-
1. Data: 2011-11-21 20:05:14
Temat: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: Adrian <j...@g...com>
Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie. Udałem się, więc po
niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem ,,Prosimy o
sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w
sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z
tytułu sprzedaży na odległość." Sprzedawca odszukał moje zamówienie i
pyta mnie czy płacę kartą czy gotówką. Ja mówię, że spokojnie najpierw
chcę dokonać sprawdzenia telefonu czy wszystko się zgadza i czy nie ma
wady fabrycznej, która w większości egzemplarzach niestety się ujawnia.
Poinformowano mnie, że nie ma takiej możliwości. Więc czytam, co pisze
na mojej kartce z zamówieniem. Wówczas słyszała napatoczyła się kobieta
z obsługi i tłumaczy mi, że to w ten sposób działa, że klient najpierw
płaci a później sprawdza towar. Oburzyłem się i pytam jak się ma ten
zapis do tego, co Pani mówi? Wzruszyła się ramionami i tyle.
Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do grupy. Kto ma rację? Ta kobieta
czy wiążący jest zapis, który widnieje małym druczkiem?
-
2. Data: 2011-11-21 20:46:31
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: "Ajgor" <n...@...pl>
Użytkownik "Adrian" napisał w wiadomości
news:4ecaaef9$0$8441$65785112@news.neostrada.pl...
> Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
> Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
> informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie. Udałem się, więc po
> niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
> zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem "Prosimy o
> sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w sklepach
> fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z tytułu
> sprzedaży na odległość." Sprzedawca odszukał moje zamówienie i pyta mnie
> czy płacę kartą czy gotówką. Ja mówię, że spokojnie najpierw chcę dokonać
> sprawdzenia telefonu czy wszystko się zgadza i czy nie ma wady fabrycznej,
> która w większości egzemplarzach niestety się ujawnia. Poinformowano mnie,
> że nie ma takiej możliwości. Więc czytam, co pisze na mojej kartce z
> zamówieniem. Wówczas słyszała napatoczyła się kobieta z obsługi i tłumaczy
> mi, że to w ten sposób działa, że klient najpierw płaci a później sprawdza
> towar. Oburzyłem się i pytam jak się ma ten zapis do tego, co Pani mówi?
> Wzruszyła się ramionami i tyle. Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do
> grupy. Kto ma rację? Ta kobieta czy wiążący jest zapis, który widnieje
> małym druczkiem?
Troche dziwne. Dwa razy kupowalem sprzety w Euro. Zamawialem przez internet,
a odbieralem w sklepie. Konkretnie w Lenicy w Carrefourze.
W obu przypadkach sprzet sprawdzalem PRZED zaplaceniem, i nie bylo z tym
problemu. Malo tego. Przy jednym z zakupow - kupowalem lampe blyskowa do
aparatu - okazalo sie, ze zamowiona lampa jest uszkodzona (nie dzialala
jedna z funkcji). Bez problemu pani lampe zabrala, i kazala (a wlasciwie
prosile) sie zglosic za trzy dni, i po tych trzech dniach dostalem nowa -
sprawna. Ba... W obu przypadkach Pani poszla do magazynu, i przyniosla
baterie - zebym mogl lampe sprawdzic.
-
3. Data: 2011-11-21 20:59:58
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
Od: Adrian <d...@d...ps>
> Troche dziwne. Dwa razy kupowalem sprzety w Euro. Zamawialem przez internet,
> a odbieralem w sklepie. Konkretnie w Lenicy w Carrefourze.
> W obu przypadkach sprzet sprawdzalem PRZED zaplaceniem, i nie bylo z tym
> problemu. Malo tego. Przy jednym z zakupow - kupowalem lampe blyskowa do
> aparatu - okazalo sie, ze zamowiona lampa jest uszkodzona (nie dzialala
> jedna z funkcji). Bez problemu pani lampe zabrala, i kazala (a wlasciwie
> prosile) sie zglosic za trzy dni, i po tych trzech dniach dostalem nowa -
> sprawna. Ba... W obu przypadkach Pani poszla do magazynu, i przyniosla
> baterie - zebym mogl lampe sprawdzic.
Był ze mną znajomy (świadek w razie czego) który kupował 2 lata temu
kamerę za ponad 5 000 zł i mówił że jemu nie robiono problemów ze
sprawdzeniem przedmiotu przed zapłatą. Bardzo się zdziwił gdy usłyszał
to co mi powiedzieli. Najwidoczniej mają gdzieś klienta i mogą być pewni
że więcej nic u nich nie kupię.
-
4. Data: 2011-11-21 21:33:08
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
Od: Nixe <n...@n...pl>
W dniu 2011-11-21 21:59, Adrian pisze:
> Najwidoczniej mają gdzieś klienta i mogą być pewni
> że więcej nic u nich nie kupię.
