  • 21. Data: 2024-05-30 02:17:14
    Temat: Re: Zawiadomienie Obajtka [Prawo i logika v. kampania wyborcza do parlamentu Brukseli]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy prawo i logika są najważniejsze w tej szopce _szczególnie_ tuż przed
    > wyborami do parlamentu Brukseli? Nie takie odnoszę wrażenie.

    Prawo i logika jak najbardziej. Jeśli wybiorą pcimiowójta na europosła,
    to kiedy zacznie go chronić immunitet?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-05-30 04:40:55
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zajrzyj do podstaw legitymowania. Odmowa podania danych jest
    > wykroczeniem samym w sobie.

    No chyba nie. Musi podać jeden z powodów legitymowania.

    Robert

  • 23. Data: 2024-05-30 06:20:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    [..]
    > Jak rozumiem skuteczne powoływanie się na immunitet żeby nie zeznawać
    > jako świadek przed Sejmową Komisją (Śledczą) to nieprzetarty szlak.
    > Jakoś nie obstawiam by PiS się kalkulowało przecierać go Obajtkiem.
    > To byłby cyrk z trudnym do przewidzenia/obstawienia (politycznym)
    > rezultatem za miesiące.
    >
    > AFAIR Precedens "z aresztu PiS-RP3 na KO UE posła" jest.

    Myślę, że immunitet może mu być potrzebny do innych rzeczy. Nie
    specjalnie wygląda mi na zbieg okoliczności jego znikniecie, czy też
    OIDP nawet wyjazd z Polski w momencie gdy zaczęto dobierać się do spraw
    Orlenu.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2024-05-30 08:33:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I z kpk wynika, ze jak facet nie odebrał wezwania, to ma się stawić na
    > to niedoręczone wezwanie?

    Tak - z KPK wynika, że jak dostał dwa awiza i nie odebrał, to uważa się
    za doręczone i ma się stawić.

    > Tam jest sporo niezbyt mądrych rozwiązań, ale
    > na coś takiego, to tylko Ty możesz wpaść.

    Dostałeś konkretny paragraf. Czego konkretnie nie rozumiesz w "pismo
    uznaje się za doręczone"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-05-30 08:35:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zajrzyj do podstaw legitymowania. Odmowa podania danych jest
    > wykroczeniem samym w sobie.

    Obecna linia orzecznictwa jest zadaje się już inna. Masz podać powód i
    ten powód - niespodzianka, ma być prawdziwy i prawidłowy:P

    Więc akurat w przypadku obajtka to by się spięło. Ale ogólnie to już nie
    całkiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-05-30 08:42:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cytując już kultowy serial "07 zgłoś się": Pomimo, że robisz na mnie
    > wrażenie idioty jednak spróbuję coś powiedzieć. Czy uważasz za mądre
    > oczekiwanie na stawienie się świadka, który nie odebrał wezwania? Bez
    > względu na przyczyny, bo to rzecz wtórna.

    Po pierwsze nie ma to znaczenia - po 2 awizach pismo jest doręczone i
    nie ma znaczenia czy ma to sens czy nie. Po drugie obajtek doskonale wie
    kiedy, gdzie się ta komisja odbywa i że go oczekują oraz nie ma zamiaru
    sie tam pojawić niezależnie od tego jak mu dostarczą wezwanie.

    > Zobaczymy. Osobiście wątpię.

    Zakladam że dostanie 300 PLN grzywny i przyjdzie na następny termin po
    wyborach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2024-05-30 13:18:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 08:33, Shrek pisze:

    > Tak - z KPK wynika, że jak dostał dwa awiza i nie odebrał, to uważa się
    > za doręczone i ma się stawić.

    Tylko on o tym nie wie :-)

    > Dostałeś konkretny paragraf. Czego konkretnie nie rozumiesz w "pismo
    > uznaje się za doręczone"?

    Gdyby jakieś negatywne skutki z tego dla niego wynikały (biegły terminy
    odwoławcze) to by nawet miało sens.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2024-05-30 13:20:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No chyba nie. Musi podać jeden z powodów legitymowania.

    ale zawsze legitymuje z jakiegoś powodu. Tak, musi go podać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2024-05-30 13:27:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko on o tym nie wie :-)

    Bez znaczenia - został skutecznie powiadomiony.

    > Gdyby jakieś negatywne skutki z tego dla niego wynikały (biegły terminy
    > odwoławcze) to by nawet miało sens.

    Przecież wynikają. Ty naprawdę uważasz że sąd jest jak wy, że wystarczy
    nie mieszka w miejscu zameldowania i już - nie jesteś pod jurysdykcją
    polskich sądów bo nie ma jak cię powiadomić?

    Jeszcze raz - przeczytałeś nie ten paragraf KPK, rąbnąłeś babola, a
    teraz tradycyjnie wijesz się żeby udowodnić że to nie ty się mylisz
    tylko KPK. Zupełnie jak z tym nieszczęsnym AED:P Ty to chyba lubisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-05-30 13:28:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ale zawsze legitymuje z jakiegoś powodu. Tak, musi go podać.

    ;)

    Ale musi podać prawdziwy? ;)

    --
    Shrek