  • 171. Data: 2008-04-06 01:17:59
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-04-06 00:13 Marcin Wasilewski pięknie wystukał/a:

    > Ma mieć na to paragom, bo inaczej może mieć kłopoty. Musi pokazać.
    >>
    > Chyba sobie nie zdajesz sprawy, że każde ograniczenie prawa obywatela
    > musi być wydane w randze ustawy.
    > Więc wg Ciebie, która z ustaw nakłada na obywatela obowiązek okazywania
    > paragonu, przy wyjściu ze sklepu?

    To regulamim Hupermarketów. Zapłaciłeś przy jednej kasie np. za kosmetyk
    czy wódkę, robisz jeszcze inne zakupy i potem z tymi zakupami idziesz do
    kasy głownej. Pokazujesz co już kupiłeś i paragon. Kopię zostawia sobie
    kasjerjka, a podpisamy oryginał daje Tobie. Na te drugie zakupy
    dostajesz rownież paragon zapłacie.

    --
    animka

  • 172. Data: 2008-04-06 01:20:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-04-06 00:38 Marcin Wasilewski pięknie wystukał/a:

    > ROTFL, a jakie zagrożenie dla chronionego mienia, ma wyjście osoby,
    > która niczego nie ukradła?
    > Rozumiem, że jak kasjerka zapomni/nie zauważy zabezpieczenia, to
    > kupujący zostanie pobity, bo próbował wynieść te zabezpieczenie
    > opuszczając sklep?

    Nie. Zdejmie to zabezpieczenie ochroniarz, albo kasjerka.

    --
    animka

  • 173. Data: 2008-04-06 04:31:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Animka pisze:

    > To regulamim Hupermarketów.

    GigaROTFL

    Regulamin z mocą ustawy :)

    Tego jeszcze nie było...

    Chyba mamy jakąś przygłupawą ochroniarzynę na grupie ;->

  • 174. Data: 2008-04-06 07:22:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Apr 2008 02:31:00 +0200, scream napisał(a):

    > A wracając do Twojego pytania, to jest tak głupie, że pierw
    > zastanawiałem się czy w ogóle na nie odpowiadać. Ale wysile się i
    > umożliwie Ci poznanie prawidlowej odpowiedzi. Mianowicie kiedy ktos na
    > ulicy szarpnie za Twoja kieszen i zacznie uciekac, prawdopodobnie
    > zaczniesz go gonic i bedziesz chcial go zlapac. Napewno nie zadzwonisz
    > na policje z pytaniem "ej, jakis gosc zwinal mi telefon i ucieka, jest
    > juz 500 m dalej, co robic?".

    Różnica polega na tym, że okradziony działa w warunkach swk, natomiast
    ochroniarz ma dość precyzyjne przepisy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 175. Data: 2008-04-06 08:16:54
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Chyba mamy jakąś przygłupawą ochroniarzynę na grupie ;->

    Kompleksy?
    SJS

  • 176. Data: 2008-04-06 08:34:31
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Jak mawiał Stalin, lepiej zabić (zatrzymać) stu niewinnych, niż jakby
    > jeden winny miał uciec. Tylko ten etap historii już przerabialiśmy i jakoś
    > nic dobrego z tego nie wyszło.

    W praktyce jest tak, że nawet jeśli ukradł ale drobiazg to albo do kasy albo
    udają ochroniarze, że uwierzyli, że to z innego sklepu.
    Tylko w Polsce z tego co wiem jakiś dbający o złodziei wymyślił , że do 250
    zł to wykroczenie a nie kradzież czy jakoś tak
    Skutki - prawie o każdej porze w marketach siedzą po kątach i żrą bo
    przecież nic nie wynoszą.
    To tylko u nas złodziej liczy za ile schował czy przypadkiem nie przekroczył
    tych 250 zł
    Jak to jest u innych
    Włochy, student czekając na stacji podłączył sie komputerem do gniazdka w
    miejscu do tego nie przeznaczonym
    Wyrok co prawda w zawieszeniu ale jednak ile tego prądu mógł ukraść? za 20
    centów?
    WB gdzieś miesiąc temu - jakiś głupek z Polski wyrwał kobiecie pieniądze -
    była to równowartość około 46 zł PL i co?
    a rok więzienia tylko że w zawieszeniu
    ----------
    Tylko w Polsce mają miejsce włamania do domów podczas obecności
    właścicieli - syrena alrmu wyje, patrol bedzie za 5-7 minut a ci wiedząc, że
    w polskich domach ludzie nie mają broni buszują przez 2-3 minuty - straty
    nawet po 10-20 tysięcy zł a czasmi i więcej jesłi im sie uda uruchomic
    samochód,
    były dwa przypadki, ze jednak ktoś zbiegł na parter to zabito mężczyznę a w
    innym przypadku kobietę postrzelono w brzuch.
    bo broń jest bez najmniejszych problemów dostępna dla przestępców ale nie
    dla okradanych, zabijanych, porywanych
    bo?
    Bo decyzje podejmuja ludzie tacy jak wielu w tej dyskusji - bronić
    złodziei, bandytów
    Głupota czy współpraca
    Jedna i druga opcja nieprzyjemna
    ----------
    Dyskusja na temat broni
    Przeciw dostępowi do broni sa ci którzy już tę broń mają a resztę uważają za
    frajerów "śmierć frajerom" mówią miedzy sobą ci wybrani
    SJS

  • 177. Data: 2008-04-06 09:37:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 6 Apr 2008 07:22:19 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Różnica polega na tym, że okradziony działa w warunkach swk, natomiast
    > ochroniarz ma dość precyzyjne przepisy.

    Ale obowiązują go również przepisy o zatrzymaniu obywatelskim :)

    I druga sprawa, gdyż w ustawie o ochronie (...) jest mowa o ludkach
    posiadających licencję na ochorne fizyczna, a w marketach taki papier ma
    jedynie szef zmiany albo szef ochrony - jak to jest, taki zwykly ciec
    pracujacy za 3,5/h ma takie same uprawnienia jak gosc z licencja? Pamietam
    ze kiedys juz byla tu na ten temat dyskusja i wyszlo na to ze tak.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 178. Data: 2008-04-06 09:54:20
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ft7rcu$un4$1@news.onet.pl...

    > To trochę co innego. poza tym i tak by wydali polecenie przejścia z nimi
    > do pokoju. Radiowóz może jechać i godzinę. Nikt nie będzie z gościem tam
    > stał tyle czasu.

    a czy gość będzie czekał tyle czasu dlatego ze ochronie wydawalosie ze
    to zlodziej? czy to nie zajebiste pole do naduzyc ze strony ochrony?
    jaką ochrona ponosi odpowiedzialność w przypadku bezzasadnego oskarżenia
    o kradzież na oczach ludzi w supermarkecie i sciagania polocji na
    miejsce "przestepstwa"?

  • 179. Data: 2008-04-06 09:58:05
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik SJS napisał:

    > \nie zabraniają

    hiehie, to mamy zajebisty sposob na bezprawne przetrzymywanie kogo sie
    chce i gdzie sie chce. jako wytlumaczenie zawsze mozemy powiedziec ze
    podejrzewamy, iz zagrazal mojemu mieniu.

  • 180. Data: 2008-04-06 10:00:03
    Temat: Re: do obrońców złodziei
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik SJS napisał:

    > Twój własny dom, weszli włamywacze, zatrzymałeś ich, możesz ich nawet
    > komórce przetrzymac do czasu przyjazdu policji
    > SJS

    miales podac podstawe prawna a nie swoje przemyslenia