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Powód jest - w celu ustalenia tożsamości.

    Masło maślane nie uzasadnia.

  • 87. Data: 2024-05-31 10:45:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mogą, choć bez wątpliwości nie powinno.

    Co mówi o tym przepis?

  • 88. Data: 2024-05-31 10:49:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Po za tym takie dywagacje rodzą jeszcze kilka innych dodatkowych
    > skutków. Po pierwsze zakładam, ze policjant jest przekonany, ze legalnie
    > legitymuje.

    Można go przekonać rozkazem. Z tego nijak nie wynika, że robi to legalnie.
    Nie może się tłumaczyć "bo dostałem taki rozkaz", albo "poczułem
    wewnętrzną potrzebę wylegitymowania".
    Ma podać przyczynę legitymowania.

    > No to i tak przecież na podstawie Twojego oświadczenia, że
    > nie nie odstąpi.

    Jeśli łamie prawo, to ma obowiązek odstąpić.
    Ma obowiązek w ogóle nie przystępować.

    > W ostateczności użyje środków przymusu bezpośredniego.
    > W celu ustalenia tożsamości można zatrzymać osobę. Ostatecznie
    > posiedzisz kilka godzin, Policja i tak zrobi swoje, a po roku sąd uzna,
    > że nie miała prawa.

    Tęsknota za państwem policyjnym jest silna, to oczywiste.
    Po takim numerze powinien natychmiast zostać usunięty ze służby, bo
    skoro nie potrafi ocenić, czy łamie prawo, czy nie, to się do tak
    odpowiedzialnej służby nie nadaje.
    Dodatkowo powinien zostać obciążony odszkodowaniem za użycie środków
    przymusu bezpośredniego (i za jego ewentualne dalsze skutki dla zdrowia
    poszkodowanego), oraz odszkodowaniem za bezprawne pozbawienie wolności i
    utracone dochody z pracy, której w tym czasie poszkodowany nie mógł
    wykonywać.

    > Oczywiście najlepiej by było, jakby nie było takich
    > sytuacji i legitymowano ludzi tylko wówczas, gdy są stosowne podstawy.

    Więc czego nie rozumiesz?
    Skoro są takie sytuacje, to trzeba je eliminować, a nie zrzucać ciężar
    na obywateli żeby się kopali z koniem po sądach.

    > OP wiele prościej podać te dane i złożyć skargę. Ktoś to rozpatrzy.

    Nie.
    O wiele prościej, dla obywatela, jest nie legitymować bez podstawy.
    Obywatele utrzymują policję żeby było prościej dla obywatela, a nie
    odwrotnie.
    Jeśli tego nie rozumiesz, to nie powinieneś być policjantem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 89. Data: 2024-05-31 11:02:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Powód jest - w celu ustalenia tożsamości.

    A powodem mokrej wody jest mokra woda.
    Jeśli nie podasz w jakim celu chcesz ustalić tożsamość, to nie masz
    prawa zatrzymywać obywatela w celu ustalenia tożsamości.

    Tyle lat tłumaczenia.... dostałeś linki ze źródłami, że się mylisz i nic
    i kamień w wodę, ściana... nawet dziecko w końcu by zrozumiało...
    To przerażające, że tacy ludzie jak ty pracują w policji.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 90. Data: 2024-05-31 11:30:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.05.2024 o 11:13, A. Filip pisze:

    > W kwestii technicznej: Jak policjant przed wylegitymowaniem ma wiedzieć
    > że obywatel RP3 a nie np. nielegalny imigrant?
    > IMHO albo to jest prawo _człowieka_ albo sprawa staje się śliska
    > i "może wystarczyć" obława na nielegalnych imigrantów.

    W kwestii technicznej: łapanki przestały być modne.

    I nie trzeba legitymować imigrantów niepotrafiących poprawnie sklecić
    zdania w języku polskim.
    Od razu widać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr