  • 1. Data: 2005-05-16 12:08:10
    Temat: Zaświadczenie o tytule magistra.
    Od: CN <b...@h...com>

    Witam!
    Czy po obronie, uzyskawszy z uczelni zaświadczenie o przyznanym tytule
    magistra, dyrektor przedszkola powinien respektować wspomniane
    zaświadczenie (chodzi oczywiście o wynagrodzenie nauczyciela), czy też
    może przyznać takiemu magistrowi bez wyrobionego dyplomu wynagrodzenie
    jak za dotychczasowe wykształcenie (licencjat), aż do momentu wyrobienia
    przez uczelnię stosownego dyplomu.
    Pozdrawiam,
    /CN

  • 2. Data: 2005-05-16 12:40:10
    Temat: Re: Zaświadczenie o tytule magistra.
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 5/16/2005 2:08 PM, CN wrote :
> [...]
    > może przyznać takiemu magistrowi bez wyrobionego dyplomu wynagrodzenie
    > jak za dotychczasowe wykształcenie (licencjat), aż do momentu wyrobienia

    Zobacz tę dyskusję:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=7754210&aid=35477652

    Moim zdaniem, które i wtedy potwierdzałem dyrektor musi respektować --
    bo wynagrodzenie należy się za posiadanie tytułu zawodowego magistra, a
    nie za posiadanie dyplomu.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2005-05-16 13:04:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    >

    > Moim zdaniem, które i wtedy potwierdzałem dyrektor musi respektować --
    > bo wynagrodzenie należy się za posiadanie tytułu zawodowego magistra, a

    jeszcze jest inne podejście.
    Wyrównanie wstecz po przyniesieniu dyplomu.
    Dyplom jest jedybym dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu.
    Zaświadczenia nie mają żadnej wartości, a wręcz nie powinny być wydawane.
    Ustawa dokładnie precyzuje jaki dokument zaświadcza posiadanie tytułu i
    jest nim tylko i wyłącznie dyplom.

  • 4. Data: 2005-05-16 13:16:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Zaświadczenia nie mają żadnej wartości, a wręcz nie powinny być wydawane.
    > Ustawa dokładnie precyzuje jaki dokument zaświadcza posiadanie tytułu i
    Nie wiem jak jest na innych uczelniach. Ale ja studiuje na Politechnice
    Lodzkiej. U nas dyplomy sa wydawane dla calego roku hurtem. Do tego
    dochodzi czas oczekiwania na to zeby wiekszosc sie obronila. I jeszcze
    koniecznosc zebrania wladz wydzialu i wiekszosci promotorow. Wynik -
    uroczystosc wreczania dyplomow odbywa sie w okresie od listopada do maja
    roku nastepnego (zalezy od wydzialu, rocznika i jeszcze nie wiadomo
    czego). Zatem jesli ktos sie broni w czerwcu/lipcu - jest co najmniej
    5m-cy bez dyplomu i wtedy takie zaswiadczenie z uczelni jest jedynym
    dokumentem potwierdzajacym uzyskanie dyplomu.

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 5. Data: 2005-05-16 13:26:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    badzio wrote:

> [...]
    > 5m-cy bez dyplomu i wtedy takie zaswiadczenie z uczelni jest jedynym
    > dokumentem potwierdzajacym uzyskanie dyplomu.

    Ale to zaświadczenie z punktu widzenia prawa jest bezwartościowe.
    Z tym, że prawo swoje, a życie swoje.
    Bo prawo mówi też, jak dobrze pamiętam, że uczelnia ma 2 tygodnie na
    wydanie dyplomu.

  • 6. Data: 2005-05-16 13:29:28
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    witek napisał(a):
    > Bo prawo mówi też, jak dobrze pamiętam, że uczelnia ma 2 tygodnie na
    > wydanie dyplomu.
    2tyg od czego? od daty obrony? czy od uzyskania tytulu?

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 7. Data: 2005-05-16 13:47:51
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 5/16/2005 3:26 PM, witek wrote :

    > Ale to zaświadczenie z punktu widzenia prawa jest bezwartościowe.

    Wracamy do poprzedniej dyskusji? No dobrze :-).

    Uczelnia ma obowiązek wystawić takie zaświadczenie na podstawie art. 217
    kpa w zw. z art. 161 ustawy o szkolnictwie wyższym.

    A tak w ogóle, to nie ma w prawie pojęcia bezwartościowy dokument. Każdy
    dokument coś stwierdza... W szczególności w Polsce nie obowiązuje
    formalizm dowodowy, i każdy fakt można udowodnić przy pomocy dostępnych
    środków.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 8. Data: 2005-05-16 13:56:35
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-16 15:29, Użytkownik badzio napisał:

    > od daty obrony? czy od uzyskania tytulu?

    A to nie jest to samo?

    --
    Witiia

  • 9. Data: 2005-05-16 14:00:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    badzio wrote:

    > 2tyg od czego? od daty obrony? czy od uzyskania tytulu?

    to to samo.
    tytuł uzyskuje się w momencie uścisku dłoni prezesa.

  • 10. Data: 2005-05-16 14:10:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    witek napisał(a):
    > to to samo.
    > tytuł uzyskuje się w momencie uścisku dłoni prezesa.
    Hmm... Przyznaje sie ze ja osobiscie jeszcze nie dostapilem zaszczytu
    obrony i uzyskania tytulu. Ale na podstawie doswiadczen
    rodziny/znajomych sciezka postepowania wyglada mniej-wiecej tak:
    1) Obrona pracy. Jesli zakonczona pozytywnie, to przewodniczacy komisji
    po obronie wystepuje o nadanie tytulu naukowego (np mgr) do
    dziekana/rady wydzialu/innej wladnej instancji. Ale chyba rady wydzialu.
    Nastepnie rada wydzialu uchwala ze delikwent(ka) X otrzymuje tytul Y.
    Dopoki rada wydzialu tego nie stwierdzi - nie ma sie tytulu. No rada
    wydzialu nie zbiera sie po kazdej obronie, i tytuly zatwierdza "zbiorowo".
    Zatem obrona a uzyskanie tytulu to dwie rozne sprawy
    btw zastanawia mnie tylko fakt - co jesli obrona zostanie zakonczona
    pozytywnie a rada wydzialu nie przeglosuje nadania tytulu magistra?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl