  • 171. Data: 2024-06-01 20:09:41
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bo tych poszukiwanych jest tak dużo, że każdy jest na pewno do jakiejś
    > podobny. Po prostu ten przepis tak jest skonstruowany, że trudno nie
    > znaleźć podstawy do legitymowania.

    Tak, o ile oczywiście będzie to fikcyjna podstawa. Prawdziwą jednak
    trudno znaleźć.

    > I to jest zupełnie co innego, niż
    > legitymowanie w jakimś niezwiązanym z służbą powodem

    Czemu w/g Ciebie nie napisali, że ma być związane ze służbą?

    > i cwaniackie
    > naciąganie przyczyn. Natomiast domaganie się, by policjant wskazał do
    > kogo dana osoba jest podobna jest po prostu bez sensu.

    Bo nie pasuje do zarzutu?

    > Oczywiście, jak
    > się ktoś uprze, to można zapiąć jakiś tam algorytm i znaleźć mniej lub
    > bardziej podobną osobę poszukiwaną. Nikt tego nie robi, bo wszyscy
    > mądrzy wiedzą, że to bez sensu.

    Bez sensu to jest uważanie za podstawę jej brak.

    > Legitymuje się osoby z różnych powodów. Bo przykładowo na widok
    > radiowozu uciekają.

    A widok z d..y. I tak właściwie to o co chodzi? Że nie chcą rozmawiać ze
    ścierwem?

    > Albo nawet jedynie zachowują się nerwowo.

    Pałą go, pałą. To się uspokoi.

    > Bo
    > znajdują się w rejonie, gdzie doszło do jakiegoś przestępstwa /
    > wykroczenia i mogą być sprawcami, albo po prostu świadkami.

    No ale nie znajdują się.

    > Bo
    > prowadzimy poszukiwania osoby zaginionej (a w skali powiatu, to takie
    > coś jest kilka razy dziennie) i nikt nie zna dokładnego rysopisu
    > zaginionego - szpital telefonicznie zawiadamia, że Jan KOWALSKI się
    > oddali przed badaniami (nie doczekał się) i oni w sumie, to go nie
    > widzieli, ale przyjęli sobie go na stan SOR, więc być może jest w
    > niebezpieczeństwie.

    Obajtek?

    > Sztuczna inteligencja idzie do przodu i pewnie za niedługi czas
    > powstanie jakiś program, do którego będą wrzucane zdjęcia wszystkich
    > poszukiwanych (on line), a policjant zrobi przechodniowi zdjęcie i
    > przeszuka.

    Se niech zrobi zdjęcie. Będzie adekwatne.

    > Gdzieś czytałem, ze Chińczycy coś takiego kombinują. Albo
    > zrobią nakładkę na kamery nasobne i będzie się włączał alarm, jak
    > znajdzie osobę podobną do poszukiwanego. Ale na chwilę obecną niema i
    > trzeba się opierać na pamięci wzrokowej policjantów.

    Na urojonych uprawnieniach do czegoś co nie ma miejsca.

  • 172. Data: 2024-06-01 20:11:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja sądzę, ze to kwestia czasu i bedzie to podpięte choćby do monitoringu
    >
    > Większym problemem jest chyba takie zamodelowanie, by zmiana fryzury nie
    > pomogła. Ale uważam, ze da się.

    Tak a propos, robiłem kiedyś oprogramowanie do taksówek i kazali
    wbudować ignorowanie numerów służb. Tak całkiem, bez sprawdzania
    okoliczności.

  • 173. Data: 2024-06-01 20:13:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jak chcesz tak filozoficznie, to cały świat. Nie pomyślałem o tym.
    > Przecież w Polsce jeszcze poszukujemy masy osób z za granicy. To ten
    > album musiałby być ogromny.

    Nie filozoficznie, po prostu podejrzenie nie jest autentyczne tylko
    zmyślone.

  • 174. Data: 2024-06-01 20:15:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Problem w tym, kto i jak ma stwierdzić tę bezpodstawność.

    Problem w tym, że nie ma podstawy faktycznej a tylko zmyślona.

  • 175. Data: 2024-06-01 20:16:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dlaczego miałby bezpodstawnie legitymować? Dla sportu?
    > W jego przekonaniu legitymuje bo ma podstawę prawną. A że nie wie, że ta
    > podstawa nie obowiązuje czy też nie ma zastosowania to inna sprawa.

    Oni dobrze wiedzą, że podstawy faktycznej nie mają.

  • 176. Data: 2024-06-01 20:32:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Problem w tym, że służby policyjne istnieją od zarania dziejów. I co
    > rusz ktoś je rozgania, a potem się okazuje, że i tak muszą być oraz że
    > nikt nic lepszego nie wymyślił. Ludzi co najwyżej wymienisz i nowych
    > będziesz musiał wyszkolić, a standard zostanie ten sam. Jakoś tych
    > poszukiwanych "łapać" trzeba.

    Od zarania dziejów? Przemyśl to jeszcze raz.

  • 177. Data: 2024-06-01 20:51:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 18:31, Shrek pisze:

    > No właśnie - a do czego mu zabijanie stachowiaka, pałowanie julek czy
    > wrabianie przypadkowego kierowcy w stłuczoną szybę w radiowozie?

    Zaczynam się zastanawiać jak często ten proceder w rzeczywistości się
    zdarza...

    Robert

  • 178. Data: 2024-06-01 21:10:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zaczynam się zastanawiać jak często ten proceder w rzeczywistości się
    > zdarza...

    Który?
    Ile znasz przypadków skazania policjantów?

  • 179. Data: 2024-06-01 21:12:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zaczynam się zastanawiać jak często ten proceder w rzeczywistości się
    > zdarza...

    Mi tak zupełnie bez powodu zdarzyło się raz - ale to prehistoria z
    czasów studenckich. I raz samochodem zupełnie bez żadego powodu -
    zatrzymania do kontroli - jechałem i nawet nie bardzo miałem świadomość
    że coś ode mnie chcą, ale jadą włączyli bomby bez dzwięku więc zjechałem
    i sprawdzili papiery - pytani o co chodzi odpowiedzieli że rutynowa
    kontrola i sprawdzili dokumenty bez zdania racji. Raz samochodem i
    twierdzili ze akurat mieli info że mercem E klasą są przewożoene
    narkotyki - nie wiem czy prawdziwy powód ale wcześniej szukali po
    schowkach i dywanikach, ale wyglądało na to że rzeczywiście czegoś
    konktetnego szukali a że odbylo się kultularnie to problemu z tym nei
    miałem. Raz moto, ale grzecznie powiedzieli że sprawdzają bo wielu
    jeżdzi bez prawka, więc się nie czepiałem - jakiś powód mieli i byli
    grzeczni i kulturalni, więc problemu nie widzę. Raz próbowali mi wmówić
    że gadałem przez telefon, więc pokazałem im uchwyt do tel i kamerkę i
    nawet już nie chcieli oglądać papierów. I raz jak udzielałem pierwszej
    pomocy epilektykowi ale powiedziałem że nie mam, i żeby mi pomogli a
    potem im podam dane ale ani nie pomogli ani się potem o dane nie upomiali.

    Natomiast my tu nie o tym, bo pewnie w większości wypadków da się sprawę
    grzecznie i bez problemu ogarnąć jak wyłuszczą o co im chodzi a o
    wymyślanie niestworzonych powodów typu "rowery giną może ma pan jakiś w
    gaciach".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!