  • 11. Data: 2007-12-05 21:57:41
    Temat: Re: Zawarcie umowy na odleg?o??
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    iza napisał(a):

    > z ciekawosci poczekam na wypowiedzi...
    >
    > To zadam inne pytanie... czy mozna napisac reklamacje, ze zada sie
    > (.........) w terminie (......) po tym terminie odstepuje od umowy? Czy
    > to ma sens?
    > Teraz pytam z czystej ciekawosci, bo juz wiem, ze moja sprawa jest
    > przegrana... podbijalam cene.

    Jeśli reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową (jeśli nie
    wiesz o co chodzi, to pogooglaj na grupie, było o tym dużo), to po 14
    dniach bez odpowiedzi reklamacja jest uznana. Zatem jeśli żądałaś
    naprawy, sprzedawca ma naprawić, jeśli wymiany, ma wymienić, jeśli
    zwrotu gorówki, ma oddać.

    Warunkiem koniecznym możliwości reklamowania z tytułu niezgodności z
    umową jest to, abyś Ty była konsumentem (czyli niekupowała "na firmę"),
    a sprzedawca był przedsiębiorcą (sprzedawał jako firma).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-12-05 22:07:36
    Od: iza <b...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > umową jest to, abyś Ty była konsumentem (czyli niekupowała "na firmę"),
    > a sprzedawca był przedsiębiorcą (sprzedawał jako firma).

    no przeciez....... przepraszam za faux pas. Masz racje...
    mea kulpa... glupie pytanie zadalam.
    Ale kiedy czlowiek jest w kropce to nie mysli ...
    Dzieki za odpowiedz :) czyli pozostaje sad...... heh

    pozdrawiam serdecznie
    iza

  • 13. Data: 2007-12-05 22:44:11
    Od: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > no przeciez....... przepraszam za faux pas. Masz racje...
    > mea kulpa... glupie pytanie zadalam.
    > Ale kiedy czlowiek jest w kropce to nie mysli ...
    > Dzieki za odpowiedz :) czyli pozostaje sad...... heh

    Podobno nie ma glupich pytan :-).
    Generalnie co do zlozenia reklamacji jeszcze... Zastanawiam sie czy nie
    powinnas mu jednak wyslac jakiegos poleconego. Sadze, ze wyslalas po prostu
    maila, to moze byc jednak za malo...

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 14. Data: 2007-12-06 01:14:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > dniach bez odpowiedzi reklamacja jest uznana. Zatem jeśli żądałaś
    > naprawy, sprzedawca ma naprawić, jeśli wymiany, ma wymienić, jeśli

    oj nie... Znaczy się z tą kasą nie :)

  • 15. Data: 2007-12-06 08:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > oj nie... Znaczy się z tą kasą nie :)

    W ustawie jest podany warunek, kiedy jest możliwy zwrot gotówki. I
    przeszedłem taką reklamację z tym żądaniem aż do prawomocnego nakazu
    zapłaty. Wiadomo, że nz. o niczym nie świadczy, ale jest za to realna
    szansa na otrzymanie zwrotu gotówki.

  • 16. Data: 2007-12-06 08:39:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.12.2007 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > przeszedłem taką reklamację z tym żądaniem aż do prawomocnego nakazu
    > zapłaty. Wiadomo, że nz. o niczym nie świadczy, ale jest za to realna

    Ale w sumie jest to ciekawy problem, bo Ustawa nie daje w pierwszym
    podejściu mozliwości odstąpienia od umowy a przecież żądać rzeczy dowolnej
    nie możesz. No chyba, że nie żądałeś gotówki a np. wymiany a sąd i tak
    wydał nz.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2007-12-06 09:01:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > podejściu mozliwości odstąpienia od umowy a przecież żądać rzeczy dowolnej
    > nie możesz. No chyba, że nie żądałeś gotówki a np. wymiany a sąd i tak

    Ustawa umożliwia zwrot gotówki w przypadku "chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów."

    W moim przypadku tak było: naprawa ani wymiana nie naprawiłaby wady,
    wada bowiem nie tkwiła w samym produkcie, tylko w jego "otoczce" (np.
    jakbyś kupił kartę uprawniającą do rabatu przy zakupach, która potem by
    nie działała z powodu braku systemu informatycznego u sprzedawcy - sama
    wymiana karty nic nie da).

    Zażądałem więc gotówki, sprzedawca nie odpowiedział, uznałem więc, że
    się zgodził, co potwierdził sąd w nakazie.

  • 18. Data: 2007-12-06 09:08:59
    Od: iza <b...@g...pl>

    Pawel pisze:
> [...]
    > powinnas mu jednak wyslac jakiegos poleconego. Sadze, ze wyslalas po prostu

    Witam!

    Bardzo dziekuje za zainteresowanie moja sprawa i chec pomocy.
    List został wysłany poleconym za potwierdzeniem odbioru :)

    No nic ... czekam 2 tygodnie a potem sad.... a moze lepiej rzecznik praw
    konsumenta? Skontaktuje sie z nimi i zobacze co powiedza.

    pozdrawiam serdecznie
    b.

  • 19. Data: 2007-12-06 15:51:16
    Temat: Re: Zawarcie umowy na odległość
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    [ciap]

    > Jak chcesz znac nazwe fajnej firmy, ktora sprzedaje domeny bez
    > zadnych haczykow w umowach to napisz do mnie na priva :-).

    Chodzi ci o .eu.org?

  • 20. Data: 2007-12-06 22:03:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To wszystko przy założeniu, ze pytający jest konsumentem. Bo nie wynika to
    jednoznacznie z jego opisu. mógł domenę kupić jako firma i wówczas
    przywołany przez Ciebie przepis nie ma zastosowania.