  • 11. Data: 2007-09-09 21:21:15
    Temat: Re: Zatajenie wykształcenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1nl7$cv9$1@inews.gazeta.pl Szymon
    <s...@g...pl> pisze:

    > A co jeżeli wykształcenie rodzi dalsze skutki prawne? Np. wyższe u
    > pracowników uczelni (nawet jak są na etatach technicznych) zmienia wynik
    > jakichś algorytmów, od których zależy kasa z ministerstwa...
    > I co? szukają na etat nienaukowy, wymagane średnie, zatajasz wyższe,
    > przyjmują Cię i...?
    I nic. Wymagane średnie masz. Niczego nie zatajasz, poświadczasz posiadanie
    wymaganego poziomu wykształcenia/kwalifikacji.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-09-09 21:47:02
    Od: "Szymon" <s...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > I nic. Wymagane średnie masz. Niczego nie zatajasz, poświadczasz
    posiadanie
    > wymaganego poziomu wykształcenia/kwalifikacji.

    Ale potem MNII wyciąga, że pracownik ma wyższe, używa tych zmienionych
    danych do algorytmu i daje mniej kasy... I co, dalej nic?
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 13. Data: 2007-09-09 21:57:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1pkm$kia$1@inews.gazeta.pl Szymon
    <s...@g...pl> pisze:

    > posiadanie
    > Ale potem MNII
    Co to jest MNII?

    > wyciąga, że pracownik ma wyższe, używa tych zmienionych
    > danych do algorytmu i daje mniej kasy... I co, dalej nic?
    Wg mnie nic. Na danym stanowisku należy się tyle a tyle przy danym poziomie
    wykształcenia, pracownik zadeklarował takie jakie zadeklarował i
    udokumentował, a algorytm nie ma priorytetu nad prawem stanowionym.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-09-09 22:21:19
    Od: "Szymon" <s...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Co to jest MNII?
    Sorry, Ministerwstwo Nauki i Informatyzacji.

    A czy skoro dla pracodawcy ma to wymierna znaczenie (też oparte w prawie, bo
    to nie jest tylko jakiśtam algorytm, ale rozporządzenie do jakiejśam
    ustawy), żeby pracownik nie miał wyższego, może o to zapytać wprost podczas
    rekrutacji? I czy skłamanie wtedy już rodzi konsekwencje?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 15. Data: 2007-09-09 22:38:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1rkv$sea$1@inews.gazeta.pl Szymon
    <s...@g...pl> pisze:

    > A czy skoro dla pracodawcy ma to wymierna znaczenie (też oparte w
    > prawie, bo to nie jest tylko jakiśtam algorytm, ale rozporządzenie do
    > jakiejśam ustawy), żeby pracownik nie miał wyższego,
    Daj jakieś konkretne umocowania prawne bo obracamy się w sferze swobodnych
    dywagacji.
    Co kogo obchodzi czy nocny portier ma ukończona np. filozofię?

    > może o to zapytać
    > wprost podczas rekrutacji?
    Zapytać może o wszystko

    > I czy skłamanie wtedy już rodzi konsekwencje?
    Szczerze mówiąc - nie wiem i nie bardzo sobie potrafię wyobrazić co by za to
    mogło grozić.
    Ale po co kłamać skoro można nie odpowiedzieć?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-09-09 23:06:43
    Od: "Roki" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    > Czasem ujawnienie pełnego wykształcenia jest wykroczeniem :-)
    > Szkoła służb specjalnych dla agentów na przykład ;-)
    >
    > Potem na konferencji prasowej minister Z oskarży o spalenie akcji

    ROTFL:)

  • 17. Data: 2007-09-10 05:09:32
    Od: "Szymon" <s...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Co kogo obchodzi czy nocny portier ma ukończona np. filozofię?
    Chodzi o pracowaników technicznych w zakładach naukowych.

    > Szczerze mówiąc - nie wiem i nie bardzo sobie potrafię wyobrazić co by za
    > mogło grozić.
    > Ale po co kłamać skoro można nie odpowiedzieć?

    Np. Gdy nie odpowiedzenie = się odmowa przyjęcia do danej pracy :)

    Poszukam podstawy prawnej tych moich pomysłów, bo wiem, że jest tak jak
    piszę, gdy znajdę chwilę dziś w pracy. Wiem też, że obchodzi się te przepisy
    tworząc jednostki "nienaukowe" w różnych uczelniach czy instytutach.
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 18. Data: 2007-09-10 20:17:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc2jic$iko$1@inews.gazeta.pl Szymon
    <s...@g...pl> pisze:

    > Chodzi o pracowaników technicznych w zakładach naukowych.
    To oni muszą mieć ukończoną filozofię? ;))))

    > Np. Gdy nie odpowiedzenie = się odmowa przyjęcia do danej pracy :)
    No nieee, takich motywacji to ja nie rozpatruję.
    Po co pracować w czymś takim? I bać się zwolnienia za np. żądanie wydania na
    piśmie kontrowersyjnego polecenia służbowego, czy cos podobnego.

    Chyba nie rozumiem - jakie przepisy?

    --
    Jotte