-
51. Data: 2008-04-05 04:21:57
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: "SJS" <s...@w...pl>
>> Na ogół jest tak, że zaciągają nie w celu pobicia, tylko nie
>> robienia zamieszania w markecie. Pewnie tego pana w tym pokoiku
>> zrewidowano i jak nic nie ukradł - wypuszczono.
>
> I to ma być usprawiedliwienie dla naruszenia jego nietykalności,
> zmuszenia go do określonego zachowania, czasowego pozbawienia
> wolności itp.?
a jak sobie wyobrażasz zatrzymanie bez czasowego pozbawienia wolnosci
poruszania sie?
SJS
-
52. Data: 2008-04-05 04:22:50
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: "SJS" <s...@w...pl>
>> Pewnie tego pana w tym pokoiku zrewidowano i jak nic nie ukradł -
>> wypuszczono.
>
> Tylko do przeszukania to te łobuzy nie mają uprawnień.
a na jakiej podstawie tak twierdzisz?
'SJS
-
53. Data: 2008-04-05 06:34:02
Temat: wystarczy przeciez sprawdzić
Od: "SJS" <s...@w...pl>
ze strony http://www.justitia.pl/article.php?sid=555
------------
Środki przymusu bezpośredniego stosowane przez pracowników ochrony.
Czy wiesz jakie środki przymusu może stosować wobec Ciebie ochrona?
Czy wobec każdego mogą być użyte kajdanki?
Na co jesteś narażony ze strony ochrony w supermarkecie?
Prawo do stosowania przez pracowników posiadających licencję pracownika
ochrony fizycznej, środków przymusu bezpośredniego wynika z zapisu ustawy z
dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 30 czerwca 1998 r. w sprawie szczegółowych warunków i
sposobów użycia przez pracowników ochrony środków przymusu bezpośredniego.
W myśl art. 36 ust.1 pkt. 4 wspomnianej ustawy, pracownik ochrony przy
wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia, w granicach chronionych obiektów i
obszarów ma prawo do stosowania środków przymusu bezpośredniego, w przypadku
zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na pracownika
ochrony.
Z cytowanego przepisu wynika, że pracownik ochrony może zastosować środki
przymusu bezpośredniego, w jednym z dwóch przypadków:
? zagrożenia dóbr powierzonych ochronie,
? odparcia ataku na pracownika ochrony.
W sytuacji gdy pracownik ochrony, wykonuje zadania ochrony osób i mienia
poza granicami chronionych obiektów i obszarów ma on zgodnie z zapisem art.
37 ustawy prawo do:
? ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
niezwłocznego oddania tych osób Policji
? użycia podczas konwojowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów
wartościowych lub niebezpiecznych następujących środków przymusu
bezpośredniego: siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz
podobnych technik obrony, kajdanek, pałek obronnych wielofunkcyjnych,
paralizatorów elektrycznych, broni gazowej i ręcznych miotaczy gazu.
Pracownik ochrony przed zastosowaniem środków przymusu bezpośredniego
obowiązany jest do wezwania osoby do zachowania się zgodnego z prawem oraz
do uprzedzenia, że w przypadku niepodporządkowania się wezwaniu zostaną
użyte wobec niej środki przymusu bezpośredniego.
Jednakże zgodnie z treścią przepisu §1 ust. 3 wskazanego rozporządzenia,
pracownik ochrony może odstąpić od wzywania osoby do zachowania zgodnego z
prawem oraz od uprzedzenia jej o zastosowaniu środków przymusu
bezpośredniego, jeżeli zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia lub
zdrowia pracownika ochrony lub innej osoby, a także chronionego mienia.
Z powyższego zapisu wynika, że pracownik ochrony, biorąc pod uwagę
całokształt sytuacji i wynikające z niej realne zagrożenie dla życia lub
zdrowia jego bądź innej osoby, jak również chronionego mienia, ma prawo
niezwłocznie zastosować środki przymusu bezpośredniego.
