  • 141. Data: 2008-04-05 17:38:06
    Temat: Re: do obrońców złodziei
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości
    news:ft7t4f$8kr$1@inews.gazeta.pl...

    > jak to sie ma do Twych twierdzen ze gapowicza autobusowego nie mozna
    > wozic a nalezy z nim poczekac na przystanku na policje.?

    Nijak. Przecież ja nie proponuję taszczenia potencjalnego sprawcy do innej
    dzielnicy, tylko kilka metrów obok. W odniesieniu do pasażera, to analogią
    było by żądanie zatrzymania autobusu i oczekiwanie w drzwiach wejściowych
    do niego na przyjazd policji.

  • 142. Data: 2008-04-05 18:03:55
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 16:30:24 +0200, SJS napisał(a):

    > \nie zabraniają

    Co nie zabraniają? Nie muszą zabraniać -- to są działania władcze, więc
    zabranianie nie ma nic do rzeczy.
    Sankcją będzie przepis o przekroczeniu uprawnień.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 143. Data: 2008-04-05 18:15:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 17:03:34 +0200, SJS napisał(a):

    > &38 Ustawy
    > "3. Pracownik ochrony może stosować środki przymusu bezpośredniego
    > odpowiadające potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne
    > do osiągnięcia podporządkowania się wezwaniu do określonego zachowania."

    No to jeszcze raz, bo widzę, że z czytaniem ciężko. Ten przepis nie
    oznacza, że może stosować dowolne środki przymusu; jest odwrotnie: może
    stosować środki znane ustawie, a wskazany przepis *ogranicza* jego
    uprawnienia -- mówi dokładnie coś takiego: "chociaż ustawa ogólnie
    zezwala na środki od A do F, to jeśli wystarczający jest środek C, nie
    wolno zastosować środka F".
    Coś w rodzaju gradacji.

  • 144. Data: 2008-04-05 18:28:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie chodzi o spisek tylko poszukiwanie sensacji. W skali średniego
    > powiatu służby ochrany dziennie zatrzymują kilkanaście osób na
    > kradzieżach. Większość tych ujęć jest dokonana zgodnie z wszelkimi
    > arkanami, ale o tym nikt nie pisze. Większość osób sobie z tego sprawy
    > po prostu nie zdaje. Natomiast, jak się w kraju pojawia jakieś jedno,
    > może nawet i nie do końca prawidłowe zatrzymanie, to momentalnie
    > wszczynana jest awantura medialna. Stąd ludzie nagle dochodzą do
    > wniosku, że ochroniarze, to zbiór jakiś zbirów i oszołomów.

    I tak będzie, póki samo to środowisko nie zacznie "wyrywać chwastów" w
    nim się panoszących.

    Ale niestety panuje sitwa i firmy zamiast wywalić takiego na pysk,
    jeszcze go chronią.

    > W znanych mi wypadkach, to takie pokoje zatrzymań są najlepiej
    > monitorowanymi częściami sklepu. Przeważnie tylko tam poza obrazem jest

    Może w swojej okolicy wypleniłeś nieuczciwych ochroniarzy ;)

    Swoją szosą dobrym pomysłem byłby ustawowy wymóg takiego monitoringu w
    takich pomieszczeniach... Wtedy moglibyśmy podyskutować.

  • 145. Data: 2008-04-05 18:30:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli tylko w razie konieczności zdołasz przekonać sąd, że było to
    > uzasadnione prawnie, to myślę, ż i takie postępowanie by przeszło.
    > Załóżmy masz podejrzenie, ze facet ma na sobie kamizelkę wypełnioną
    > materiałem wybuchowym, wiec w celu minimalizacji zagrożenia wyprowadzasz
    > go w takie miejsce, by w razie detonacji było mniejsze zagrożenie.

    To uprowadzany (wiedząc, że żadnej bomby nie ma) takiemu
    wyprowadzającemu może wpakować kulkę w trzewia i się wybronić przed
    sądem twierdząc, że go porywali?

  • 146. Data: 2008-04-05 19:08:30
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > No i co?

    No i wsio.
    Jeśli widzę złodzieja to i ja mogę go, jako obywatel zatrzymać.
    A przy próbie wyrwania się to i w ucho strzelić. Tak jak lawę ;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 147. Data: 2008-04-05 19:11:14
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Wyobraź sobie, że jeśli mowa jest o mojej godności, prywatności itd. to
    > ja sam wolę decydować o tym czy lepszy jest pokój czy robienie sceny
    > wśród setek klientów.

    Tyle, że wola złodzieja ma mało do powiedzenia.

  • 148. Data: 2008-04-05 19:14:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 21:11:14 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Tyle, że wola złodzieja ma mało do powiedzenia

    Po pierwsze nie złodzieja, tylko osoby, którą interesują się ochroniarze.
    Po drugie kary odzwierciedlające odeszły w niepamięć. Po trzecie nawet
    piętnowanie złodziejstwa nie może polegać na publicznym poniżaniu tychże
    osób.
    Przypominam, że podanie wizerunku i nazwiska skazanego jest jednym ze
    środków stosowanych przez sąd, a nie ochroniarzy.

  • 149. Data: 2008-04-05 19:41:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Przypominam, że podanie wizerunku i nazwiska skazanego jest jednym ze
    > środków stosowanych przez sąd, a nie ochroniarzy.

    Karmisz trolla...

  • 150. Data: 2008-04-05 19:56:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:01tkc5-4eb.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > I tak będzie, póki samo to środowisko nie zacznie "wyrywać chwastów" w
    > nim się panoszących.
    > Ale niestety panuje sitwa i firmy zamiast wywalić takiego na pysk,
    > jeszcze go chronią.

    To środowisko nie da sobie rady. Myślący normalnie ochroniarz nie będzie za
    5 zł/h pracował. Cała reszta jest pochodną tego stanu rzeczy.

    > Może w swojej okolicy wypleniłeś nieuczciwych ochroniarzy ;)

    Może. Kilku mam na sumieniu :-)

    > Swoją szosą dobrym pomysłem byłby ustawowy wymóg takiego monitoringu w
    > takich pomieszczeniach... Wtedy moglibyśmy podyskutować.

    Przyznam, ze nie znam sytuacji, gdy nie ma tam monitoringu. To otwierało by
    drogę do wielu insynuacji ze strony zatrzymanych.