  • 41. Data: 2010-09-05 17:33:41
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i602g0$brn$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...pl> pisze:

    > kieszeni, a nie oddaje ich do budżetu państwa? Teraz już wiadomo
    > To przeciez jest OCZYWISTE - kazdy ksiadz CI to powie, bo to nei jest
    > zadna tajemnica.
    > Z jakiej racji ma cos odprowadzac do budzetu? Oprocz podatku, rzecz
    > jasna, ktory akurat tu jest niespraweidliwie zryczaltowany.
    Z pogrzebów to jest pikuś, choć oczywiście łajdactwo.
    Podobnie śluby, chrzciny, komunie.
    Raz i tyle.
    A dochody z tacowników, kolędoprzyjmujących, intencjach mszalnych itp.
    Tam dopiero czarnym łajdakom kasa leci.

    --
    Jotte

  • 42. Data: 2010-09-05 17:34:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest to możliwe, jeśli brakuje konkurencji na rynku usług pogrzebowych.
    > A może być to prawda, bo - przynajmniej w Warszawie - firmy pogrzebowe
    > mają naprawdę dużo roboty.

    Na temat dużych miast się nie wypowiadam. W mniejszych i na wsiach sytuacja
    wygląda tak, że niemal monopolistą jest firma administrująca cmentarzem.
    Oczywiście teoretycznie istnieje konkurencja, ale w praktyce taki
    administrator ma ponad 90% udział w rynku. Ceny są ustawiane pod
    ubezpieczenie, bo teoretycznie klienta to nic nie kosztuje. Oczywiście
    można iść do tańszego zakładu, ale zaczynają się wówczas rózne nieformalne
    schody. A to nagle okazuje się, że z kostnicy zwłok nie wydają. A to nie
    mam miejsca na cmentarzu, albo jest gdzieś pod płotem. Nie twierdzę, ze
    zawsze tak jest, ale kilka razy sie z tym już spotkałem. A konkurencja w
    tym wypadku naparwdę zwalcza się brutalnie. Z niszczeniem mienia
    konkurencji czy nawet fizycznym atakiem włącznie. To po prostu olbrzymia
    kasa.

  • 43. Data: 2010-09-05 17:39:09
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > To tak samo jak grabarz, trumniarz, kwiaciarz, restautator itd.
    > Każdy zapłatę za swoją usługę bierze do swojej kieszani.
    > Widzisz w tym coś dziwnego? :O

    NIE, wszystko mam na fakturze. :O

  • 44. Data: 2010-09-05 17:41:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-05 19:23, Użytkownik Alek napisał:

    > To tak samo jak grabarz, trumniarz, kwiaciarz, restautator itd.
    > Każdy zapłatę za swoją usługę bierze do swojej kieszani.
    > Widzisz w tym coś dziwnego? :O

    Nieprawda że tak samo.
    Wymienione przez ciebie zawody prowadzą księgi przychodów
    i płacą odpowiednie podatki, księża takich nie płacą.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-09-05 17:43:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:i60jt4$rcn$1@news.onet.pl...

    > Nie są, więc... jak zwykle bredzisz.

    No z tym bredzeniem nie do końca masz rację. Na wsiach większość cmentarzy
    w mojej okolicy należy do Kościoła Katolickiego. Tyle, że ustawa nakazuje
    im zezwolić na pochówek osób niewierzących tam, gdzie komunalnych cmentarzy
    nie ma.

  • 46. Data: 2010-09-05 17:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-05 19:41, RadoslawF pisze:

    > Nieprawda że tak samo.
    > Wymienione przez ciebie zawody prowadzą księgi przychodów
    > i płacą odpowiednie podatki, księża takich nie płacą.

    Ale to nie wina księży. I teraz można rozpatrywać dwa rozwiązania:
    albo zainstalujemy kasy fiskalne na tacach kościelnych, albo uznamy, że
    i grabarze i trumniarze z dochodów nie muszą się spowiadać.

    Socjalista wybierze sposób pierwszy, liberał - drugi.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-09-05 17:49:12
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 19:26, Alek pisze:

    > Nie są, więc... jak zwykle bredzisz.

    Ty bredzisz bełkocie. A może masz na myśli jakieś cmentarze komunalne.
    Zapytaj rodziców gdzie się wykupuje miejsce na cmentarzu katolickim.

    --
    animka

  • 48. Data: 2010-09-05 17:59:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-05 19:33, Jotte pisze:

> [...]
    > Podobnie śluby, chrzciny, komunie.
    > Raz i tyle.
    > A dochody z tacowników, kolędoprzyjmujących, intencjach mszalnych itp.

    No i?
    Płacisz Ty czy wierni? To jest jakiś obowiek chrzczenia, ślubów czy
    kościelnych pogrzebów?
    Naprawdę tak Ciebie bolą _nie_Twoje? pieniądze_?

    --
    spp

  • 49. Data: 2010-09-05 18:06:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Podobnie śluby, chrzciny, komunie.
    > Raz i tyle.
    > A dochody z tacowników, kolędoprzyjmujących, intencjach mszalnych itp.

    Cokolwiek byśmy o księżach myśleli, to przecież wierni im te pieniądze
    dają - przeważnie zupełnie dobrowolnie. Jedynymi wyjątkami są chrzty, śluby
    i pogrzeby, bo zakładając, że ktoś chce to zrobić po chrześcijańsku, no to
    bez księdza nie sposób to przeskoczyć. W wypadku składek niedzielnych, czy
    mszy w intencji już nie można doszukać się żadnego wymuszania. Składka
    niedzielna teoretycznie idzie na utrzymanie kościoła jako budynku zgodnie z
    parwem kanonicznym - z tego co pamiętam. Pieniądze "za mszę" są dochodem
    własnym księdza. Można oczywiście się zastanowić, czy nie powinien od tego
    zapłacić podatku, ale w takiej sytuacji każdy z wiernych płaciłby go dwa
    razy. Raz od swojeg dochodu i raz póxniej w dochodach księdza.

  • 50. Data: 2010-09-05 18:11:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60lr0$12g$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > No i?
    > Płacisz Ty czy wierni?
    Płacą idioci. Ale to zupełnie inna odsłona tej sztuki.

    > To jest jakiś obowiek chrzczenia, ślubów czy kościelnych pogrzebów?
    Ze zdziwieniem czytam dowód aż takiej bezmyślności.
    Szewc robiący buty płaci podatki.
    Jest jakiś obowiązek chodzenia w butach?

    > Naprawdę tak Ciebie bolą _nie_Twoje? pieniądze_?
    Nie moje? To jazda mi od _moich_ pieniędzy, które sam zarabiam.

    --
    Jotte