  • 71. Data: 2008-04-05 09:25:53
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Widzę, że dyskusja się rozrosła ;), ale to raczej przez niektórych
    pieniaczy, gdyż konkrety są wiadome. A moje pytanie jest takie: jeśli
    ochroniarz będzie mnie chciał zatrzymać (ale nie na siłę zaprowadzić do
    pokoju zwierzeń), po prostu wydaje mu się, że coś ukradłem - ale tylko mu
    się wydaje, nie piszczy żadna bramka, to co będzie gdy będę zwyczajnie
    próbował wyjść z marketu mimo, że zachodzi mi drogę? Pytam bo dotychczas
    miałem sytuacje, gdy bramka piszczała więc nie wychodziłem, tylko czekałem
    na przyjazd policji (poza jedną sytucją, ale wtedy nie miałem pojęcia o
    prawie i młody byłem). Ja się gdzieś spieszę i nie mam czasu, aż jakiś
    psychopata będzie wzywać policję bo ma objawienie, że coś ukradłem. Co w
    takim przypadku?
    Pozdrawiam

    PS. Dalej nie wiem czy policja miała obowiązek wysłać bezzwłocznie patrol do
    tego sklepu, a jeśli tak to co mogę z tym zrobić?

  • 72. Data: 2008-04-05 09:26:14
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Otóż jedynym uprawnieniem pracowników ochrony jest możliwość ustalenia
    > tożsamości osób, jeśli w myśl prawa przebywanie w takim miejscu wymaga
    > uprawnienia (art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie osób i mienia). O
    > zatrzymaniu przez ochroniarza nie ma nawet słowa.
    >
    > Zresztą myśmy już z kolegami dywagowali kiedyś o tych sprawach: http://
    > tinyurl.com/3f2gsw

    źle żeście dywagowali
    podałem fragment ustawy i nie ma watpliwości
    SJS

  • 73. Data: 2008-04-05 09:29:51
    Temat: Re: do obrońców złodziei
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > To raczej ty jesteś obrońcą bandytów, złodziei i zboczeńców zatrudnianych
    > przez różne szemrane firmy "ochroniarskie".

    Oby ci któryś z tych ochroniarzy przez ciebie opluwanych nie zrobił za takie
    stwierdzenia procesu
    i miałbyś naprawdę nieciekawie
    zdrowia życzę jak mawia generał Nowicki, bo na rozum....
    SJS

  • 74. Data: 2008-04-05 09:33:42
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > źle żeście dywagowali
    > podałem fragment ustawy i nie ma watpliwości
    > SJS

    Z tym, że masz problem z interpretacją. A nie, przepraszam, tam nie ma co
    interpretować, masz problem z czytaniem ze zrozumieniem :).
    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2008-04-05 09:34:22
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Ciemny jestes czy tylko udajesz?
    > To jak ja potraktowano w stosunku do tego co zrobila jest ok? Moze tak od
    > razu stryczek za kradziez?

    Jeśłi ktoś popełnia przestępstwo to musi się liczyć z możliwością
    nieprzyjemności - to chyba oczywiste.
    Policjantka znalazła u niej kosmetyki i chwała jej za to.

    > Nikt nie chwalil zlodziejki za to co zrobila tylko krytykowal zachowanie
    > policjantki.

    Zachowanie policjantki było prawidłowe natomiast ochroniarz który wyniósł
    nagranie i dał do TV popełnił przestęstwo - ukradł czyjąś własność.
    Powinien miec proces i trwałe usunięcie z zawodu.
    Masz jakieś wątpliwości?
    SJS

  • 76. Data: 2008-04-05 09:35:42
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

> [...]
    > takie stwierdzenia procesu
    > i miałbyś naprawdę nieciekawie
    > zdrowia życzę jak mawia generał Nowicki, bo na rozum....

    Hahaha :D. Toś teraz pojechał ;). BTW... Andrzeju, jak się zakończyła Twoja
    sprawa, a może dalej trwa? Bo ja nie w temacie od pewnego czasu...
    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2008-04-05 09:42:36
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

> [...]
    > będzie gdy będę zwyczajnie próbował wyjść z marketu mimo, że zachodzi mi

    Podałem fragmenty ustawy i nie najmniejszej watpliwosci, że ochroniarz na
    terenie który ma chronić ma prawo użyć wszlkich środków przymusu
    bezpośredniego dla ochrony mienia które chroni.
    Powinien cię ostrzec przed mozliwymi konsekwecjami jeśli sie nie
    podporzadkujesz ale jeśli będzie biegł, uciekał nie musi cie ostrzegać
    On ma prawo cię zatrzymać
    stosująć środki adekwatne do potrzeby
    i tyle

> [...]
    >nie mam czasu, aż jakiś psychopata będzie wzywać policję bo ma objawienie,

    Oni naprawdę starają się interweniować tylko wtedy gdy nie ma watpliwości
    Powiem więcej czasami nawet jak znajdą to nie robią z tego sprawy - jednak
    dając wyraźnie znać, że tu się nie kradnie

    > PS. Dalej nie wiem czy policja miała obowiązek wysłać bezzwłocznie patrol
    > do tego sklepu, a jeśli tak to co mogę z tym zrobić?

    Nic, reakcja Policji była prawidłowa
    a twoja boleśc na złodziejami nie na miejscu
    SJS

  • 78. Data: 2008-04-05 09:44:24
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Z tym, że masz problem z interpretacją. A nie, przepraszam, tam nie ma co
    > interpretować, masz problem z czytaniem ze zrozumieniem :).

    Wskaż różnice w interpretacji?
    SJS

  • 79. Data: 2008-04-05 09:46:39
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Kwi, 11:42, "SJS" <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    > terenie który ma chronić ma prawo użyć wszlkich środków przymusu
    > bezpośredniego dla ochrony mienia które chroni.

    Genau!

    Czy ktos moglby mi przypomniec bo chyba przespalem albo mi mozg
    zlasowalo. Od kiedy to jakakolwiek ustawa jest nadrzedna wzgledem
    konstytucji?

  • 80. Data: 2008-04-05 09:47:55
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    > a twoja boleśc na złodziejami nie na miejscu

    Ale zaraz, ja o żadnym złodzieju nie pisałem. Coś Ci się chyba pomyliło?
    Pozdrawiam mimo wszystko.