-
11. Data: 2011-11-21 23:10:19
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: Adrian <d...@d...ps>
Żeby nie było niejasności, po co kupuję skoro są wadliwe? Pojawiły się
już w sprzedaży z dobrymi wyświetlaczami jednak na magazynach są jeszcze
zapasy ze starych dostaw i trudno trafić na ten "dobry".
-
12. Data: 2011-11-21 23:24:03
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: <s...@a...pl>
> Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
> Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
> informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie.
Czy ze strony prawnej w tym momencie nie dokonałeć już czasem zakupu?
> niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
> zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem "Prosimy o
> sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w
^^^^^^^^^
> sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z
> tytułu sprzedaży na odległość."
To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo jeśli tak to mozesz taki produkt
normalnie zwrócić. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupiłem poza
siedzibą czy punktem handlowym firmy i to się liczy.
--
Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:
m...@m...pl * a...@f...com.pl * i...@j...pl
m...@m...pl * k...@t...pl
m...@m...pl * p...@p...suwalki.pl
i...@p...com.pl * m...@i...pl
-
13. Data: 2011-11-21 23:49:12
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-21 23:44, Ajgor wrote:
> Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości
> news:jaeiqf$hjn$1@news.task.gda.pl...
>
>> Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
>> niebieski, nie biorę?
>
> A co go to obchodzi? Czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta naczelne hasło handlu:
>
No tyle obchodzi, że dwie osoby bez sensu dylały 60 km, bo się autorowi
wymyśliło, że będzie mógł macać towar przed zakupem.
> "Klient nasz pan"?
Nie bądź śmieszny. Takie rzeczy to w filmach, a nie jak przyjeżdża koleś
macać telefony - żeby szukać wady, która wedle producenta wadą nie jest.
> A co, jeśli on zapłaci, po zapłaceniu rozpakuje, i się okaże, że dostał w
> ogóle co innego,
> niż zamawiał, a oni odmówią przyjęcia zwrotu?
Złoży reklamację. Obstawiam, że euro nie żyje z podmianek w pudełkach.
> I oczywiście znajdzie się
> usłużny prawnik, który ZINTERPRETUJE jakiś zapis, że mają do tego prawo?
> Kupowanie kota w worku ma być obowiązkiem kupującego?
Ale jakim obowiązkiem? Zmusili go do czegoś?
Nie kupił i tyle. Po to jest zakup na odległość, żeby z niego korzystać,
a nie jechać do siedziby firmy i oczekiwać takiego samego podejścia. Nie
mówiąc już o tym, że skorzystanie z prawa do zwrotu towaru wymaga
zapłacenia przed sprawdzaniem towaru.
> Niby dlaczego? ZAWSZE
> masz prawo obejżeć towar przed kupnem.
Nie.
> Płacisz za zawartość, a nie za opakowanie.
Rozumiem dla ciebie rozpakowany towar jest wart tyle samo co fabrycznie
zapakowany przez producenta?
>> Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność wobec klienta i
>> zarabianie.
>
> Bzdura.
> Jeśli sklep nie potrafi zrobić dobrze klientowi, to niech bankrutuje.
Prawie. Ma robić dobrze dostatecznie dużej liczbie klientów, a nie każdemu.
gacek
-
14. Data: 2011-11-21 23:54:20
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-22 00:00, Adrian wrote:
>> Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
>> niebieski, nie biorę? Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność
>> wobec klienta i zarabianie.
>
> Sprawa też wygląda tak. Produkt, który zamawiałem został wypuszczony do
> sprzedaży z wadą wyświetlacza, do której nie bardzo się producent
> przyznaje gdyż wymiana by firmę kosztowała wiele milionów. Osoby, które
> czytają fora dowiedzą się o tej wadzie, lecz większość i tak kupi kota w
> worku. Ja o tym fakcie wiem. Jeśli sprawdziłbym po zapłacie telefon
> wówczas marne szanse, że sklep uzna mi to za usterkę i równie dobrze
> może mi wmówić, że: eeeee tak musi być itp. Preferowałem zachować
> ostrożność i zrezygnować z odbioru niżeli później żałować.
No to trzeba było zamówić do domu, a nie automatycznie zakładać, że
fizyczny sklep da możliwość rozpakowania towaru i uruchomienia telefonu
przed zapłaceniem.
Też bym się wkurzał po takiej wycieczce. Ale pretensje miałbym przede
wszystkim do siebie.
gacek
-
15. Data: 2011-11-22 03:14:46
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
On 11/21/2011 5:24 PM, s...@a...pl wrote:
> To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo jeśli tak to mozesz taki produkt
> normalnie zwrócić. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupiłem poza
> siedzibą czy punktem handlowym firmy i to się liczy.
Nie.
On nie kupił przez internet. Nawet nie zapłacił, bo płaci się przy odbiorze.
Przez internet zlecił tylko i wyłącznie dostarczenie konkretnego towaru
do konkretnego sklepu, tak aby mogl tam pojsc i go kupic.
Stad wlasnie nie ma mowy o sprzedazy po za siedziba.
On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z półki". No powiedzmy
spod lady.
Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
sprawdzic a jak mu sie nie podoba to odłożyć na półkę.
Stąd ten opór sprzedawcy.
Najpiew kup, a jak ewentulanie nie działa zwracaj/reklamuj.
-
16. Data: 2011-11-22 04:13:21
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2011-11-22 00:24, s...@a...pl pisze:
> To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je?li tak to mozesz taki produkt
> normalnie zwr?ci?. Miejsce czy spos?b odbioru nie ma znaczenia. Kupi?em poza
> siedzib? czy punktem handlowym firmy i to si? liczy.
Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.
--
spp
-
17. Data: 2011-11-22 04:14:38
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:
> On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z półki". No powiedzmy
> spod lady.
>
> Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
> Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
> sprawdzic a jak mu sie nie podoba to odłożyć na półkę.
Niekoniecznie - to był sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
i wyłącznie dla niego, nie na półkę.
--
spp
-
18. Data: 2011-11-22 04:16:22
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-22 05:13, spp wrote:
> W dniu 2011-11-22 00:24, s...@a...pl pisze:
>
>> To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je?li tak to mozesz taki
>> produkt
>> normalnie zwr?ci?. Miejsce czy spos?b odbioru nie ma znaczenia.
>> Kupi?em poza
>> siedzib? czy punktem handlowym firmy i to si? liczy.
>
> Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
> specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
> 10-cio dniowym terminie.
Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
zamówienie.
gacek
-
19. Data: 2011-11-22 04:18:01
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2011-11-22 05:16, gacek pisze:
>>> To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je?li tak to mozesz taki
>>> produkt
>>> normalnie zwr?ci?. Miejsce czy spos?b odbioru nie ma znaczenia.
>>> Kupi?em poza
>>> siedzib? czy punktem handlowym firmy i to si? liczy.
>>
>> Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
>> specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
>> 10-cio dniowym terminie.
>
> Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
> zamówienie.
Dla producenta.
Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony
właśnie dla klienta na jego żądanie.
--
spp
-
20. Data: 2011-11-22 04:21:32
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-22 05:14, spp wrote:
> W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:
>
>> On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z półki". No powiedzmy
>> spod lady.
>>
>> Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
>> Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
>> sprawdzic a jak mu sie nie podoba to odłożyć na półkę.
>
>
> Niekoniecznie - to był sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
> i wyłącznie dla niego, nie na półkę.
Co nic nie zmienia.
gacek