  • 31. Data: 2004-03-24 21:50:48
    Temat: Re: Zaprzestanie swiadczenia uslug internetowych bez uprzedniego poinformowania
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    Przepraszam za poprzedni post bez treści.

    > Musza najpierw udowodnic Twoja wine.
    > Bo opowiadania ze, Ty wywylales wirusy z Twojego
    > konta jest zadnym dowodem. Tak mozna powiedziec
    > o kazdym. Zas udowodnic to - nie jest takie proste.

    > Tak na marginesie.
    > Wirusy to zajecie dla admina a nie dla usera.

    to zależy od umowy.

    Generalnie wirus z punktu widzenia usługodawcy jest mailem tak samo jak
    cokolwiek innego.

    To że np. ja mam w ofercie usuwanie wirusów i spamów (NA WYRAŹNE życzenie
    klienta) to jest sprawa dodatkowa.

    Jeśli byłbym klientem jakiegoś operatora i miał tam skrzynkę pocztową którą
    bez mojej wiedzy przetwarzałby operator w jakiś sposób zmieniając zawartość (w tym
    odwirusowywanie) - byłoby to bezprawie.

    > problem? Nawet dla adminow. A co dopiero dla
    > klienta, ktory nie musi byc informatykiem.

    Dlatego klient nie powinien używać oprogramowania nad którym nie potrafi
    zapanować a jednocześnie jego producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności

  • 32. Data: 2004-03-24 21:51:50
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Dopiero jutro uda mi sie wybrac do Autokomu i porozmawiac o sposobie
    > traktowania przez nich klientow. Dla tego zbieram argumenty na rzeczowa
    > dyskusje. Dziekuje za podpowiedz.

    > Na marginesie, sam pracuje w firmie siwadczacej nieco podobne uslugi (GSM) i
    > nie do pomyslenia jest dla mnie takie postepowanie z klientem.

    dla mnie nonsensem jest żadanie dopłaty za rozwiązanie. reszta jest choć
    może niezbyt mądra (po co tracic klienta skoro można w prosty sposób pomóc)
    to jest do rzeczy.

  • 33. Data: 2004-03-24 21:54:17
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > A gdyby ciocia miala wasy? Moze wymyslisz bardziej prawdopodobna sytuacje, a
    > nie calkowicie irracjonalna? Sa za to inne, nieco podobne sytuacje, np.

    ona nie jest irracjonalna. przypadki błędów w oprogramowaniu telefonów
    komórkowych (szczególnie nokii) tego typu są znane że jakiś sprytny SMS
    blokuje telefon.

    Operator GSM nie ma obowiązku a wręcz nie ma prawa kontrolować i monitorować
    wiadomości SMS. Chyba że na życzenie klienta jako dodatkowa usługa.\

    Wyobrażasz sobie co by było gdybym ogłosił swoim klientom że od dziś będe
    sobie czytał pocztę kiedy chce i usuwał to co uznam za niebezpieczne?

    nie mam prawa czytać, monitorować i ingerować w czyjąć korespondencje bez
    wyraźnej zgody/prośby klienta!!!

  • 34. Data: 2004-03-24 22:38:29
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl>

    Uzytkownik w...@c...3miasto.net, legitymujący sie adresem e-mail
    w...@c...3miasto.net napisał(a):

    > dyskusja schodzi OT. to że zwykle Ci co robią śmietnik to windowsiarze
    > jest fakt
    Hmm, aż się musiałem odezwać- a dlaczego Waszym szanownym zdaniem
    windoziarze robią ten "śmietnik" zgodzę się, że jest to powodowane przez
    szereg (łańcuch) powiązanych ze soba czynności, ale nie przez jednostkę
    która ma tak prawde mówiąc wybór równy 0.
    -W szkołach uczą czego- Windowsa
    -Kupując w sklepie kompa co sprzedawca pcha- Winde
    -Chodząc na kursy np arkuszy kalkulacyjnych w jakim srodowisku pracują?
    WINDOWZ
    Itd itd itd itd mozna to wymieniac w nieskończoność; więc nie dziwmy sie
    że 90% wirusów jest pisanych z przeznaczeniam dla M$, że 90% jak to
    zwiecie uzyszkodników to WINDOWSIARZE bo on jest wszech obecny i mało kto
    ma możliwośc uzywania innego systemu.
    Ja osobiście używam pingwina i windowz, ale przeważnie softu Gatesa-
    dlaczego? Bo u mnie w domu nikt więcej nie zna pingwinka na tyle by sobie
    z nim poradzić więc co robią- rozsyłaja bakcyle po Świcie i zapychają
    łącza <rotfl>
    Dziwnie Pan w...@c...3miasto.net wypowiada sie o nich, czy to ich
    wina że uzywają tego co uzywają?
    Większośc z tych tak zwanych użyszkodników nawet nie ma pojęcia co to jest
    system operacyjny i że można miec inny niz windows :o( Smutna polska
    rzeczywistość...
    Jak do tej pory spotykam sie z określeniem marki komputera przez podanie
    mi nazwy np. zczytanej z monitora (CTX, Sony czy cus innego)

    Daje słowo juz nie zaśmiecać i nie zwalniać światłowodów światowej sieci
    teleinformatycznej swoimi postami w tym wątku; pozdrawiam

    --
    MrRoger

  • 35. Data: 2004-03-24 22:42:17
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl>

    w...@c...3miasto.net napisał(a):

> [...]
    > niebezpieczne? nie mam prawa czytać, monitorować i ingerować w czyjąć
    > korespondencje bez wyraźnej zgody/prośby klienta!!!
    I tu się zgodzę!
    Święte słowa!!!

