  • 1. Data: 2008-01-12 13:34:49
    Temat: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
    Od: Andys <A...@p...fm>

    Witam,

    Opiszę całą sytuację. Zamówiłem komponenty komputerowe w jednym z
    internetowych sklepów, posiadających swoją siedzibę w moim mieście.
    Co moim zdaniem ważne, nie poszedłem do siedziby firmy złożyć
    zamówienia, a zrealizowałem je w sklepie internetowym. Zakupiony towar
    miał do mnie dojść przesyłką kurierską. Ponieważ po 48 godzinach od
    złożenia zamówienia (a także jego potwierdzenia) towar cały czas nie
    został nawet wysłany do mnie, skontaktowałem się ze sklepem i ustaliłem,
    że szybciej będzie jeśli odbiorę towar w siedzibie firmy w moim mieście.
    Oczywiście po 72 godzinach w siedzibie firmy znajdowała się tylko część
    mojego zamówienia.
    Sklep umieścił w swoim regulaminie punkt:
    " ...Zwrot towaru do 10 dni obowiązuje jedynie przy sprzedaży
    wysyłkowej, osoby odbierające towar w salonach osobiście nie mają w myśl
    przepisów takiego prawa."
    Moje pytanie do Was, czy jest to zgodne z prawem? Skoro zamówienie
    złożyłem w sklepie internetowym (sprzedaż zdalna), czy znaczenie ma fakt
    miejsca odbioru? W końcu to też jest sprzedaż wysyłkowa. Czy Waszym
    zdaniem mam prawo do zwrotu (tak na prawdę odmowy przyjęcia) zamówionego
    towaru, czy nie?

    Pozdrawiam,
    Andrzej Stamirowski

  • 2. Data: 2008-01-12 14:11:31
    Temat: Re: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Andys pisze:
> [...]
    > miejsca odbioru? W końcu to też jest sprzedaż wysyłkowa. Czy Waszym
    > zdaniem mam prawo do zwrotu (tak na prawdę odmowy przyjęcia) zamówionego

    Przepisy tyczą się sposobu zamawiania towaru, nie odbierania. Zamawiałeś
    internetowo - masz ustawowe 10 dni. Jak sklep nie chce uznać -
    postraszyć PIHem, FKą a potem sądem.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 3. Data: 2008-01-12 14:30:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Adam Klobukowski pisze:

    > Przepisy tyczą się sposobu zamawiania towaru, nie odbierania. Zamawiałeś
    > internetowo - masz ustawowe 10 dni. Jak sklep nie chce uznać -
    > postraszyć PIHem, FKą a potem sądem.

    Zacytujesz? Bo imo przepisy tycza sie kupowania na odleglosc badz poza
    siedziba sklepu. To ze towar jedynie zarezerwowal przez Internet nie
    oznacza ze go zakupil.

    IMO zwrot w ciagu 10 dni, w opisywanym wypadku nie przysluguje, bo
    sprzedaz de facto nastapila w sklepie.

    Jacek

  • 4. Data: 2008-01-12 14:30:42
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Przepisy tycza sie chyba zawarcia umowy k-s a nie odbierania towaru.
    Jesli umowe zawarto poza lokalem, to masz 10 dni.

    Ale, moze byc tak, ze NOWĄ umowe zawarto wlasnie w lokalu, podczas
    odbioru osobistego.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 5. Data: 2008-01-12 14:32:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.01.2008 Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał/a:
    > Przepisy tycz? si? sposobu zamawiania towaru, nie odbierania. Zamawia?e?
    > internetowo - masz ustawowe 10 dni. Jak sklep nie chce uzna? -

    O ile jest konsumentem.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-12 14:46:34
    Od: Andys <A...@p...fm>

    rezist.com pisze:
> [...]
    > Jesli umowe zawarto poza lokalem, to masz 10 dni.
    >
    > Ale, moze byc tak, ze NOWĄ umowe zawarto wlasnie w lokalu, podczas

    Pytanie, czy będąc jedną ze stron umowy k-s, mogła zostać ona zawarta od
    nowa bez mojej wiedzy (zgody)?

    Pozdrawiam,
    Andrzej Stamirowski

  • 7. Data: 2008-01-12 14:48:43
    Od: Andys <A...@p...fm>

    Marcin Debowski pisze:

    > O ile jest konsumentem.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jestem osobą fizyczną, nie podmiotem
    gospodarczym, ostatecznym klientem zamówienia :-)

    Pozdrawiam,
    Andrzej Stamirowski

  • 8. Data: 2008-01-12 14:50:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.01.2008 castrol <j...@w...wp.pl> napisał/a:
    > Adam Klobukowski pisze:
    > Zacytujesz? Bo imo przepisy tycza sie kupowania na odleglosc badz poza
    > siedziba sklepu. To ze towar jedynie zarezerwowal przez Internet nie
    > oznacza ze go zakupil.

    Z czego wnioskujesz, że go tam tylko zarezerwował?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-01-12 14:59:15
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Pytanie, czy będąc jedną ze stron umowy k-s, mogła zostać ona zawarta od
    > nowa bez mojej wiedzy (zgody)?

    Chcesz powiedzieć, że byłeś nieobecny przy tym, jak odbierałes ten towar
    osobiście w sklepie? :-)

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2008-01-12 15:03:31
    Od: Andys <A...@p...fm>

    Piotr pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że byłeś nieobecny przy tym, jak odbierałes ten towar
    > osobiście w sklepie? :-)

    Nie, chcę powiedzieć, że ponieważ do wczoraj nie dotarły wszystkie
    elementy mojego zamówienia, w ogóle go jeszcze nie odebrałem i
    zastanawiam się czy mogę ich zgodnie z przepisami nie odbierać :-)

    Pozdrawiam,
    Andrzej Stamirowski