Należy w tym momencie wskazać na istnienie pewnych ogólnych zasad
warunkujących zastosowanie przez pracownika ochrony środków przymusu
bezpośredniego:
? zasada celowości - zgodnie z którą zastosowanie określonego środka
przymusu bezpośredniego podyktowane jest okolicznościami danego zdarzenia,
? zasada proporcjonalności - pracownik ochrony wybiera taki środek przymusu,
który najbardziej odpowiada sytuacji,
? zasada niezbędności - wskazuje na zastosowanie środka przymusu w
granicach, które są konieczne do usunięcia stanu zagrożenia, a jednocześnie
odstąpienia od użycia tych środków, jeżeli stan zagrożenia minął,
? zasada ostrzeżenia - przed zastosowaniem środka przymusu bezpośredniego
pracownik ochrony winien uprzedzić osobę, że w razie niepodporządkowania się
wezwaniu do zachowania zgodnego z prawem, zostaną użyte wobec niej środki
przymusu bezpośredniego,
? zasada doboru środków - pracownik ochrony może, jeżeli uzna to za
konieczne zastosować jednocześnie różne środki przymusu bezpośredniego,
? zasada minimalizacji środków - środek przymusu bezpośredniego winien w jak
najmniejszym stopniu powodować dolegliwość osoby, w stosunku do której jest
stosowany.
Katalog środków przymusu bezpośredniego zawarty został w art. 38 ust. 2
ustawy o ochronie osób i mienia, zalicza się do nich: siłę fizyczną w
postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony, kajdanki,
pałki obronne wielofunkcyjne, psy obronne, paralizatory elektryczne, broń
gazową i ręczne miotacze gazu.
Warunki i sposoby użycia przez pracowników ochrony środków przymusu
bezpośredniego określa wspomniane wyżej Rozporządzenie Rady Ministrów. "
Czyli co? aż tylu obrońców złodziei jest tu na grupie i to jak święcie
oburzonych
SJS
begin 666 pk.gif
M1TE&.#EA=@!+`/<`````(0``_P@8&! 0$! 8.1 A...@...1@I(1@I2A@Q*2$8
M0B$A(2$Q*2$Y,2DA2BDI*2DI2BDQ""DY.2DY6C$A(3$I4C$Q,3$
Y$#$Y6C%"
M.3%"8S%*0CDI*3DQ6CDY.3E"&#E*:SE22D(I,4(Q$$(Q.4(Y8T)
"0D)"8T)*
M(4)2<THQ.4HY0DI":TI*2DI2<TI:4E(Y8U)*<U)24E)2<U):>U)
CA%)K8UI"
M2EI"<UI*4EI2>UI:6EIK:UIKC&-24F-:A&-C8V-KC&-S:V-SE&M
CC&MK:VMS
MO6M[>VM[G'-C:W-CM7-KE'-S<W-[G'.$>WMSG'M[>WM[G'M[QGN
$I7N$SGN,
MA'N,K7N4C(1[I824E(24M8R$K8R,C)24E(R<E)B@G*VMK8R4M92
,M924M:6U
MM:V]M92<O9R4O81[QI2EQJ6<QHRUSIRMSJVESH2,UI2$UIR]UJ6
UUJVUUHR4
MWI2,WI24WIR4WJV]WI2<YZ64YYRE[ZV<[ZW6[Z6M]ZVM]ZVU_[6
E][6MUK6M
M][6UM;6UUK6]_[7&Y[76][VUWKW&_[W.SKW.[[W>]\:U_\:]Y\;
._\;6]\;G
M_\[&[\[._\[6]\[>UM;.]];6UM;6_];>_];G_];OY];__][6_][
>WM[O_][W
M[^?>_^?GY^?W_^?__^_G_^_O[^____?____W_P```+\```"_`+^
_````O[\`
MOP"_O\# P(" @/\```#_`/__````__\`_P#______P``````````````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M`````````````````````"'Y! $``+8`+ ````!V`$L```C^`&T)'$BPH,&#
M"!,J7,BPH<.'$"-*G$BQHL6+&#-JW,BQH\>/($.*'$FRI$F&@VI
93'FR)<-+
MK7Q<H@A3ILN;!F&N:M5J9D2=/'WBO DT25"(18\.;0F3YXT1K6:U,N6P9BL5
M(Z2V$K74I*A6.U50N'	ZM2#+^&I;#"1RNC7+N*_-JJRZH%)&"
(<-NEE2>%
M7U6TND&!A(D*9:52E?M1[> 1'F;LJ.!C)\^X!AT3%A%DAH<595O)^LN8XU>C
M/D:HZ+!#,@T>1F<-PCSPJ]NG(D[(P+"#!938M1:7QOB5"U@**B0
'.>)"QA(?
