  • 151. Data: 2024-06-01 15:31:20
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 15:17, alojzy nieborak pisze:
    > Racja, orzeczenie tyczyło się zgromadzeń.

    Nawet jednej konkretnej sytuacji. Bo przecież nie możemy wykluczyć, że w
    jakimś innym zgromadzeniu weźmie udział osoba poszukiwana. O ile wiem,
    to cała sprawa wzięła się z tego, że ktoś wydał polecenie
    wylegitymowania osób biorących udział w legalnym zgromadzeniu w celu
    ustalenia tożsamości osób w nim biorących udział.

    Ale to podobna sytuacja, jak odgórny nakaz zakładania kajdanek na ręce
    trzymane z tyłu każdemu zatrzymanemu - co też wytknięto, bo decyzję
    podejmuje policjant dowodzący konwojem. I dokąd policjant pisał, że
    nakłada w celu uniemożliwienia ucieczki, to było to legalne. Ale jak ten
    sam policjant przy tym samym konwoju uzasadni w notatniku nałożenie
    kajdanek wykonaniem zaleceń przełożonych, to będzie to nielegalne.

    Tylko niestety poziom grupy zszedł tak nisko, że z nielicznymi tu
    angażującymi się można takie niuanse rozkminiać. Shrek, czy Kviat będą
    się upierali, że stosowanie kajdanek jest nielegalne, bo sąd (czy RPO)
    wytknął, że nałożenie kajdanek na polecenie przełożonych jest
    nielegalne. Zaraz zaczną "pajacować", że ja namawiam do oszustwa, bo
    twierdze, że kajdanki nałożono w celu uniemożliwienia ucieczki, a
    przecież jest polecenie ich nakładania, a sąd uznał, ze polecenie jest
    nielegalne. Oni tych niuansów w ogóle ne ogarniają.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 152. Data: 2024-06-01 15:33:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 15:24, io pisze:

    > Pół Polski go nieudolnie poszukuje.

    To chyba ta północna połowa, bo do nas jeszcze to nie dotarło.

    > Więc jakaś szansa na to, że przyjdzie jest nawet jak się wezwania nie
    > dostał.

    Może akurat będzie przypadkowo przechodził i się na chwilę zatrzyma :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 153. Data: 2024-06-01 15:35:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 15:26, Kviat pisze:
    > I akurat ten legitymowany jest do nich podobny. Do tego ogromnego
    > albumu. Który musiałby być. Ale go nie ma.
    > To logiczne.

    Policja, to nie Służba Ochrony Zabytków. Raczej albumów nie poszukuje.
    Chyba, ze zostały skradzione albo w jakiś inny sposób mogą stanowić
    dowód w sprawie. Ale wówczas należałoby raczej sprawdzać książki, a nie
    osoby.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 154. Data: 2024-06-01 15:36:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > racja w sprawie jednostkowej. Nie można tylko z tego powodu, że ktoś
    > gdzieś kiedyś uznał jakieś legitymowanie za bezzasadne uznać, ze

    Przecież nikt nie pisze że wszystkie... Jak zwykle z twierdzenie że
    każdy kwadrat jest prostokątem uwasz za dowód że każdy prostokąt jest
    kwadratem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2024-06-01 15:37:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 15:36, Shrek pisze:

    > Przecież nikt nie pisze że wszystkie... Jak zwykle z twierdzenie że
    > każdy kwadrat jest prostokątem uwasz za dowód że każdy prostokąt jest
    > kwadratem.
    I wracamy do punktu wyjścia. Jak chcesz na miejscu w trakcie
    legitymowania stwierdzić, czy jest ono legalne? I przede wszystkim kto
    ma tego dokonać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 156. Data: 2024-06-01 15:37:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo tych poszukiwanych jest tak dużo, że każdy jest na pewno do jakiejś
    > podobny.

    Więc ty na pewno jesteś też do któregoś podobny?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2024-06-01 15:39:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 14:34, Kviat pisze:

    > Piękne... czyli bez powodu legitymujesz, a potem szukasz wśród
    > poszukiwanych podobieństwa.
    > I jeszcze publicznie się do tego przyznajesz?

