  • 41. Data: 2010-10-11 17:15:17
    Temat: Re: Zatrzymanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:i8vfn3$d9$1@news.onet.pl...

    > Luźna rozmowa? W większości przypadków policjant nie jest moim koleżką,
    > więc nie widzę miejsca na luźna rozmowę. Zwłaszcza że on występuje
    > służbowo, interweniuje, zatrzymuje itp. Albo jest czynność oficjalna albo
    > żadnej. Luźnej rozmowy mogę policjantowi odmówić, przesłuchania nie.
    > Jeśli marnuje mój czas wbrew mojej woli to to *jest* przesłuchanie a brak
    > protokołu jest uchybieniem.

    Oczywiście, że tej rozmowy możesz odmówić. Wynika to choćby z Ustawy o
    Policji, gdzie jest wyraźnie napisane, że udzielenie informacji Policji ma
    być dobrowolne.

    > Nie obracaj kota ogonem. Protokół jest wtórny w stosunku do czynności
    > którą opisuje. Charakter czynności nie może być ustalany post factum na
    > podstawie tego czy efekt się przyda i papier powstanie czy nie. To z
    > charakteru czynności wynika czy protokół ma być sporządzony czy nie.

    Nie masz racji. Wyobraź sobie czynności na miejscu zdarzenia. Wokół szereg
    osób. Policjantz nimi rozmawia. Nagle okazuje się, ze jedna z osób posiada
    istotne wiadomości. No to wyciąga się protokół, poucza faceta o treści
    artykułu 233 kk i płynnie z rozmowy przechodzi do przesłuchania. Co więcej,
    w wypadku czynności sparwdzających w ogóle nie wolno przesluchiwać
    świadków, tylko prowadzi się z nimi rozmowy.

  • 42. Data: 2010-10-11 18:11:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > podstawie tego czy efekt się przyda i papier powstanie czy nie. To z
    > charakteru czynności wynika czy protokół ma być sporządzony czy nie.

    Często w różnych sprawach sądowych w aktach znajdują się różne notatki
    policjantów, że np przed przesłuchaniem klient cośtam powiedział.

  • 43. Data: 2010-10-12 17:10:28
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Nie ma w tej wyliczane "zgłoszeniu przestępstfa", a jak jest, to bądź
    > uprzejmy wskazać w któym miejscu to widzisz. O przesłuchaniu juz pisałem,
    > więc nie bedę się powtarzał. Na temat przeszukania i czynności zbliżonej
    > zwanej "sprawdzeniem" pisałem też, wiuęc nie będę się powtarzał.

    Art. 143. 1. Spisania protokołu wymagają:
    1) przyjęcie ustnego zawiadomienia o przestępstwie,
    wniosku o ściganie i jego cofnięcie,

    ło rany, jest zawiadomienie o pszestępstfie, pszestań tyle pić w weekend bo
    ci na oczy padłoO)

    > Po co? Nigdy nie twierdziłem, że za niesporządzenie protokołu gdy jest on
    > wymagany nic policjantowi nie grozi. Pisałem jedynie, że nie zawsze jest
    > on wymagany.

    pewnie ze nie zafsze, ale w wymienionych pszypadkach jest, pszesłuchanie
    tszeba, pszeszukanie, tszeba, zawiadomienie o pszestępstfie tszeba:O)
    teraz pytanie czy policjant łamiąc KPK popełnia pszestępstfo czy wykroczenie
    i co mu za to grozi?:O)

  • 44. Data: 2010-10-12 17:10:31
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Alek" napisał:
> [...]
    > żadnej. Luźnej rozmowy mogę policjantowi odmówić, przesłuchania nie. Jeśli
    > marnuje mój czas wbrew mojej woli to to *jest* przesłuchanie a brak

    nooo, wreszcie ktoś gada z sensem, jusz myślałem że fszyscy po
    dopalaczach:O)
    no to teraz było pszeszukanie, czy tam rewizja, brotokołu brak i jak
    powinieb beknąć psina, jakieś paragrafy znasz?:O)

  • 45. Data: 2010-10-12 17:53:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wniosku o ściganie i jego cofnięcie,
    >
    > ło rany, jest zawiadomienie o pszestępstfie, pszestań tyle pić w weekend

    Co ma wspólnego "zgłoszeniu przestępstfa" z ustnym zawiadomieniem o
    przestępstwie?

  • 46. Data: 2010-10-13 17:30:19
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    > Co ma wspólnego "zgłoszeniu przestępstfa" z ustnym
    > zawiadomieniem o przestępstwie?

    no nie wiem, myślimy, myślimy, myślimy, mmmmm....... pewnie to że to że
    zgłasza się ustnie:O)
    czy ty jesteś z policji?:O)

  • 47. Data: 2010-10-14 16:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no nie wiem, myślimy, myślimy, myślimy, mmmmm....... pewnie to że to że
    > zgłasza się ustnie:O)
    > czy ty jesteś z policji?:O)

    Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy zgłoszeniem, a zawiadomieniem. Jest w tym
    wypadku istotna. To, że ustnie nie ma już większego znaczenia.

  • 48. Data: 2010-10-15 16:25:17
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    > Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy zgłoszeniem, a zawiadomieniem. Jest w tym
    > wypadku istotna. To, że ustnie nie ma już większego znaczenia.

    aleś wymyślił, jak rasowy psina:O)

  • 49. Data: 2010-10-15 16:29:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > aleś wymyślił, jak rasowy psina:O)

    Pomijając inwektywy, to wbrew pozorom to istotna różnica. Zgłosić
    przestępstwo możesz telefonicznie dyżurnemu. Policja podejmie działania
    zmierzające do udzielenia pomocy doraźnej, ujęcie sparwcy itd. Dla
    wywołania skutku procesowego konieczne jest złożenie zawiadomienia o
    przestępstwie. Pisemnie albo ustnie do protokołu i to ostatnie z zasady
    odbywa się w jednostce Policji, a wyjątkowo poza jednostką.

  • 50. Data: 2010-10-16 19:33:36
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

> [...]
    > przestępstwie. Pisemnie albo ustnie do protokołu i to ostatnie z zasady
    > odbywa się w jednostce Policji, a wyjątkowo poza jednostką.

    pszecie ustne jest zgłoszenie telefoniczne:O)
    zresztą mniejsza o nie, pszeszukanie czy będzie ustne czy pisemne protokołu
    wymaga, koniec kropka:O)