M1GD*MW7Z.(D9,H(L>1$$"G314X?^8QP4U4>$'2Y,N#C"XDB,'22
@SNHK?-!.
MPNK5!]G1649\GK/$0IMX"]72BH$(\E1+@F8UR%-?!T:X8((4.A@
5& VZ=1N!
M"!F5!!?SM6+<AV^MPL4J2:PB"XHH2I6$4;+,P@6,\\GR5A?SI9B
B<2RBH,(J
M*(P`)(<'`6A@5 !:J"1/T36H59)*-OF664:A0*1!5XF@I0@J:'F#"C_"<,,J
M/E2VXHDGMK+EEF!^J<(-E?DP)G0[H5A9B3R1><F>5PK4"@45Y%"
!!X>UP,%J
M&'#0`08B6$!#"RT`\8(%'G2P@EZKJ5 "!R20Q8$)(33*`VB[0?!I!@N((($#
M#K2"`AC^L XHWI\./-"!!RYX4$$+@WJ&@04-[/H``18L(,$##RR@0 <5K' K
M!B9 X*L$$'B 0;($&/N !,H6ZX "E94!ZR!]_JG "A"$$ .N(6" JP<2*/ `
M;PH<8($"UF[K@0<G[ !!"QKP:\*U%LPK`P3:EN"!`AF8H$ #'EC@*JRQ$@D3
M!2) T%H(DK'@[[80J(?KM@I8, &\\^J&P0GJRG `!/-Z$+ +R2K 0 4;/*#
ML==2-@(4% LU7%,4*!#M#KQIS"V^,\BR)R%@[/: !S!+T(%Z(;" JP4$/&""
MP2?(0D@0\)[P0+42_%J!":V,,$(2L K-&% BL%9!"+7"*NW^#I5<0K,$L*("
MQL@0J!SM`F#$,D@4^6* @2RHY))+KA@L8,&U'3RP`;BK?#""+&#(W15==8T`
M0PO0GBT#*I?DPOK9ZIW=.A@06) VZBA7$/D"&EBPMK4+M"X+VA5<?E@0%+CJ
M]N>B#Z79GSDH7 &U2#]P22J#GY VLC-$O@.QJ!]F0;JIY%(P!!E "W,4N<@"
M+;'0WFY :LNW`D9IU:4VRP>#2E \K@ZK1"[\-8,6G.T!#+C>)7@&+PBD30:2
...@Q...OUNW&<MLRP .*M8"V46 $=W*$7$BW"A&LX$]K8QBTKM6 Z[F 8\,Z
MH MR<0F=`>\$UC(!*E*10PRT``'^)F@=V21@@'A93@+9XIP`!A"3MY &)]4A
M3 >6\*<#\JP%^&K=#N2U`&4Q0 (LH.&V"M8UJ[4@<H/JG0M:=PFSP2QG"W!@
M!1;@-5=%8 !0V4D2GN@2\LS"!Q2 `1.(H"9\X<M=$& `!BZ!BAF0[ #'JL .
