  • 101. Data: 2024-05-31 15:52:38
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 10:45, io pisze:

    > Co mówi o tym przepis?

    Wymienia powody legitymowania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 102. Data: 2024-05-31 15:54:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 22:21, Shrek pisze:
    > Może tylko nie wolno. I do tego pieje robert - że można tylko nie wolno.
    > Mówiąc wprost pisze że policjanci mogą działać niezgodnie z prawem, bo
    > nic im (na ogół) nie zrobisz.

    Błądzisz i to okrutnie. "pieje" do tego, że jak przepis jest niejasny,
    to nikt nie wie, co ustali sąd za kilka lat.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 103. Data: 2024-05-31 16:01:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Takiego powodu nie ma w katalogu.

    Art. 14 Ustawy o Policji: W granicach swych zadań Policja wykonuje
    czynności: operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w celu:
    1) rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;
    2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub
    wymiaru sprawiedliwości, zwanych dalej ,,osobami poszukiwanymi";
    3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    uniemożliwiającego ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu
    zapewnienia ochrony ich życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej
    ,,osobami zaginionymi".
    2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.

    Art. 15: Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; (...)

    Trzymaj się ustawy, a nie bełkotu niektórych piszących na te grupę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 104. Data: 2024-05-31 16:03:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31-05-2024 o 15:54, Robert Tomasik napisał:

    > Błądzisz i to okrutnie. "pieje" do tego, że jak przepis jest niejasny,
    > to nikt nie wie, co ustali sąd za kilka lat.

    Czy w kraju praworządnym karanie na podstawie niejasnych przepisów
    powinno być zasadne? Jeśli przepis nie jest jasny, to ciężko się do
    niego stosować, a więc nie można być ukaranym za niestosowanie się do
    niego. Przynajmniej w państwie praworządnym tak by było....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 105. Data: 2024-05-31 16:07:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > niego stosować, a więc nie można być ukaranym za niestosowanie się do
    > niego. Przynajmniej w państwie praworządnym tak by było....

    Tylko co to daje w praktyce? O to mi chodzi. Policjant tożsamość i tak
    ustali, tylko kłopotów narobi sobie legitymowany. Policjant jest w
    służbie, wiec nie przeszkadza mu, ze bedzie się z nim godzinami szarpał.
    I to próbuję przekazać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 106. Data: 2024-05-31 16:10:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie można.

    Kłamiesz.

    https://www.infor.pl/prawo/nowosci-prawne/5655202,le
    gitymowanie-podstawa-prawna.html

    "RPO informuje, że policyjni stażyści muszą wylegitymować minimum trzy
    osoby dziennie pod sankcją pisemnego tłumaczenia się przełożonym. Jednak
    prawo nie daje funkcjonariuszom podstaw do legitymowania przypadkowych
    osób."

    "Najważniejszy wniosek - legitymowanie jest czynnością regulowaną
    przepisami prawa, która musi się wiązać z podstawą faktyczną. Policjant
    nie może legitymować przypadkowych osób bez podstawy faktycznej (...)"

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 107. Data: 2024-05-31 16:56:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31-05-2024 o 16:07, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > ustali, tylko kłopotów narobi sobie legitymowany. Policjant jest w
    > służbie, wiec nie przeszkadza mu, ze bedzie się z nim godzinami szarpał.

    jeśli ustali w sposób nielegalny, to będzie mógł być pociągnięty do
    odpowiedzialności. Szkoda, ze właśnie rzadko się to dzieje.
    Kłopotów narobi sobie policjant. A jak się rozejdzie w sieci, to, ze
    prawa nie zna, będzie jak ze słynnym Bagietą, gdzie to się wypowiadał,
    jak powinno być, a potem okazało, się, że ktoś sfilmował jego
    nieprzepisową interwencję....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 108. Data: 2024-05-31 17:00:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > prawa nie zna, będzie jak ze słynnym Bagietą, gdzie to się wypowiadał,
    > jak powinno być, a potem okazało, się, że ktoś sfilmował jego

    Przytoczyłem tu przepis. Przeczytaj. Zastanów się, czy przy takim ujęciu
    w ustawie można w ogóle znaleźć przypadek nielegalnego legitymowania.
    Oczywiście jest kilka warunków, tym nie mniej ten katalog jest tak
    szeroki, że nielegalnie może być legitymowanie tylko, jak trafią na
    jakiegoś naprawdę niegramotnego policjanta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 109. Data: 2024-05-31 17:45:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Próbuję Ci uświadomić, że wnioskowanie na podstawie wysłania, że ktoś
    > odczytał wiadomość jest niezbyt mądre.

    Zgłoś się do ustawodawcy - na pewno cię wysłuchają.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2024-05-31 17:49:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na chwilę sporządzenia niniejszego posta Policja p[oszukuje ponad 48
    > tysięcy ludzi (https://poszukiwani.policja.gov.pl/pos/form/5,dok.h
    tml).

    To do którego konkretnie był podobny - w kapowniku powinno być?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!