  • 71. Data: 2010-09-05 19:13:34
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i60pkf$d18$1@news.onet.pl...
    > ===
    > Miejsce na każdym cmentarzu wykupuje się u jewgo zarządcy.
    > Jeśli zarządcą jest parafia to sprawę załatwiasz u pana
    > w koloratce a w innych przypadkach u pani lub pana w garniturze.
    > Jaką sprawia ci to różnicę?

    Jak pójdziesz sam załatwiać to zobaczysz...

  • 72. Data: 2010-09-05 19:16:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Płacisz Ty czy wierni? To jest jakiś obowiek chrzczenia, ślubów czy
    > kościelnych pogrzebów?
    > Naprawdę tak Ciebie bolą _nie_Twoje? pieniądze_?

    Bolesne jest nie to, że ksiądz sobie zarabia w taki czy inny sposób, bo to
    jego sprawa, tylko to, że rozlicza się z fiskusem na całkowicie
    wynaturzonych warunkach. Też bym tak chciał.
    Tylko mi teraz nie mów, że mogłem zostać księdzem ;-)

    K.

  • 73. Data: 2010-09-05 19:18:23
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Rozmawiamy o _dobrowolnych_ opłatach wnoszonych przez wiernych.

    Ale niestety istnieją też niedobrowolne opłaty. Np. za nauczenie
    *nieobowiązkowej* religii w szkołach księża dostają wynagrodzenie nie od
    rodziców chodzących tam dzieci, tylko z podatków całego społeczeństwa.
    Także tej części, która nie wyznaje religii katolickiej.

    K.

  • 74. Data: 2010-09-05 19:18:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 20:46:43 +0200, Arturro napisał(a):

    > "Wysadzić" - za 6tys?
    > Oby twę rodzinę było stać na "wysadzenie" tobie pogrzebu.

    Jak juz tutaj ktos powiedział słusznie - zasilek pogrzebowy to nie
    finansowanie wszelkich aspiracji oprawy uroczystości pogrzebowych, ale
    tylko ich dofinansowanie.
    Natomiast do pieniędzy mojej rodziny ani do mojego przyszłego pogrzebu nie
    masz nic. na pewno moja rodzina nie uważa, że państwo ma sfinansować całość
    pogrzebu.
    No i akurat ja mam życzenie, aby moje zwłoki skremowano:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/12
    1883,kremacja-nie-jest-grzechem.html
    "Wiele osób decyduje się na spopielenie ciał ze względu na koszty. Cała
    ceremonia z dzierżawą miejsca na urnę zamknie się w granicach ok. 4,5 tys.
    zł. Koszt kremacji w Łodzi to 1500 zł. "700 zł kosztuje spopielenie, 300 zł
    trumna, 300 zł urna, a 200 zł to koszty transportu ciała" - wyjaśnia
    "Faktowi" Witold Skrzydlewski. Nisza w Krakowie z miejscem na sześć urn,
    dzierżawiona na 30 lat to koszt 3 tys. zł. A tradycyjny pogrzeb i nagrobek
    kosztują dużo więcej - od 5 do 8 tys. zł."

  • 75. Data: 2010-09-05 19:20:33
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Można oczywiście się zastanowić, czy nie powinien od tego zapłacić
    > podatku, ale w takiej sytuacji każdy z wiernych płaciłby go dwa razy. Raz
    > od swojeg dochodu i raz póxniej w dochodach księdza.

    Ale to jest problem tylko i wyłącznie płacących wiernych, a nie całego
    społeczeństwa.

    K.

  • 76. Data: 2010-09-05 19:20:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 21:09:53 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Czym innym jest chodzenie do kościoła, a czym innym aprobata księżowskich,
    > rozdmuchanych przywilejów.

    Jest tym samym: godzisz się albo nie, a jeśli nie podoba się, to zmień
    kościół.

  • 77. Data: 2010-09-05 19:21:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 21:16:18 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > wynaturzonych warunkach. Też bym tak chciał.
    > Tylko mi teraz nie mów, że mogłem zostać księdzem ;-)

    Czemu nie mogłeś?

  • 78. Data: 2010-09-05 19:23:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2010-09-05 19:49, animka wrote:

    > Ty bredzisz bełkocie. A może masz na myśli jakieś cmentarze komunalne.
    > Zapytaj rodziców gdzie się wykupuje miejsce na cmentarzu katolickim.

    znajdź sobie niekatolicki.

    zaraz bedzie miala pretensje, ze za miejsce na cmentarzu miejskim trzeba
    zapłacić w kasie miejskiej.

  • 79. Data: 2010-09-05 19:24:50
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oby twę rodzinę było stać na "wysadzenie" tobie pogrzebu.

    Znaczy się, jak kogoś nie stać na pogrzeb za szóstkę, to truchło leży w
    kostnicy aż do ostatecznego rozkładu?

    K.

  • 80. Data: 2010-09-05 19:25:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał

    > Bolesne jest nie to, że ksiądz sobie zarabia w taki czy inny sposób,
    > bo to jego sprawa, tylko to, że rozlicza się z fiskusem na
    > całkowicie wynaturzonych warunkach.

    Jeśli piszesz o "wynaturzonych warunkach" to raczej nie wiesz o czym
    piszesz. Księża po prostu płacą ryczałt. Podobna forma opodatkowania
    dostępna jest też dla niektórych przedsiębiorców.