  • 21. Data: 2009-07-29 13:09:04
    Temat: Re: Zastrzeżona nazwa zabytku
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    news:pan.2009.07.29.12.40.23@rudak.org...

    > Ale zastrzegli konkretny rysuneczek, a nie opakowanie czy formę
    > towaru ;-)

    A teraz pytanie: czy mogli zastrzec to tak żeby nie można było produkować
    pocztówek z tym obiektem?

    Pzdr.
    Maniek

  • 22. Data: 2009-07-29 13:39:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 15:00:51 +0200, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Być może masz rację, ale nie musi być to opakowanie ("forma
    > przestrzenna, *w tym* forma towaru lub opakowania"), a rysuneczek jest
    > zawsze w biuletynie UP.

    Rysuneczek, jak sama nazwa wskazuje, nie jest formą przestrzenną; to znak
    graficzny, a nie przestrzenny.

    "Znak towarowy w formie trójwymiarowej, jeśli spełnia także przesłanki
    rejestracji jako wzór przemysłowy może korzystać z ochrony kumulowanej,
    której nie wyklucza nasze ustawodawstwo. Podobnie, zarejestrowanie wzoru
    przemysłowego nie wyklucza udzielenia prawa ochronnego na tę formę
    trójwymiarową jako znaku towarowego, jeżeli oczywiście spełnione są
    przesłanki przewidziane w ustawie - Prawo własności przemysłowej.
    Wcześniejsze udzielenie prawa ochronnego bądź ogłoszenie o zgłoszeniu
    formy przestrzennej jako znaku towarowego powoduje utratę cech nowości,
    która jest przesłanką ochrony wzorów." -- wyrok WSA w Warszawie, VI SA/Wa
    2339/05 z 24 marca 2006 r.

    Oraz "Zgłaszający znak towarowy ma pełną swobodę decyzji, czy dany znak
    towarowy zgłaszać do Urzędu Patentowego, jaką zastrzec kategorię znaku
    towarowego i jak przedstawić jego wizerunek. Zaniedbania w tym zakresie
    przemawiają na niekorzyść zgłaszającego. Można zatem przyjąć, iż w razie
    trudności z ustaleniem kategorii znaku towarowego (np. przestrzenny,
    graficzny), jak również w przypadku rozbieżności pomiędzy opisem a
    obrazem znaku towarowego, obowiązuje domniemanie braku zdolności
    odróżniającej w świetle art. 4 u.z.t. lub braku wymogu graficznej
    przedstawialności z art. 120 p.w.p." (glosa Ryszarda Skubisza do wyroku
    NSA z dnia 23 listopada 2004 r., GSK 864/04).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 23. Data: 2009-07-29 13:43:47
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marian Paździoch napisał(a):
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości
    >
    > A teraz pytanie: czy mogli zastrzec to tak żeby nie można było produkować
    > pocztówek z tym obiektem?

    Z Biskupinem to jest o tyle ciekawie, że wg dyrekcji muzeum to nawet nie
    można dać prywatnie fotki na stronie www. W sumie to jest niestety obraz
    paranoi, która panuje na całym świecie. Niedługo zrobienie zdjęcia w
    mieście będzie niemożliwe, bo na każdym zdjęciu będzie jakiś budynek i
    administrator każdego budynku będzie żądał opłaty za robienie zdjęć, bo
    budynek jest zastrzeżonym znakiem towarowym.

    wer

  • 24. Data: 2009-07-29 14:02:50
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > można dać prywatnie fotki na stronie www.

    Wg. mnie oni po prostu tak sprytnie to napisali, że wcale nie zakazują, ale
    czytając na pierwszy rzut oka wydaje się, że trzeba zapłacić za zgodę. A ta
    zapłata podana na stronie dotyczy imo użycia ich zdjęć.

    Pzdr.
    Maniek

  • 25. Data: 2009-07-29 14:17:45
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]

    Należałoby sie upewnić (czy biuletyn podaje całość treści zgłoszenia).

    > Rysuneczek, jak sama nazwa wskazuje, nie jest formą przestrzenną; to znak
    > graficzny, a nie przestrzenny.

    J.w. (rysuneczek to reprezentacja graficzna znaku, a nie znak). Np.
    stanowiąca znak towarowy forma przestrzenna opakowania podlega
    ochronie jako forma, a nie tylko przedstawiający ją konkretny rysuneczek.

    Ale nie wiem, jak w tym przypadku jest.

    Krystian

  • 26. Data: 2009-07-29 14:20:39
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marian Paździoch napisał(a):
> [...]
    > czytając na pierwszy rzut oka wydaje się, że trzeba zapłacić za zgodę. A ta
    > zapłata podana na stronie dotyczy imo użycia ich zdjęć.

    Raczej wyraźnie napisali:

    Muzeum zabrania wykonywania zdjęć oraz realizacji filmów na terenie
    rezerwatu do celów publikacji naukowych, komercyjnych, reklamowych bądź
    internetowych bez zgody Dyrekcji Muzeum lub osoby upoważnionej.
    Fotografowanie na terenie rezerwatu bez prawa publikacji (w celach
    prywatnych) nie wymaga zgłoszenia.

    Swoją drogą z tą bramą to jest lekki strzał we własną stopę. Albo brama
    została wybudowana w neolicie, więc prawa do jej wizerunku ma jakiś lud
    nieustalony (nie byli to słowianie) albo wygląd bramy jest radosną
    twórczością nie mającą nic wspólnego z tym jak wyglądała kiedyś, jeśli
    tak, to można przyjąć, że muzeum celowo wprowadza w błąd zwiedzających.

    wer

  • 27. Data: 2009-07-29 14:30:34
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

> [...]
    > internetowych bez zgody Dyrekcji Muzeum lub osoby upoważnionej.
    > Fotografowanie na terenie rezerwatu bez prawa publikacji (w celach

    Ale zabraniają wykonywania zdjęć do publikacji, a nie samej publikacji.
    Zresztą podobno zabraniać fotografowania nie mogą jeśli robię to na terenie
    ogólnie dostępnym (np. z zewnątrz przed kasą biletową jeśli takowa tam
    jest).

    Pzdr.
    Maniek

  • 28. Data: 2009-07-29 14:43:32
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marian Paździoch napisał(a):
> [...]
    > ogólnie dostępnym (np. z zewnątrz przed kasą biletową jeśli takowa tam

    Przeczytaj uważnie ten cytat, dokładnie. Piszą o swoim terenie, piszą o
    publikacji. Ja skopiowałem tylko fragment tego tekstu.

    wer

  • 29. Data: 2009-07-29 17:39:30
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    > Przeczytaj uważnie ten cytat, dokładnie. Piszą o swoim terenie, piszą o
    > publikacji. Ja skopiowałem tylko fragment tego tekstu.

    Przytocz proszę te fragmenty, o których mówisz bo albo jestem już zbyt
    zmęczony i nie mogę tego znaleźć, albo po prostu chodzi nam o coś innego.

    Pzdr.
    Maniek

  • 30. Data: 2009-07-29 17:43:21
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Przytocz proszę te fragmenty, o których mówisz bo albo jestem już zbyt
    > zmęczony i nie mogę tego znaleźć, albo po prostu chodzi nam o coś innego.

    Chociaż ja się tego nie doszukałem wcześniej to faktycznie według wypowiedzi
    na tym forum:
    http://www.archeologiczne.fora.pl/archeoturystyka,24
    /biskupin,217.html
    dyrekcja zabrania umieszczania zdjęć :P. Co na to nasi grupowi eksperci?

    Pzdr.
    Maniek