  • 101. Data: 2009-06-30 10:52:23
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Emka pisze:
> [...]
    >
    > Nie słyszałam, ale co w tym jest absurdalnego?
    > Większym absurdem jest dla mnie obowiązujące w tej kwestii prawo (o ile
    > jego interpretacje przytaczane w tym wątku istotnie mają sens).

    > Toż takie same ślady włamania mogą być po każdym innym złodzieju, a
    > wcześniej pisałeś, że nie można go ot tak po prostu wywalić na zbity
    > pysk (czytaj: usunąć z pomocą policji), tylko trzeba się po sądach
    > ciągać, a jemu szukać lokalu zastępczego.
    > A jeśli nie będzie śladów włamania, bo drzwi nie były zamknięte na
    > klucz, a facet sobie po prostu wszedł i na bezczela oznajmił, że tu

    Ochrona mieszkańca na tym właśnie polega, że liczy się sam fakt
    zamieszkiwania, a nie umowy pisemne. To, że wymyślasz skrajne
    kontrprzykłady, nie oznacza, że tej ochrony nie ma.

    Jeśli nie będzie śladów włamania, to będzie naruszenie miru domowego,
    również przestępstwo. W momencie naruszenia miru nie następuje
    zamieszkanie. Posiadacz mieszkania ma bowiem prawo do żądania
    opuszczenia lokalu (odmowa opuszczenia jest właśnie przestępstwem).

    Jeśli natomiast ktoś gdzieś zamieszka, to nie można go wyrzucić przez
    policję tylko dlatego, że właścicielowi mieszkania znudziło się towarzystwo.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2009-06-30 11:32:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maverick pisze:

    > A byl podzial mieszkania? Jakos nigdzie tego nie widze - wiec nikt nie
    > zajmowal "drugiej połowy mieszkania".

    Czyli może ją sobie spokojnie zająć mąż, prawda?

    --
    spp

  • 103. Data: 2009-06-30 11:34:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Jeśli natomiast ktoś gdzieś zamieszka, to nie można go wyrzucić
    > przez policję tylko dlatego, że właścicielowi mieszkania znudziło się

    Bardzo starannie omijasz podanie skutecznego prawnie sposobu na
    odroznienie "przebywania naruszajacego mir domowy" od "posiadania". I
    zeby to nie trwalo w sadzie przez 5 lat.

    Podobny problem jest z parkowaniem samochodow - jak na
    prywatnym/spoldzielczym podworku zaparkuje jakis samochod wbrew woli
    wlasciciela tego terenu, to organa porzadkowe typu straz miejska czy
    policja umywaja rece, odsylajac do sadu. Co mi po sadach za pol roku,
    jak grat blokuje wyjazd z podworka dzis i teraz? Rownoczesnie jestem w
    200% pewien, ze gdyby Jan Kowalski zaparkowal w ten sposob na podworku
    komisarza policji, to organa zajelyby sie sprawa skutecznie i
    blyskawicznie.

    MJ

  • 104. Data: 2009-06-30 11:39:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czyli może ją sobie spokojnie zająć mąż, prawda?

    nie, bo wladajacym caloscia jest byla zona

  • 105. Data: 2009-06-30 11:43:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Bardzo starannie omijasz podanie skutecznego prawnie sposobu na
    > odroznienie "przebywania naruszajacego mir domowy" od "posiadania". I
    > zeby to nie trwalo w sadzie przez 5 lat.

    Od tego są policjanci albo sądy, aby prawo interpretować i egzekwować
    w odpowiedni sposób.

> [...]
    > wlasciciela tego terenu, to organa porzadkowe typu straz miejska czy
    > policja umywaja rece, odsylajac do sadu. Co mi po sadach za pol roku,

    Ano właśnie.

> [...]
    > 200% pewien, ze gdyby Jan Kowalski zaparkowal w ten sposob na podworku
    > komisarza policji, to organa zajelyby sie sprawa skutecznie i

    Zawsze byli równi i równiejsi. Podejrzewam, że gdybyś zamieszkał w
    domu komisarza policji, to nawet posiadanie nie pomogło by :)

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2009-06-30 11:45:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > nie, bo wladajacym caloscia jest byla zona

    Na jak długi czas może mąż wyjść z własnego domu aby uznać że żona może
    zająć całość?

    Ale z konkretnym wsparciem w przepisach - naprawdę jest mi to potrzebne.

    --
    spp

  • 107. Data: 2009-06-30 12:22:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Na jak długi czas może mąż wyjść z własnego domu aby uznać że żona może
    > zająć całość?

    konkretow ci nie podam, bo nie jestem prawnikiem, ale cos mi sie kolebie po
    glowie okres 3 miesiecy, ale nie wiem czy tak bylo i czy cos sie nie
    zmienilo

  • 108. Data: 2009-06-30 14:33:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> writes:

    > konkretow ci nie podam, bo nie jestem prawnikiem, ale cos mi sie
    > kolebie po glowie okres 3 miesiecy, ale nie wiem czy tak bylo i czy
    > cos sie nie zmienilo

    Nie wystarczy przysylac poleconych z Mlawy (czy tez Ciechanowa, nie
    pamietam) - "Nie ma rozy bez ognia"?

    MJ

  • 109. Data: 2009-06-30 16:33:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie, może zażądać wydania rzeczy.

    A zażądać wydania połowy mieszkania już nie?

    --
    spp

  • 110. Data: 2009-06-30 22:07:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > To nie jest mieszkanie, ktore on wynajal bylej zonie do wylacznego
    > uzytku, tylko jego mieszkanie, w ktorym mieszkal. "Jego mieszkanie"
    > nie w sensie wlasnosci, tylko w sensie "miejsca, w ktorym mieszkal".

    Wlasnie, mieszkal. Wlasciciel wynajmowanego mieszkania tez pewnie kiedys
    w nim mieszkal. Gdybysmy tak sobie mogli przyjsc i wejsc do mieszkania w
    ktorym kiedys mieszkalismy, fajnie ;)

    Jacek Kustra