  • 11. Data: 2009-01-19 21:12:08
    Temat: Re: Zamazanie i Kasacja
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gl2j8g$nst$1@achot.icm.edu.pl pawel <s...@t...debile>
    pisze:

    > Nie da się bez wpłacania tej kasy? w jakiś inny sposób?
    Da się.
    Np. namów swojego pracodawcę, żeby wystąpił z zapytaniem o twoją karalność i
    sam za to zapłacił.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2009-01-27 19:01:10
    Od: "Przemysław" <p...@d...pl>

    > Dzięki za info, a jak to jest w przypadku gdy ktoś nie dostaje w
    > zawieszeniu tylko samą grzywnę (moja znajoma jest w takiej sytuacji)
    > złapali ją jak ukradła coś ze sklepu, suma tego była taka że podeszła już
    > pod przestępstwo, dostała za to grzywne. Jak wtedy jest kiedy to zatarcie
    > się uaktywnia?

    ar. 107 par. 4 KK : zatarcie nastepuje z mocy prawa po 5 latach, a samemu
    można wnosić po 3 latach (od wykonania lub darowania kary, czyli grzywnę
    trzeba zapłacic i od tego czasu liczy sie 5 lat), pod warunkiem należytego
    zachowania.

    Przemo