  • 36. Data: 2004-03-24 22:46:54
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl>

    w...@c...3miasto.net napisał(a):

    > I tu się zgodzę!
    > Święte słowa!!!

    Dodam jeszcze tylko, że jako admin sieci i serwerów najpierw miałbym
    powybijane okna w domu, potem poprzebijane opony, następnie zastraszony
    kolegami w dresach i rurkami w rękach, którzy by mnie odciągnęli na czas
    rehabilitacji od klawiatury, a na końcu wylądował bym w sądzie bo tylko
    Miller i sp.z.o.o. mogą donosić "zwolnienia od lekarza" <rotfl>
    PS: NAPRAWDE SCHODZI OT

    --
    MrRoger

  • 37. Data: 2004-03-25 07:51:33
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > -Kupując w sklepie kompa co sprzedawca pcha- Winde
    > -Chodząc na kursy np arkuszy kalkulacyjnych w jakim srodowisku pracują?

    TO NIE JEST USPRAWIEDLIWIENIE.

    podpisujesz umowe z microsoftem w której microsoft wciska Ci gówno i za nic
    nie odpowiada i wiesz o tym.

> [...]
    > że 90% wirusów jest pisanych z przeznaczeniam dla M$, że 90% jak to
    > zwiecie uzyszkodników to WINDOWSIARZE bo on jest wszech obecny i mało kto

    każdy ma.

    i niech używa co chce ale odpowiada za to co się dzieje na jego komputerze a
    nie zwala niedoróbki używanego software i własną niewiedze na obowiązki
    administratora i tych złych co robią wirusy.

  • 38. Data: 2004-03-27 09:31:34
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

    > Dlatego klient nie powinien używać oprogramowania nad którym nie potrafi
    > zapanować a jednocześnie jego producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności

    O ile zgadzam sie z wiekszoscia twoich wypowiedzi, tutaj jednak uwazam, ze nie
    masz racji. Wychodzac z takiego zalozenia, pewnie 90% uzytkownikow komputerow
    osobistych musialo by juz nigdy nie wlaczyc. Pierwszego Peceta kupilem ok 10
    lat temu, jednak do tej pory nie zaglebialem sie w jego dzialanie powyzej
    poziomu niezbednego mi do zwyklego uzytkowania. Wiem jak
    zainstalowac/odinstalowa oprogramowanie, jak uzywac potrzebnych mi programow.
    Jednak nie wiem nic ponad to. Myslalem, ze zainstalowany program antywirusowy
    wystarczy. Okazalo sie jednak, ze nie. Podobnie rzecz ma sie z samochodem, czy
    pralka. Wiem jak sie prowadzi auto, ale nie wiem jak sie reguluje czy naprawia
    jego elementy. Wiem jak wlaczyc pralke, ale nie wiem co zrobic, jesli przestaje
    dzialac. Nigdy mnie to nie interesowalo ani pewnie nie zainteresuje. Od tego sa
    specjalisci. Podobnie w tym przypadku.

  • 39. Data: 2004-03-27 09:51:10
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

    > ona nie jest irracjonalna. przypadki błędów w oprogramowaniu telefonów
    > komórkowych (szczególnie nokii) tego typu są znane że jakiś sprytny SMS
    > blokuje telefon.

    I co, w zwiazku z tym operator powinien odlaczyc telefon od sieci?

> [...]
    > sobie czytał pocztę kiedy chce i usuwał to co uznam za niebezpieczne?
    >
    > nie mam prawa czytać, monitorować i ingerować w czyjąć korespondencje bez

    Albo nie zrozumiales tego czego napisalem, albo po prostu zle rozumujesz.
    Przyblize zatem raz jeszcze ten przyklad. Telefony pre-paidowe w Simplusie
    mozna zasilac min. z innych telefonow Plus GSM. Wystarczy kupic karte
    doladowcza, wpisac odpowiedni kod zawierajacy takze nr telefonu ktory chcemy
    zasilic. Niektorzy rozsylaja na chybil-trafil do roznych uzytkownikow Plusa
    smsy, o mniej wiecej takiej tresci: "Promocja (...) kup karte zdrapke (...)
    wpisz kod, a dostaniesz 10 zl bonus". Ludzie na to sie "lapia". Nawet ja sam
    otrzymalem takiego smsa, pomimo, ze posiadam telefon abonamentowy. Uwazasz, ze
    operator nie powinien tutaj interweniowac?

  • 40. Data: 2004-03-29 11:09:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    24 Mar 2004 11:11:33 +0100, w <5...@n...onet.pl>, "Xawi"
    <x...@o...pl> napisał(-a):

    > Nie
    > jestem informatykiem, mam zainstalowane dwa oryginalne i bardzo czesto
    > uakutalniane programy antywirusowe, mimo to jakis wirus zainfekowal moj
    > komputer. Ale Tobie pewnie sie to nigdy nie przytrafilo?

    Nawet w Windows załączniki same się nie uruchamiają (do pewnego czasu ;)), więc
    to nie "wirus zainfekował", a 'ja zainfekowałem".