M:*@LXN5+<I?;`1ME0,=K8: #<9Q7L6#F`Q0,8 `4@,*4DM"\D=2B+.:Y`1&"
M$(,_D: #Z1-E[:[W@E#&RUI@R 48%&FM?)V `9);XR4\< G:W2Q:$FC@P#S0
M@ V"98D+@$$2:B&8)/0QCR/8U7HZH"82# J'[CIFZQQY0'=A()BT*Z8/_X4!
MR>4B"%W^= $JR!:_>1T&7K4B5A),.8 %M `&Y7G+26KA%B!-`&F3J8":*/ >
M"&Q DNYBY/?.%X(29*!UQI(7R];VK\C)@&N6NUX06G RA"6R6]SJX A.N8 2
M* `">5)H23#TEA'L@&/HV8&:'("TPVR -XM,A62:<-%BS?![&SS!"SSJ+@U(
M+E[G>P$E%Y M9"&,6@O0H)IH"E"CJ*"4?!0)6&("PB#L!P<3#5G7QH<LC:)B
M,B8@5C.["+,XYG6##Y!<)ZT5A&062P':(E:QB)B$$5#@E!5X`$]
^A()8@$%6
M((E%GE(P!/3 E0* VJ #SP:!UK$/##33)!ALYH"T+8!@TU/^P%59$(1,1NYP
M#&CMK8P(@>3-])0D,"L(!P$&<IG$$U."TWY84,YU);)D:=.B,D-
W@IRY:U 8
MD-JQ)% ^4;ZV!8QD7+7<^=<''$ !8SWE-D4@)''-IB75>9MSU'2Z>GW-7=9K
M)!UUID@K^O.8"\A<!3#)56,%#WL,J-H#IA=*G:5W!*^$RA.*B]F
1F,(L-^!
M"=0D`F3M+&0*V,#UMMC?8RGK@ RXE\XNEX$(=I&T.V!=%TN&L"[&D0$&:.P'
MKR*D*50,)Z5 4A)$P.%#PBO$"FC=O*:&L&Q%<G/&LJ@'AB6Y9+G+?P>@9"(K
M@*JNO52FJ 32"+SPXZ$$F4=7H4#^K7X9R6;>; .U,M:@T#='K,;+!.S+110*
MAH':2<"%\%I;U\Y&1 HT=GDCX$*9EW)AGIPH`3W+`'9<<$9'1C*DP#+:`>CH
ML!!(LCDN>(&"*[?(2W3RQ2^U)J)!%[KA>$)&;5NP>H*Z)S <\+D/:("\C+BS
MNY5@-[@+Z0$WR )1<.$!8."J!7(;QPZR]VUQ(Y!:4' Y&?AK!PC0V0)N=K,C
M\QE>^SV!R(XYODY.K7(0., .0G>);#4[C@HX--Q:S2&8.%9>Q*+C2Q&9@5$O
M.+<,*/ #$-#%KA' 6KYKP/D6%H)D5:UX76S;O.G-H=10H(O4HA9*KT6U@+<6
MD7PM^-3^%AQ33R*K:^Z"L[(7<#>N<D!-%*,X@3QH@/&9H,#[?6G
)NK6 `SA9
MV>[J&LZQ14<ZNKO@E\.6`6 >M"M9?'Q8#:G_<'RL,L;P`1J4LP6*Y6[_Q;3)
M6\]6M@I&1#I6($5?:#J1VM9$#2W)011RNUNF9*$*(0@,%5)!S%L
IEX:NM:$G
MPI&.5$1X6;S(1']?:VP"'Z(/F6A'.S%3BEK!`8I]@>]=B;Q9@53
*MG4>!:D)
M4I" )/I2D@GTIW<+"-U&>D1[#M$H^.#>K]1$,M7^]NP%DN='$"2WF<7O
?N<]
M"DC?>]XC^O@C2'NT^V2+2E ,T0-8X@`B<(!3XG'ZB':$&L#^((OB7P``J(Q
M!!80`<<B'PS*5_[LF=],BJ$`!4[A`!T+5C *P/\I*!B$)R@F"]Y/5@0%)2_)
ML@`-Y3F*%G,QEW:85QKM!RM@810XP $5`"TL@ %&87M!0S'D@2*M$('B=@+N
MLDU8T0H3AH#HMW[,5Q#(91DXL#:\(51)4$H4DQ-EL1,ZL"L^- ,,Q7NLEE8I
MV!"7@'JMH .2`7]DL@KB<C\'<0E0`8'H(0,E@@)=`"L^^(,-@5S1@0/P%X,H
M4 ;$Q7>>X'<Z< *UT%A2N'Q6*!&7P")Y,GQ5@(8(@5QSUU,J`H=I&!&:Y18#
MY19VB!#V<0,IPH-]>(<0@2%C\A8]@X@0FA4DB"ASA#@1& (=B9@0&WB "_B(
G#1S@17,!JEXB)H!B*HCB*I%B*IGB*J)B*JKB*K-B*#A$0```
[
`
end
-
54. Data: 2008-04-05 06:46:06
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>
witek wrote:
> Animka wrote:
>>
>> Ja miałam ciekawy i trochę śmieszny przypadek.
