  • 11. Data: 2019-11-03 15:55:40
    Temat: Re: Zamiaast podatek za piwsko i wódę to za cukier.
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 14:10, t-1 pisze:
> [...]

    A nie aspartanu?
    Teraz to zamiast cukru w słodyczach pewnie będą większe trucizny niż teraz.

    widać jednak różnicę, między cukrem w C-C, a cukrem w jabłku:)

    Kiedyś czeską mąkę można było kupić. Bialutka, czysta i pyszna. Nie to
    co nasze polskie -szare i z robalami.

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-11-03 16:07:26
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Animka w

    > Dziwne, bo cukrzycy muszą nosić przy sobie cukierki czy czekoladę (żeby
    > nie umrzeć).

    Głupiutka Animko, praktycznie cokolwiek dostarczy cukru, łącznie z łyżeczka
    tegoż, to obecnie nie problem...

    Kontrolowana cukrzyca nie wymaga od chorego żadnych specjalnych zachowań
    typu "noszenie cukierków/czekolady"

    > Polskich owoców nie widziałam już od paru lat. Nawet na bazarkach twarde
    > kamienie-jabłka. W związku z tym -n i e k u p u j ę i nie jem.

    I ci robale musk wyżerają na potęgę dlatego. Dobrze sie przyjrzyj temu co
    k u p u j e s z, ale nie jedz tego co k u p u j e s z, oddaj do sanepidu,
    niech zbadają twoje kupy, a jedz produkty, które kupujesz...

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2019-11-03 17:19:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 15:49, Animka pisze:

    > Jesteś pewnie grubasem.
    Zaraz grubasem. Ostatnio zrzuciłem 6 kilo :-)

    > Dziwne, bo cukrzycy muszą nosić przy sobie cukierki czy czekoladę (żeby
    > nie umrzeć).

    To taka choroba. .... Kur...a......

    Ktoś się pod Animkę podszywa. Ona taka głupia nigdy nie była ........

  • 14. Data: 2019-11-03 17:23:27
    Temat: ODDAJECIE NAM ANIMKĘ
    Od: z <...@...pl>

    Kto porwał i przetrzymuje Anikę? Jakaś kasta? A może lgbt porwało i
    zgłupiała do reszty. Tak nie można. Są granice których przekraczać nie
    można jak mawiał Jaruzelski.

  • 15. Data: 2019-11-03 18:17:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.11.2019 o 15:55, Animka pisze:

    > A nie aspartanu?
    > Teraz to zamiast cukru w słodyczach pewnie będą większe trucizny niż teraz.

    aspartan jako słodzik to inna sprawa, zawiera go m.in. Coca - Cola Zero,
    ponoć jest bardziej szkodliwy od cukru:)

  • 16. Data: 2019-11-04 13:18:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-03 o 13:06, z pisze:

    > Cukier uzależnia tak samo jak nikotyna czy narkotyki.

    Cukier ogólnie jest jednym z naturalnych konserwantów, po wtóre jest
    tez potrzebny organizmowi. Problemem nie jest cukier, tylko jego
    nadmiar. Tyle, że idiotyczny przepis spowoduje, że zamiast cukru,
    używane będą często mniej zdrowe zamienniki.

    > A uzależniony od cukru umiera jak miliony po cichu na choroby
    > cywilizacyjne.

    Człowiek jest uzależniony od cukru, bo dawniej cukier był trudniej
    dostępny, a jest też potrzebny. Toteż wykształcił się u człowieka
    mechanizm, by jeśli to możliwe dostarczać cukru ile się da. To, że z
    czasem dostępność cukru wzrosła i się go nadużywa to zupełnie inna
    kwestia. Problemem jest to, że w sumie na dietę taki podatek nie pomoże,
    ale na wzrost wszystkiego innego już tak. Bo cukru używa się wszędzie i
    można go często zastąpić, ale to niekoniecznie będzie zdrowsze
    (przynajmniej tak by znacznie ceny nie zmieniać).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 17. Data: 2019-11-04 13:40:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Człowiek jest uzależniony od cukru, bo dawniej cukier był trudniej
    > dostępny, a jest też potrzebny.

    taa, syndrom komuny, w której niczego nie było:))))))))))

  • 18. Data: 2019-11-04 15:47:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 13:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > można go często zastąpić, ale to niekoniecznie będzie zdrowsze
    > (przynajmniej tak by znacznie ceny nie zmieniać).

    Może grubasy zaserwują nam znowu kartki na cukier.

    --
    animka

  • 19. Data: 2019-11-04 16:19:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Cukier ogólnie jest jednym z naturalnych konserwantów, po wtóre jest

    ale w duzej ilosci.

    >tez potrzebny organizmowi.

    Niekoniecznie w takiej ilosci ...

> [...]
    >czasem dostępność cukru wzrosła i się go nadużywa to zupełnie inna
    >kwestia. Problemem jest to, że w sumie na dietę taki podatek nie

    moglby pomoc ... ale jakis horendalny musialby byc ... bo ile
    musialaby kosztowac
    Coca-Cola, zebys zastapil ja wodą ... a ile piwo :-)

    >ale na wzrost wszystkiego innego już tak. Bo cukru używa się wszędzie
    >i można go często zastąpić, ale to niekoniecznie będzie zdrowsze
    >(przynajmniej tak by znacznie ceny nie zmieniać).

    ale tak swoja droga ... spozycie cukru w kraju - 51kg rocznie.
    1kg/tydzien. Gdzie, kiedy ? A moze cos zle liczą ?

    J.

  • 20. Data: 2019-11-04 16:39:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 16:19:00 +0100, J.F. napisał(a):

    > ale tak swoja droga ... spozycie cukru w kraju - 51kg rocznie.
    > 1kg/tydzien. Gdzie, kiedy ? A moze cos zle liczą ?

    Cukier jest nie tylko w torebkach z napisem "cukier", ale w napojach,
    sokach, ciastkach, czekoladzie i pewnie jeszcze pierdylionie artykułów
    spożywczych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek