  • 251. Data: 2024-06-03 14:14:14
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 May 2024 19:40:22 +0200, Shrek wrote:
    > O co chodzi z zawiadomieniem obajtka? Cała policja go szuka żeby
    > zawiadomienie wręczyć i znów policję wyprzedza jakiś pieprzony pismak na
    > festynie;) To jak jego nie mogą znaleźć to rzeczywiście jak mają szukać
    > zaginionych czy żuli co zajebali moto i siedzą na drugi dzień w miejscu
    > zajebania:P
    >
    > Czemu nie można jak do areczka - na adres zameldowania i po dwóch
    > tygodniach doręczone?

    Może to inne przepisy regulują.
    A może i można, ale czas leci :-)

    Dzis info - Policja wręczyła wezwanie pełnomocnikowi Obajtka.

    Hm, a skąd wiadomo, że ma jakiegoś pełnomocnika?
    A pełnomocnik w sensie adwokata, to chyba jest w określonej sprawie,
    a nie w każdej?

    Na razie to chyba go chcą strasznie podgrzać 7.06, jeszcze przed
    wyborami. A wybory 9-tego :-)

    Pełnomocnik poza tym nie musi mieć natychmiastowego kontaktu,
    a wezwany z dalekiej podróży też szybko wrócić nie musi, zeby tak z
    dnia na dzień się stawić ...

    No i jeszcze - Obajtek jako obywatel Unii ma prawo mieszkać sobie
    gdzie chce w Unii, a w zasadzie i poza nią.

    A to komisja od wiz? To czego oni od niego chcą? Co on ma z wizami
    wspólnego?

    J.

  • 252. Data: 2024-06-03 14:32:49
    Temat: Re: Zawiadomienie Obajtka [Prawo i logika v. kampania wyborcza do parlamentu Brukseli]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 May 2024 22:25:25 +0200, A. Filip wrote:

    > Czy prawo i logika są najważniejsze w tej szopce _szczególnie_ tuż przed
    > wyborami do parlamentu Brukseli? Nie takie odnoszę wrażenie.
    >
    > <ironia> Ja stawienia się obecnie posła KO mecenasa Giertycha na
    > wezwania których nie odebrał oczekiwałem od polityka myślącego
    > i planującego strategicznie. Może byłby teraz ministrem sprawiedliwości
    > zamiast Bodnara. </ironia> Obajtkowi (chyba) wystarczy odebranie
    > wezwania ale dopiero po wyborach.

    Nie wiem, kiedy wysłali, ale po 14 dniach Poczta odsyła, i nie
    odbierze.

    Ba - może nawet nie bardzo wie, co kto wysyłał, bo niby Poczta ma
    wszystkie polecone w komptuterach, ale czy powie/wydrukuje po
    oddesłaniu kto list nadał?

    J.

  • 253. Data: 2024-06-03 14:42:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 14:14, J.F pisze:

    > A to komisja od wiz? To czego oni od niego chcą? Co on ma z wizami
    > wspólnego?
    >
    > J.

    Czyli z 2 mln "nielegalnych wiz" zostało 600, a teraz pozostali tylko ci
    co mieli pracować dla Orlenu, tak jak ci z korei pn. "pracujący dla Kima"?

    Coraz słabiej.

    Przy okazji zerknąłem na nieszczęśników z korei pn. i jak media piały w
    różnych okresach.

    2013 czyli czasy peło:
    - MSZ nie ewakuuje Polaków z Korei Północnej

    2016 czyli pierwszy rok pisoski i jak możemy się domyśleć "ż"/DE media
    "temat zauważyły" i już stękajo/kwilą/lamentujo:

    - Koreańczycy w Polsce - pracują przymusowo
    - dzięki niewolnikom z Korei Płn.

    "ż"/DE media 2019:
    - "niewolnicza praca" Koreańczyka z Północy w Polsce

    OT.
    W trosce o dzieci. Treści wychodzące z komputra/ajfona
    (txt/grafika/filmy) przy korzystaniu z komunikatorów komercyjnych mają
    być skanowane AI, ale to jeszcze nic, coby móc korzystać z komunikatora
    trza będzie dać zgodę na full skanowanie urządzenia:)
    Prawnicy/służby/lekarze podobno mają być wyłączeni z tego obowiązku.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4057785.html

    O radości iskro bogów kwiecie elizejskich pól ....

  • 254. Data: 2024-06-03 15:33:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 14:42:06 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Czyli z 2 mln "nielegalnych wiz" zostało 600, a teraz pozostali tylko ci
    > co mieli pracować dla Orlenu, tak jak ci z korei pn. "pracujący dla Kima"?
    > Coraz słabiej.

    Ja tam nie wiem, ale ile tych wiz szengenskich wydalismy, to łatwo
    sprawdzic, bo one w jednej bazie szengeńskiej.
    Tzn władze mają łatwo, bo przecież nie my, szarzy obywatele.