>> Przyszłam z marketu, wypakowuję zakupy i zauważyłam, że nie ma
>> markerów za 12 zł. Nie przypominałam sobie, żebym to wkładała do
>> siatki, więc pewnie kasjerka położyla z drugiej strony, bo
>> sprawdzała cenę. Albo zostawiłam i to zaraz ktoś wziął. Zadzwoniłam
>> z domu do Biura Obsługi Klienta i mówię co i jak. Powiedziano, żeby
>> przyjść z paragonem. Powiedziałam, że przyjdę jutro, bo tak mnie
>> nogi bolą, że ledwo co doszłam z tymi siatami do domu. Poszłam na
>> drugi dzień wieczorem, pokazałam paragon, ta pracownica zadzwoniła
>> po ochroniarza. Zdziwiłam się strasznie, po co ten ochroniarz.
>> Przyszedł ochroniarz i po cichu pyta jak byłam ubrana. Z uśmiechem
>> powiedziałam mu, że w tej samej czapce, a w kurtce koloru takiego a
>> takiego. Poszedł. Za jakieś 10 minut przychodzi i mówi, że markery
>> mam, kasjerka je wrzuciła do reklamówki z papierem toaletowym.
>> Zdumiałam się, bo do tej reklamówki w domu nie zaglądałam,
>> postawiłam to w szafce w łazience. Zapytałam ochroniarza: a skąd pan
>> wie? A on powiedział, że przeglądał teraz nagrania z kamery na sali
>> i kamery przy kasie :-) Powiedziałam, że jak przyjdę do domu to
>> sprawdzę i jak będzie tak jak on powiedział, to zaraz zazdwonię,
>> przeproszę i podziękuję. Szłam do domu i cały czas mi się śmiać
>> chciało. Oczywiście były te markery w reklamówce z papierem
>> toaletowym :D
>
> Zgłoś się do niego jak zapomnisz pinu do karty.
ROTFL
PS. Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać.
--
Pozdrawiam - Andrzej_K.
"Wkładasz rękę pod sukienkę... ciśnienie rośnie, opór maleje."
-
55. Data: 2008-04-05 06:54:44
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: "Troll" <w...@d...mnie>
Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ft6uoj$b3c$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
>> A jeśli podważą moją wiarygoność? Wiadomo w pracownikach sklepu świadków
>> nie
>> będę szukać... Najgrosza jest ta niemoc nie można pomóc człowiekowi i
>> jeszcze jak policja tak olewa sprawę to się odechciewa wszystkiego.
>
> Twoja reakcja jest wręcz dziecinna /niedojrzała/
> Ty nie pomagasz człowiekowi - ty stajesz w obronie wszystkich złodziei
niechaj zgadne, jestes wyborcą pisu?
-
56. Data: 2008-04-05 06:59:04
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: "Troll" <w...@d...mnie>
Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ft6v7v$c0k$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>>> Pewnie tego pana w tym pokoiku zrewidowano i jak nic nie ukradł -
>>> wypuszczono.
