  • 221. Data: 2024-06-02 15:29:46
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No to w podstawie prawnej masz "w celu ustalenia tożsamości".

    Czy mam obowiązek wylegitymować się na wezwanie policjanta, bez podania
    przyczyny tegoż?

    Robert

  • 222. Data: 2024-06-02 15:32:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > powiedzmy w ubiorze podobnym do zaginionej to było bezprawie
    > dyskryminujące nastolatki idące w spodniach przed tymi w spódniczkach
    > (albo na odwrót, jak akurat zaginiona miała spódniczkę, bo nie wiem)?
    >
    > Albo tam pod Krakowem, gdzie kobieta zaginęła na jakimś polu. Jakby
    > ustalali tożsamość wszystkich kobiet napotkanych w tym rejonie, to
    > dyskryminacja kobiet, względem mężczyzn? A może powinni i mężczyzn
    > legitymować, by uniknąć zarzutu w Twojej strony, ze bezpodstawnie
    > kobiety dyskryminują.
    >
    > No i teraz weź pod uwagę, ze takich poszukiwanych są dziesiątki tysięcy.

    Jak najbardziej zasadne byłoby to legitymowanie. Jest ten przypadek w
    przepisach.

    Robert

  • 223. Data: 2024-06-02 15:39:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak najbardziej zasadne byłoby to legitymowanie. Jest ten przypadek w
    > przepisach.

    A jeśli się okaże, że to legitymowane dziecko nie bedzie podobne do
    żadnego poszukiwanego? Przypominam, ze wałkujemy tu tezę, ze ma być do
    konkretnego i policjant ws kazać personalia tej osoby.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 224. Data: 2024-06-02 15:46:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jeśli się okaże, że to legitymowane dziecko nie bedzie podobne do
    > żadnego poszukiwanego? Przypominam, ze wałkujemy tu tezę, ze ma być do
    > konkretnego i policjant ws kazać personalia tej osoby.

    To po co legitymował? Jeżeli mu się wydawało, że jest podobne, to ok.
    Ale jeżeli z powodu, że podoba się jemu jego matka i szuka kontaktu, to
    jest to ten przykład łamania przepisów.

    Robert

  • 225. Data: 2024-06-02 15:47:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy mam obowiązek wylegitymować się na wezwanie policjanta, bez podania
    > przyczyny tegoż?

    No ale przecież podał "w celu ustalenia tożsamości":P NIby jest wymóg
    żeby policjant nie był debilem, ale jak widać w praktyce...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 226. Data: 2024-06-02 16:37:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak najbardziej zasadne byłoby to legitymowanie. Jest ten przypadek w
    > przepisach.

    Inna sprawa, że w tym konkretnym przypadku byłoby to zupełnie bez sensu,
    więc nie jest też żadnym zaskoczeniem że taki przykład wybrał sobie Robert:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 227. Data: 2024-06-02 18:05:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 22:37, Shrek pisze:

    > Ten jest z życia, bo był an jutubie. Raczej nie był ustawiony. To nie
    > był audytor;) W życiu wygląda to tak, że od czasu do czasu ktoś się
    > zapyta "ale właściwie to o co chodzi?" a policjanci zamiast powiedzieć o
    > co właściwie chodzi (co w znakomitej większości rozwiązywałoby sprawę)
    > wymyślają powody z dupy, bo traktują to jako ujmę na ich "władzy". I się
    > inba rozkręca.

    > NIe wiem czy dobrze zrozumiałem - końskie zaloty?

    Oby tylko to.

    Robert

  • 228. Data: 2024-06-02 19:42:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 16:37, Shrek pisze:
    > Inna sprawa, że w tym konkretnym przypadku byłoby to zupełnie bez sensu,
    > więc nie jest też żadnym zaskoczeniem że taki przykład wybrał sobie
    > Robert:P
    Co byłoby bez sensu? Szukanie tego dziecka, czy nieszukanie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 229. Data: 2024-06-02 19:45:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To po co legitymował? Jeżeli mu się wydawało, że jest podobne, to ok.
    > Ale jeżeli z powodu, że podoba się jemu jego matka i szuka kontaktu, to
    > jest to ten przykład łamania przepisów.

    Ale oni nie mieli jego zdjęcia. Nie mogło mu się wydawać, że jest
    podobne, bo nie wiedział, jak wygląda. Mieli pewnie rysopis, ale do
    takiego rysopisu przeważnie masa ludzi pasuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 230. Data: 2024-06-02 19:49:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale oni nie mieli jego zdjęcia. Nie mogło mu się wydawać, że jest
    > podobne, bo nie wiedział, jak wygląda. Mieli pewnie rysopis, ale do
    > takiego rysopisu przeważnie masa ludzi pasuje.

    Legitymowali czy to twój kolejny z dupy wymyślony przykład?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!