    Ciekawe, kto sie zagalopował/uwierzył mediom.

    A co - Orlen sprowadzał "nielegałów", czy chocby im zaswiadczenia
    wystawiał?

    > Przy okazji zerknąłem na nieszczęśników z korei pn. i jak media piały w
    > różnych okresach.
    > 2013 czyli czasy peło:
    > - MSZ nie ewakuuje Polaków z Korei Północnej

    A co się działo w 2013 ?
    I ilu tam Polaków przebywa i z jakich powodów ... może nie ma sensu
    jakiejś ambitnej ewakuacji robić?

    > 2016 czyli pierwszy rok pisoski i jak możemy się domyśleć "ż"/DE media
    > "temat zauważyły" i już stękajo/kwilą/lamentujo:
    > - Koreańczycy w Polsce - pracują przymusowo
    > - dzięki niewolnikom z Korei Płn.

    A gdzie pracowali?
    Bo ja coś pamiętam, ze drogi nam mieli robić, ale to chyba blizej
    2012, i raczej Chinczycy niż Koreanczycy płn.

    A warunki w NK ... troche wiemy, trochę się domyślamy, i z tego
    wynika:
    -to dla nich duża ulga do "normalnego" kraju wyjechać?
    -czy duży stres, bo nie wiadomo, co się "nadzorcom" nie spodoba, a w
    Korei rodziny zostały na zakładników,
    -skoro władze nikogo nie wypuszczają ... to samych szpiegów nam
    przysłali :-)

    > "ż"/DE media 2019:
    > - "niewolnicza praca" Koreańczyka z Północy w Polsce

    Ja tam teraz wiem o Ukraincach, co pracują 12h/dobe.
    Dobrowolnie, ewentualnie po małym przymusie ekonomicznym.

> [...]
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4057785.html
    >
    > O radości iskro bogów kwiecie elizejskich pól ....

    Takie czasy.
    Ale co - utrzyma się, czy skorzystamy z jakiegos amerykańskiego
    serwera/kolumbijskiego/rosysjkiego/chinskiego/vpn/to

    J.

  • 255. Data: 2024-06-03 15:45:14
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 15:33, J.F pisze:
    > A co się działo w 2013 ?
    > I ilu tam Polaków przebywa i z jakich powodów ... może nie ma sensu
    > jakiejś ambitnej ewakuacji robić?

    Wyłożyłem się, chciałem zapodać co pismaki klepali o pracownikach z
    korei pn. pracujących w stoczni PL.

    Niestety z linkami słabo. Czyli przed dojściem pisów do żłoba pismaki
    niespecjalnie interesowali się tematem.

  • 256. Data: 2024-06-03 16:05:17
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 15:33, J.F pisze:

    > A gdzie pracowali?
    > Bo ja coś pamiętam, ze drogi nam mieli robić, ale to chyba blizej
    > 2012, i raczej Chinczycy niż Koreanczycy płn.

    A to chińczycy i nie robole tylko główni nadszyszkownicy mieli
    organizować budowę dróg. Nie znaleźli PL podwykonawców i temat zdechł.
    Gdyby polacy zgodzili się na współpracę z chińczykiem, nie mogli by
    wałów kręcić, zwinąć kasy za robotę i dać nogę do ciepłych krajów.
    Było ileś przypadków podwójnego płacenia robolom przez GDDKiA, raz
    płacono pośrednikom, a gdy ci zniknęli z kasą, GDDKiA musiała zapłacić
    drugi raz pracownikom:) Ładne ajwaje:)
    Dla tych z pamięcią chomika słowo o kryształach pełoskich:
    cyt.
    Wszakże praktyka, związana chociażby z realizacją autostrad przed
    turniejem EURO 2012 (wykonawcy nie płacili podwykonawcom za wykonane
    usług, pomimo że sami zapłatę otrzymali) dowodzi, że pewna regulacja
    publicznoprawna dotycząca relacji, wykonawca podwykonawca jaka zachodzi
    w ramach realizacji związanych z wykonywaniem zamówień publicznych, może
    okazać się niezbędna ....

    Rydzeusz trąbił o wałach z pół roku, ale kto tam ogląda TV klerykalną:)

> [...]
    > Korei rodziny zostały na zakładników,
    > -skoro władze nikogo nie wypuszczają ... to samych szpiegów nam

    Nie wiem. Wcześniej pismak mordy nie darły, kwiki pojawiły się pod
    koniec 2015 r.

    > Ja tam teraz wiem o Ukraincach, co pracują 12h/dobe.
    > Dobrowolnie, ewentualnie po małym przymusie ekonomicznym.

    Możliwe. Niby jak to to skontrolować?

    > Takie czasy.
    > Ale co - utrzyma się, czy skorzystamy z jakiegos amerykańskiego
    > serwera/kolumbijskiego/rosysjkiego/chinskiego/vpn/to

    Część pozostanie przy tym co jest, część poszuka sobie innych rozwiązań.
    Tak czy siak ogólny trend daje się zauważyć. Mają zapędy do grzebania
    coraz głębiej. Pruska dyscyplina.