>>
>> Tylko do przeszukania to te łobuzy nie mają uprawnień.
>
> a na jakiej podstawie tak twierdzisz?
to podaj przepis uprawniajacy ich do tego.
Maja prawo zatrzymac i niezwlocznie wezwac policje, nie majaprawa
zaciagac go do kanciapy i zanim zaczniesz pierdolic o obronie przestepcow to
1. nie wiadomo czy on ukradl
2. niedawno chlopaka zdaje sie zabito (lub ciezko pobito) wlasnie w takiej
kanciapie
P.
-
57. Data: 2008-04-05 07:11:48
Temat: do obrońców złodziei
Od: "SJS" <s...@w...pl>
ze strony http://www.justitia.pl/article.php?sid=555
------------
Środki przymusu bezpośredniego stosowane przez pracowników ochrony.
Czy wiesz jakie środki przymusu może stosować wobec Ciebie ochrona?
Czy wobec każdego mogą być użyte kajdanki?
Na co jesteś narażony ze strony ochrony w supermarkecie?
Prawo do stosowania przez pracowników posiadających licencję pracownika
ochrony fizycznej, środków przymusu bezpośredniego wynika z zapisu ustawy z
dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 30 czerwca 1998 r. w sprawie szczegółowych warunków i
sposobów użycia przez pracowników ochrony środków przymusu bezpośredniego.
W myśl art. 36 ust.1 pkt. 4 wspomnianej ustawy, pracownik ochrony przy
wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia, w granicach chronionych obiektów i
obszarów ma prawo do stosowania środków przymusu bezpośredniego, w przypadku
zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na pracownika
ochrony.
Z cytowanego przepisu wynika, że pracownik ochrony może zastosować środki
przymusu bezpośredniego, w jednym z dwóch przypadków:
? zagrożenia dóbr powierzonych ochronie,
? odparcia ataku na pracownika ochrony.
W sytuacji gdy pracownik ochrony, wykonuje zadania ochrony osób i mienia
poza granicami chronionych obiektów i obszarów ma on zgodnie z zapisem art.
37 ustawy prawo do:
? ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
niezwłocznego oddania tych osób Policji
? użycia podczas konwojowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów
wartościowych lub niebezpiecznych następujących środków przymusu
bezpośredniego: siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz
podobnych technik obrony, kajdanek, pałek obronnych wielofunkcyjnych,
paralizatorów elektrycznych, broni gazowej i ręcznych miotaczy gazu.
Pracownik ochrony przed zastosowaniem środków przymusu bezpośredniego
obowiązany jest do wezwania osoby do zachowania się zgodnego z prawem oraz
do uprzedzenia, że w przypadku niepodporządkowania się wezwaniu zostaną
użyte wobec niej środki przymusu bezpośredniego.
Jednakże zgodnie z treścią przepisu §1 ust. 3 wskazanego rozporządzenia,
pracownik ochrony może odstąpić od wzywania osoby do zachowania zgodnego z
prawem oraz od uprzedzenia jej o zastosowaniu środków przymusu
bezpośredniego, jeżeli zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia lub
zdrowia pracownika ochrony lub innej osoby, a także chronionego mienia.
Z powyższego zapisu wynika, że pracownik ochrony, biorąc pod uwagę
całokształt sytuacji i wynikające z niej realne zagrożenie dla życia lub
zdrowia jego bądź innej osoby, jak również chronionego mienia, ma prawo
niezwłocznie zastosować środki przymusu bezpośredniego.
