  • 51. Data: 2010-08-25 11:06:59
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2010 1:50 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Zgadza się, ale Tobie go co najwyżej skonfiskują (jeśli kupiłeś w dobrej
    > wierze), natomiast odszkodowań dochodzi się od osoby, która Ci sprzedała
    > to auto.

    w prawie autorskim ciezko mowic o konfiskacie, bo dzieło daje się
    powielić, dlatego zamiast kofiskaty masz opłaty, a odszkodowania
    dochodzi się od osoby, która ci to "auto" sprzedała.

    identyczne.

  • 52. Data: 2010-08-25 11:34:05
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?? narze^dzi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2010 13:04, witek pisze:

    > co do samochodu, to i może, chociaż co do kradzionego to nie jestem pewien.
    > co do obrazka, to prawo autorskie zasiedzenia raczej nie przewiduje

    To jakiś idiotyzm... A co z np. kupionym kradzionym obrazem pędzla
    Picassa albo jakiegoś współczesnego pacykarza?

    > założyłem, że autor jest w stanie to zrobić, inaczej nie ma co podskakiwać.
    >
    > przy czym to akurat nie jest trudne.
    > zwykle masz albo wycinek wiekszej całości, albo ty masz jpg, a ja mam raw.

    Różnie bywa - ostatnio był tu wątek w sprawie tekstu: jakiś cwaniaczek
    wzywał do zapłaty odszkodowania, a potem się okazało, że on też tekst
    kupił i to później ;->

  • 53. Data: 2010-08-25 11:36:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2010 13:06, witek pisze:

    > w prawie autorskim ciezko mowic o konfiskacie, bo dzieło daje się
    > powielić, dlatego zamiast kofiskaty masz opłaty, a odszkodowania
    > dochodzi się od osoby, która ci to "auto" sprzedała.

    No to niech sobie tę powieloną kopię zabiera w cholerę - ja nie chcę od
    niego za jego cenę kupować.

    Ta ustawa to jak dla mnie jawny przykład sponsoringu w sejmie.

  • 54. Data: 2010-08-25 15:13:25
    Temat: Re: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znajdzie się w roli kogoś kto kupił kradziony samochód.
    > Tyle, że przy rzeczach materialnych osoba "bez winy" musi co najwyżej
    > oddać kradzioną rzecz (i boksować się z paserem o szkodę w wysokości
    > zapłaty), zaś przy uprawnieniach z PA jest ryczałtowa należność
    > w postaci "2x wynagrodzenia jeśli bez winy".

    Moim zdaniem nie ma tu żadnej analogii.

    > Kupujący samochód od pasera też zapłacił!

    No ale tu nie ma analogii, bo rzecz materialna nie ma nic wspólnego z
    licencją na jej używanie.

    > Strzał w stopę ;)
    > Tzw. "piraci" też by nie kupili żadnego dzieła od uprawnionego
    > (z dokładnością do użycia słowa "każdy" przez Ciebie, tj. z tym
    > samym prawdopodobieństwem), a jednak dysponenci praw majątkowych
    > wygrywają sprawy sądowe w oparciu o "cenę rynkową" stosowaną
    > wobec *INNYCH* podmiotów (tych, które jednak kupują).

    To dość drażliwy temat i niechętnie bym go tu poruszał. Więcej w nim
    polityki, niż faktycznie prawa. Generalnie w każdym razie przyjmowanie tej
    wartości na poziomie legalnych egzemplaży utworów wcale takie oczywiste nie
    jest i róznie do tego sądy podchodzą. Nie ma chyba jednolitego
    orzecznictwa.

  • 55. Data: 2010-08-25 15:31:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4c74ffad$1@news.home.net.pl...

    > To jakiś idiotyzm... A co z np. kupionym kradzionym obrazem pędzla
    > Picassa albo jakiegoś współczesnego pacykarza?

    Mylisz prawa autorskie z prawami majątkowymi wynikającymi z posiadania
    konkretnego dzieła.

  • 56. Data: 2010-08-25 17:52:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2010 6:36 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > No to niech sobie tę powieloną kopię zabiera w cholerę - ja nie chcę od
    > niego za jego cenę kupować.

    tylko, ze to juz jest musztarda po obiedzie. miales uzywales, teraz
    pozostało zapłacić.

    > Ta ustawa to jak dla mnie jawny przykład sponsoringu w sejmie.

    z mojego punktu widzenia i bardzo dobrze :)

  • 57. Data: 2010-08-25 18:07:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2010 6:34 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > To jakiś idiotyzm... A co z np. kupionym kradzionym obrazem pędzla
    > Picassa albo jakiegoś współczesnego pacykarza?

    tylko, ze jak masz egzemplarz utworu to masz egzemplarz, a nie licencje
    na jego oglądanie, wiec prawo autorskie w tym zakresie nie wchodzi w grę.
    Taki obrazek jest traktowany tak samo jak kradziony samochód.
    Po prostu ci go zabierają.

    > Różnie bywa - ostatnio był tu wątek w sprawie tekstu: jakiś cwaniaczek
    > wzywał do zapłaty odszkodowania, a potem się okazało, że on też tekst
    > kupił i to później ;->

    Różnie bywa.

  • 58. Data: 2010-08-25 23:22:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > co do samochodu, to i może, chociaż co do kradzionego to nie jestem
    > pewien.
    > co do obrazka, to prawo autorskie zasiedzenia raczej nie przewiduje

    A musi ?

  • 59. Data: 2010-08-26 06:15:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2010 20:07, witek pisze:

    > tylko, ze jak masz egzemplarz utworu to masz egzemplarz, a nie licencje
    > na jego oglądanie,

    No to ja kupiłem egzemplarz i go pokazywałem. A że kupiłem od kogoś, kto
    nie jest autorem...

    Może swojego samochodu trzeba mieć jaką pie*.*ną licencję, hmm?

  • 60. Data: 2010-08-26 06:16:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2010 17:31, Robert Tomasik pisze:

    > Mylisz prawa autorskie z prawami majątkowymi wynikającymi z posiadania
    > konkretnego dzieła.

    Nie tyle mylę, ile pokazuję absurd przepisów tworzonych de facto za
    łapówki (w takiej czy innej formie - niekoniecznie dosłownej).