  • 257. Data: 2024-06-03 16:07:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 15:33, J.F pisze:
    > A co - Orlen sprowadzał "nielegałów", czy chocby im zaswiadczenia
    > wystawiał?

    Szczerba mówi, że Orlen udostępnił dostęp obcym do jakiejś platformy
    e-konsulat.
    Tak napisali, że nic nie wiadomo o co chodzi.
    "Dopiero po kilku miesiącach wykonawca, w szczególności Orlen, wycofał
    te osoby."
    Jak to rozumieć? Wykonawca (Hyundai), to co w szczególności Orlen zrobił?
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Imigranci-na-budowi
    e-Orlenu-Prokuratura-sprawdza-zawiadomienie-ws-wiz-8
    757102.html

    Robert

  • 258. Data: 2024-06-03 16:26:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 16:07:08 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Imigranci-na-budowi
    e-Orlenu-Prokuratura-sprawdza-zawiadomienie-ws-wiz-8

    Też nie bardzo rozumiem, dlaczego Orlen miałby mieć dostęp do
    wewnętrznych systemów MSZ.
    Chyba, że to bardziej zewnętrzny system, i służy np do składania
    wniosków wizowych, i tu bezpośredniość składania przez Hyundai jest po
    prostu wygodna.

    Zarzutów też nie bardzo rozumiem - chcieli miec zagranicznych
    pracowników, czy nie chcieli, i to chyba raczej Hyundai niz Orlen.
    I co się nie podoba - że niektórzy nie przyjechali, czy że wrócili,
    czy ze "miasteczko" kiepskie.

    Z tymi 2-miesięcznymi dziećmi, to moze warto sprawdzić, czy nie byli z
    Nepalu, oni tam mają inny kalendarz.
    A moze po prostu w ramach rozłąkowego sprowadził ceniony pracownik
    żonę i dzieci.

    J.

  • 259. Data: 2024-06-03 16:48:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 16:05:17 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    > Gdyby polacy zgodzili się na współpracę z chińczykiem, nie mogli by
    > wałów kręcić, zwinąć kasy za robotę i dać nogę do ciepłych krajów.

    A jak głownym wykonawcą jest np niemiecka firma, to można wałki
    kręcic?

> [...]
    > publicznoprawna dotycząca relacji, wykonawca podwykonawca jaka zachodzi
    > w ramach realizacji związanych z wykonywaniem zamówień publicznych, może

    No ale to normalne niestety. Jest główny wykonawca, któwy wygrał
    przetarg, i jest masa podwykonawców, w rozbudowanej hierarchii.
    I pełno miejsca na nierzetelności i przekręty. I nauczeni
    doświadczeniem, te regulacje wprowadziliśmy ... ciekawe, czy jako
    jedyni w EU, czy w EU to norma, ale nam się wydawało niepotrzebne,
    więc nie trafiło początkowo do ustawy.

    O co z tymi Chinczykami chodzi ... faktem jest, ze się wycofali z
    kontraktu (polskim firmom też się zdarzało), a niesprawdzonych plotek
    może nie powtarzajmy.

    > Rydzeusz trąbił o wałach z pół roku, ale kto tam ogląda TV klerykalną:)

    Jak jakies plotki bez uzasadnienia trąbił.

    > Nie wiem. Wcześniej pismak mordy nie darły, kwiki pojawiły się pod
    > koniec 2015 r.

    I co - ktos pismaków napuscił, czy wcześniej blokował?

    > Możliwe. Niby jak to to skontrolować?

    Na gruncie polskiego Kodeksu Pracy to chyba niemożliwe, ale jak oni
    zatrudnieni przez inną firmę ...

    > Część pozostanie przy tym co jest, część poszuka sobie innych rozwiązań.
    > Tak czy siak ogólny trend daje się zauważyć. Mają zapędy do grzebania
    > coraz głębiej. Pruska dyscyplina.

    No cóż, moze i w internecie musi być jakaś
    cenzura/kontrola/odpowiedzialność, bo inaczej mamy anarchię a nie nie
    państwo :-)

    J.

  • 260. Data: 2024-06-03 16:58:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 15:45:14 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Wyłożyłem się, chciałem zapodać co pismaki klepali o pracownikach z
    > korei pn. pracujących w stoczni PL.
    >
    > Niestety z linkami słabo. Czyli przed dojściem pisów do żłoba pismaki
    > niespecjalnie interesowali się tematem.

    No cóż, moze i jest w tym jakieś drugie medialno-polityczne dno, a
    może wcale nie ma.

    juz w 2006 Koreanczycy pracowali w stoczni Gdanskiej, a prasa o tym
    pisała
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-gdansk-korean
    czycy-pracuja-w-stoczni-legalnie,nId,84026#crp_state
    =1

    J.