Należy w tym momencie wskazać na istnienie pewnych ogólnych zasad
warunkujących zastosowanie przez pracownika ochrony środków przymusu
bezpośredniego:
? zasada celowości - zgodnie z którą zastosowanie określonego środka
przymusu bezpośredniego podyktowane jest okolicznościami danego zdarzenia,
? zasada proporcjonalności - pracownik ochrony wybiera taki środek przymusu,
który najbardziej odpowiada sytuacji,
? zasada niezbędności - wskazuje na zastosowanie środka przymusu w
granicach, które są konieczne do usunięcia stanu zagrożenia, a jednocześnie
odstąpienia od użycia tych środków, jeżeli stan zagrożenia minął,
? zasada ostrzeżenia - przed zastosowaniem środka przymusu bezpośredniego
pracownik ochrony winien uprzedzić osobę, że w razie niepodporządkowania się
wezwaniu do zachowania zgodnego z prawem, zostaną użyte wobec niej środki
przymusu bezpośredniego,
? zasada doboru środków - pracownik ochrony może, jeżeli uzna to za
konieczne zastosować jednocześnie różne środki przymusu bezpośredniego,
? zasada minimalizacji środków - środek przymusu bezpośredniego winien w jak
najmniejszym stopniu powodować dolegliwość osoby, w stosunku do której jest
stosowany.
Katalog środków przymusu bezpośredniego zawarty został w art. 38 ust. 2
ustawy o ochronie osób i mienia, zalicza się do nich: siłę fizyczną w
postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony, kajdanki,
pałki obronne wielofunkcyjne, psy obronne, paralizatory elektryczne, broń
gazową i ręczne miotacze gazu.
Warunki i sposoby użycia przez pracowników ochrony środków przymusu
bezpośredniego określa wspomniane wyżej Rozporządzenie Rady Ministrów. "
Czyli co? aż tylu obrońców złodziei jest tu na grupie i to jak święcie
oburzonych
SJS
-
58. Data: 2008-04-05 07:31:48
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>
Animka pisze:
> Ochroniarz zaraz podchodzi jak bramka zaczyna wyć.
Zapewne zburzę Twój poukładany świat stwierdzeniem, że wiele bramek ma
wartość plastiku, który na nie zużyto a sygnalizują tylko wtedy gdy je
uruchomi zdalnie obsługa. Ta zaś potrafi być taka jaką znamy choćby z
kilku przykładów prasowych.
--
pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.
Prokurwatura Krajowa www.prokurwatura.pl
Sala chwały: www.prokurwatura.pl/sala-chwaly
Indeks stron zakazanych: www.prokurwatura.pl/indeks-stron-zakazanych
-
59. Data: 2008-04-05 07:42:17
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: Olgierd <n...@r...org>
Dnia Sat, 05 Apr 2008 06:14:55 +0200, SJS napisał(a):
>>> Zajrzyj do Ustawy o ochronie osób i mienia, sprawdź jakie mają
>>> uprawnienia, a potem podyskutujemy, jeśli będziesz miał jeszcze
>>> wątpliwości.
>>
>> Ale Jotte ma rację.
>
> a możesz wskazać fragmenty tej ustawy które by potwierdzały twoja
> opinię?
Otóż jedynym uprawnieniem pracowników ochrony jest możliwość ustalenia
tożsamości osób, jeśli w myśl prawa przebywanie w takim miejscu wymaga
uprawnienia (art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie osób i mienia). O
zatrzymaniu przez ochroniarza nie ma nawet słowa.
Zresztą myśmy już z kolegami dywagowali kiedyś o tych sprawach: http://
tinyurl.com/3f2gsw
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==
-
60. Data: 2008-04-05 07:46:37
Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
Od: Olgierd <n...@r...org>
Dnia Sat, 05 Apr 2008 03:15:14 +0200, Animka napisał(a):
>>> Wziął sobie i nie zapłacił skoro nie ma paragonu.
>> Kupił w pobliskim spożywczaku i lubi nosić przy sobie.
>
> Ma mieć na to paragom, bo inaczej może mieć kłopoty. Musi pokazać.
Paragon to mi się kojarzy z jakimiś przepisami podatkowymi. Z
ochroniarzami - nie. Owszem, zawsze paragon powinien zamykać buzię, ale
nie ma czegoś takiego, że "nie ma paragonu - to w ryj".
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==