    No tak - i nie rozumie czemu to kogoś dziwi i się przypierdala do niego
    skoro wszytko dpsze jezd...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 158. Data: 2024-06-01 15:43:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I wracamy do punktu wyjścia. Jak chcesz na miejscu w trakcie
    > legitymowania stwierdzić, czy jest ono legalne? I przede wszystkim kto
    > ma tego dokonać?

    Funkcjonariusz ma zrobić tak żeby było zgodnie z prawem, czyli w
    szczególności posiadać powód i to rzeczywisty a nie zmyślony - czego nie
    rozumiesz?

    Oczywiście możesz lecieć w chuja że dopóki funkcjonariusz nie został
    skazany prawomocnym wyrokiem to wszystko jest zgodne z prawem, zwracam
    tylko uwagę że przez analogię jebnięcie kulsona ceglą w potylice jest
    równie legalne i zgodne z prawem do czasu zlapania i skazania sprawcy.
    Więc jak chcesz przez analogię rozstrzygnąć na ulicy czy jebanie kulsona
    cegłówką w łeb jest legalne czy nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 159. Data: 2024-06-01 16:54:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nie jest. Legitymowanie "na pałę" ludzi tylko w celu zrobienia
    > słupków nie jest mądre. Natomiast nadal nie widzę sposobu praktycznego
    > stwierdzenia tego przez legitymowanego (poza jakimiś szczególnymi
    > sytuacjami - przykładowo legitymujący zna tożsamość legitymowanego), czy
    > legitymują go w celu wyrobienia słupka, czy w celu sprawdzenia, czy nie
    > jest poszukiwany. Uważam, że prościej, krócej, szybciej jest podać te
    > personalia (nie ma obowiązku posiadania dokumentu).

    Tak samo jak że jak ktoś grozi ci nożem to mądrzej i lepiej oddać
    portfel niż się z nim napierdalać. Ale nie o tym dyskutujemy czy lepiej
    dać się wylegitymować bezpodstanie czy dać zabić we wrocławskim kiblu a
    o podstawach prawnych takich wydarzeń.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 160. Data: 2024-06-01 17:25:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Problem w tym, że służby policyjne istnieją od zarania dziejów.

    Nie, nie w tym problem.

    > I co rusz ktoś je rozgania,

    Ciekawe dlaczego? Nie daje ci to do myślenia?
    Może gdyby byli w porządku, to nie byłoby potrzeby rozganiania?

    > a potem się okazuje, że i tak muszą być

    Bo nikt nie rozgania dla rozganiania.
    Wiadomo, że muszą być. Ale inne niż przed rozgonieniem.

    > oraz że
    > nikt nic lepszego nie wymyślił.

    Oczywiście, że wymyślił.
    Państwa reżimowe i policyjne, to nie jest jedyna możliwa opcja.
    To nie jest zbieg okoliczności, że w państwach nie policyjnych i nie
    reżimowych policja jest lepsza. Dla obywatela.

    > Ludzi co najwyżej wymienisz

    Nie co najwyżej.
    To konieczność, jeżeli państwo policyjne/reżimowe ma przestać być
    państwem policyjnym/reżimowym.

    > i nowych będziesz musiał wyszkolić, a standard zostanie ten sam.

    I tu jest właśnie problem. Żeby standard nie został ten sam.

    > Jakoś tych poszukiwanych "łapać" trzeba.

    Ale poszukiwanych.
    Czyli legitymować tych, którzy faktycznie są podobni do poszukiwanych, a
    nie na odwrót, czyli najpierw legitymować, bo mam ochotę (albo rozkaz...
    do wyrobienia "normy"), a potem do tego dorabiać filozofię, że przecież
    mógł być podobny, bo baza poszukiwanych jest tak duża, że na pewno do
    któregoś poszukiwanego jest podobny, więc mam prawo legitymować
    wszystkich jak leci.

    Ale żeby się tak stało, to trzeba wymienić (w pierwszej kolejności tych
    szkolących po staremu) i wyszkolić nowych, nieprzesiąkniętych
    mentalnością państwa policyjnego.
    Czego jesteś najlepszym przykładem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr