  • 51. Data: 2010-03-02 08:09:06
    Temat: Re: Zapowiedzi przedślubne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kynocephalos pisze:

    > Zaczęło się od tego, że skrytykowałeś "niedomówienia" a chwaliłeś osobę,
    > która "zawsze mówiła prawdę".

    Nie do końca - Liwiusz zmienił kontekst z i mówienia zawsze prawdy
    zmienił temat na mówienie WSZYSTKIEGO (a że przy okazji przypadkiem
    także może prawdziwego, to już sprawa drugorzędna).

  • 52. Data: 2010-03-02 08:10:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > A więc przyjmujesz czy rzeczowo wykażesz że nie jesteś?

    Tak szybko, jak ty wykażesz, że nie jesteś jakimś zmutowanym wielbądem z
    przyszłości, przebranym za człowieka ;->

  • 53. Data: 2010-03-02 17:21:02
    Od: "Kynocephalos" <K...@y...com>

    [Andrzej Lawa, 2 marca 2010 09:09:06]

    > Nie do końca - Liwiusz zmienił kontekst z i mówienia zawsze prawdy
    > zmienił temat na mówienie WSZYSTKIEGO (a że przy okazji przypadkiem
    > także może prawdziwego, to już sprawa drugorzędna).

    Nie jestem pewny czy rozumiem, co chciałeś tu wyrazić, ale (na co ci już
    zwrócono uwagę) nikt do tej pory w wątku nie zalecał celowego mówienia
    nieprawdy.
    Poddałeś w wąpliwość potrzebę niewyrażania głośno niektórych myśli, a osobę,
    która nie wykazywała takiej wstrzemięźliwości z uznaniem
    przeciwstawiłeś "wazeliniarzom".
    Nie Liwiusz, lecz ty zmieniasz konteksty i mylisz mówienie całej prawdy z
    mówieniem tylko prawdy. W rezultacie od krytyki "niedomówień" przechodzisz za
    Przemkiem do pochwały "milczenia w jakimś temacie".

    Pozdrawiam,
    Kynocephalos

  • 54. Data: 2010-03-02 19:32:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Tak szybko, jak ty wykażesz, że nie jesteś jakimś zmutowanym
    > wielbądem z
    > przyszłości, przebranym za człowieka ;->

    Tego nikt nie twierdzi a ja nie zapisywałem sie do głosu.
    No więc?

  • 55. Data: 2010-03-02 20:47:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 13:42:07 +0100, TomX napisał(a):

    > Witam!
    > Jak jest w Waszych kościołach odnośnie wywieszania zapowiedzi przedślubnych:
    > Czy wiszą na tablicy ogłoszeń dokładne adresy domowe osób które za 3
    > miesiące biorą ślub czy tylko jako adres domowy tylko nazwa ulicy i
    > miejscowość.
    > Wiadomo że oprócz tego jeszcze daty urodzin itp, imiona rodziców.
    > Czy z godne z prawem jest podawanie pełnego adresu domowego w miejscach
    > publicznych? Przeciez to jest raj dla złodziei i firm zajmujących sie
    > organizacja weseł i usługami weselnymi.

    Czy takie zapowiedzi to tylko w kościele ? Czy w USC także ? i jak to
    technicznie wygląda w USC ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 56. Data: 2010-03-03 07:13:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kynocephalos pisze:

    > Nie jestem pewny czy rozumiem, co chciałeś tu wyrazić, ale (na co ci już
    > zwrócono uwagę) nikt do tej pory w wątku nie zalecał celowego mówienia
    > nieprawdy.

    Przypominam, że zaczęło się od hipokryzji - czyli mówienia jednego, a
    robienia czegoś zupełnie innego.

    > Poddałeś w wąpliwość potrzebę niewyrażania głośno niektórych myśli, a osobę,

    Nie zrozumiałeś albo nieuważnie czytałeś. Patrz wyżej.

    > która nie wykazywała takiej wstrzemięźliwości z uznaniem
    > przeciwstawiłeś "wazeliniarzom".

    Liwiusz de facto zmienił temat i nie uprzedził o tym - ja pisałem o
    osobie, która czynem ni słowem nie kłamie. On - jak się okazało - zaczął
    pisać o kimś, co gada "co mu ślina na język przyniesie".

    Stąd pewne nieporozumienie.

    > Nie Liwiusz, lecz ty zmieniasz konteksty i mylisz mówienie całej prawdy z
    > mówieniem tylko prawdy.

    Odwrotnie.

    > W rezultacie od krytyki "niedomówień" przechodzisz za
    > Przemkiem do pochwały "milczenia w jakimś temacie".

    Nadal nie łapiesz.

  • 57. Data: 2010-03-03 07:16:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Tego nikt nie twierdzi

    Ja twierdzę.

    > a ja nie zapisywałem sie do głosu.

    Albo grasz, albo nie grasz - nie możesz grać tylko w połowę gry ;->

    > No więc?

    Masz problemy z metaforami. Może więc wytłumaczę ci bardziej
    przyziemnie: rzeczowe muszą być argumenty po obu stronach kwestii.

    Mogę zaakceptować czyjeś odmienne stanowisko - niekoniecznie się z nim
    zgadzając - jeśli będzie rzeczowo o tym dyskutować.

    Teraz jasne?

  • 58. Data: 2010-03-03 08:19:51
    Od: "Kynocephalos" <K...@y...com>

    [Andrzej Lawa, 3 marca 2010 08:13:29]

    > Nie zrozumiałeś albo nieuważnie czytałeś. Patrz wyżej.

    Patrzę wyżej i co widzę? Na liwiuszowe "Pewien poziom niedomówień w
    społeczeństwie jest konieczny" twoje zaczepne "Bo?".
    Czyż nie jest to z twojej strony wąpliwość co do potrzeby niewyrażania głośno
    niektórych myśli?

    > ja pisałem o osobie, która czynem ni słowem nie kłamie. On - jak się okazało
    > - zaczął pisać o kimś, co gada "co mu ślina na język przyniesie".

    Przecież to Liwiusz pierwszy napisał o konkretnej osobie, sobie znajomej.
    Ponieważ postawił ją w opozycji do niedomówień jest oczywiste, że chodzi o
    kogoś, kto takich niedomówień nie uznaje, lecz lubi mówić całą prawdę. Nie "co
    ślina na język" tylko prawdę, ale czasem niepotrzebną, może szkodliwą, raniącą
    czyjeś uczucia, jątrzącą.

    > Nadal nie łapiesz.

    Myślę, że łapię lepiej niż ty. Widać, że korygujesz swoje zdanie w toku
    dyskusji: począwszy od stanowczego "Bo?" wobec przemilczeń, poprzez słabsze
    "jeśli byłoby to uzasadnione, obiektywne, rzeczowe i aktualne", aż do
    zrozumienia, że milczenie może wynikać z taktu i może być pożądane.

    Nie ma w tym nic złego, wszak po to dyskutujemy. Niestety próbujesz przypisać
    mi odpowiedzialność za to, że trudno ci się zgodzić z własnymi wcześniejszymi
    wypowiedziami.

    Pozdrawiam,
    Kynocephalos

  • 59. Data: 2010-03-03 10:37:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kynocephalos pisze:

> [...]
    > społeczeństwie jest konieczny" twoje zaczepne "Bo?".
    > Czyż nie jest to z twojej strony wąpliwość co do potrzeby niewyrażania głośno

    Przeczytaj... uważnie... wątek.

    Pisałem... o... czymś... innym.

    Uznałem.... że .... Liwiusz.... nazywa.... postępowanie... wbrew....
    głoszonym.... zasadom.... "niedomówieniem".

    Teraz.... jasne.... czy.... pisać.... jeszcze.... wolniej?

> [...]
    > ślina na język" tylko prawdę, ale czasem niepotrzebną, może szkodliwą, raniącą

    Patrz wyżej.

    > Myślę, że łapię lepiej niż ty. Widać, że korygujesz swoje zdanie w toku
    > dyskusji: począwszy od stanowczego "Bo?" wobec przemilczeń, poprzez słabsze

    ROTFL

    Stanowcze pytanie, aha...

    > "jeśli byłoby to uzasadnione, obiektywne, rzeczowe i aktualne", aż do
    > zrozumienia, że milczenie może wynikać z taktu i może być pożądane.

    Milczenie - tak.

    Ale mowa była o robieniu jednego a mówieniu czegoś innego.

    > Nie ma w tym nic złego, wszak po to dyskutujemy. Niestety próbujesz przypisać
    > mi odpowiedzialność za to, że trudno ci się zgodzić z własnymi wcześniejszymi
    > wypowiedziami.

    Raczej z twoim ich zafałszowaniem/niezrozumieniem.

  • 60. Data: 2010-03-03 11:27:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-03-2010 21:47, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Czy takie zapowiedzi to tylko w kościele ? Czy w USC także ? i jak to
    > technicznie wygląda w USC ?

    Nie wygląda. USC ma mniej średniowieczne metody sprawdzania, czy ktoś z
    kimś może wziąć ślub.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813