Napisz może do jakiejś ichniej centrali i poproś o zajęcie stanowiska w
tej sprawie. Jeśli wyjdzie na to, że masz rację, to ujawnij całą
sytuację - niech wyciągną konsekwencje wobec pracownika, który
wprowadził Cię w błąd.
N.
-
5. Data: 2011-11-21 21:42:12
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-21 21:05, Adrian wrote:
> Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
> Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
> informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie. Udałem się, więc po
> niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
> zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem ,,Prosimy o
> sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w
> sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z
> tytułu sprzedaży na odległość." Sprzedawca odszukał moje zamówienie i
> pyta mnie czy płacę kartą czy gotówką. Ja mówię, że spokojnie najpierw
> chcę dokonać sprawdzenia telefonu czy wszystko się zgadza i czy nie ma
> wady fabrycznej, która w większości egzemplarzach niestety się ujawnia.
> Poinformowano mnie, że nie ma takiej możliwości. Więc czytam, co pisze
> na mojej kartce z zamówieniem. Wówczas słyszała napatoczyła się kobieta
> z obsługi i tłumaczy mi, że to w ten sposób działa, że klient najpierw
> płaci a później sprawdza towar. Oburzyłem się i pytam jak się ma ten
> zapis do tego, co Pani mówi? Wzruszyła się ramionami i tyle.
> Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do grupy. Kto ma rację? Ta kobieta
> czy wiążący jest zapis, który widnieje małym druczkiem?
A dlaczego nie i papier i kobieta?
'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten wniosek.
gacek
-
6. Data: 2011-11-21 21:48:23
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: Adrian <d...@d...ps>
> 'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten wniosek.
Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na
wiele sposobów można interpretować.
-
7. Data: 2011-11-21 22:05:48
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: "Ajgor" <n...@...pl>
Użytkownik "Adrian" napisał w wiadomości
news:4ecac726$0$2198$65785112@news.neostrada.pl...
>> 'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten
>> wniosek.
>
> Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na wiele
> sposobów można interpretować.
Polska to jest kraj mistrzow swiata w interpretacji.
Tu kazdy zapis mozna zinterpretowac na sto dowolnych sposobow. Posluchaj
politykow, a sam zobaczysz.
Na przyklad w Konstytucjijedni wyczytali, ze wybory maja trwac jeden dzien,
a inni, ze dwa :)
KAZDY przepis mozna zinterpretowac na wiele sposobow, i KAZDY z tych
sposobow mozna uzasadnic na kolejne sto sposobow. Polacy sa w thm miszczami.
-
8. Data: 2011-11-21 22:20:03
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-11-21 22:48, Adrian wrote:
>> 'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten
>> wniosek.
>
> Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na
> wiele sposobów można interpretować.
I to chyba jest odpowiedź na gruncie prawnym.
Na gruncie kto ma rację - wszystko zależy od punktu siedzenia.
Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
niebieski, nie biorę? Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność
wobec klienta i zarabianie. Teksty 'najwidoczniej mają gdzieś klienta i
więcej nie będę' są na poziomie piaskownicy. posting host? *.neostrada.pl
gacek
-
9. Data: 2011-11-21 22:44:14
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: "Ajgor" <n...@...pl>
Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości
news:jaeiqf$hjn$1@news.task.gda.pl...
> Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
> niebieski, nie biorę?
A co go to obchodzi? Czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta naczelne hasło handlu:
"Klient nasz pan"?
A co, jeśli on zapłaci, po zapłaceniu rozpakuje, i się okaże, że dostał w
ogóle co innego,
niż zamawiał, a oni odmówią przyjęcia zwrotu? I oczywiście znajdzie się
usłużny prawnik, który ZINTERPRETUJE jakiś zapis, że mają do tego prawo?
Kupowanie kota w worku ma być obowiązkiem kupującego? Niby dlaczego? ZAWSZE
masz prawo obejżeć towar przed kupnem.
Płacisz za zawartość, a nie za opakowanie.
> Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność wobec klienta i
> zarabianie.
Bzdura.
Jeśli sklep nie potrafi zrobić dobrze klientowi, to niech bankrutuje.
-
10. Data: 2011-11-21 23:00:37
Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
Od: Adrian <d...@d...ps>
> Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
> niebieski, nie biorę? Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność
> wobec klienta i zarabianie.
Sprawa też wygląda tak. Produkt, który zamawiałem został wypuszczony do
sprzedaży z wadą wyświetlacza, do której nie bardzo się producent
przyznaje gdyż wymiana by firmę kosztowała wiele milionów. Osoby, które
czytają fora dowiedzą się o tej wadzie, lecz większość i tak kupi kota w
worku. Ja o tym fakcie wiem. Jeśli sprawdziłbym po zapłacie telefon
wówczas marne szanse, że sklep uzna mi to za usterkę i równie dobrze
może mi wmówić, że: eeeee tak musi być itp. Preferowałem zachować
ostrożność i zrezygnować z odbioru niżeli później żałować.