  • 41. Data: 2007-03-14 15:31:08
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiórosobisty->zwrot towaru
    Od: w...@p...onet.pl

    > Po głupiej dyskusji, w której wziąłem udział w marcu 2007 roku, nabrałem
    > zwyczaju nagrywania wszystkich swoich rozmów telefonicznych. I teraz do
    > pozwu dołaczam odpowiednią kasetę.
    >
    > Przestań wymyślać absurdalne przykłady, i to zupełnie nie na temat.

    absurdalne? To nie ja nagrywam wszytskie swoje rozmowy telefoniczne ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 42. Data: 2007-03-14 15:42:13
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: w...@p...onet.pl

    > absurdalne? To nie ja nagrywam wszytskie swoje rozmowy telefoniczne
    > ;)

    Bo zszedłeś z "czy można", na "a jak to udowodnić".

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 43. Data: 2007-03-14 16:44:56
    Od: w...@p...onet.pl

    > zdaje sie ze mowimy o tym samym?
    > pytanie tylko, co z przedsiebiorca, ktory umozliwia zawarcie umowy taka droga, a
    > nie respektuje uprawnienia konsumenta.

    dobra, dalem sie zbic z tropu. na szczescie tylko na chwile. Obaj niestety
    jestescie w bledzie i zgodni tylko co do tego, ze sie wzajemnie rozumiecie.
    Wszystko to co napisaliscie - a zatem konkludujac:

    jesli jest mozliwe zawarcie umowy przez przykladowy telefon, to znaczy ze Wasz
    kontrahent zorganizowal w taki sposob swoja dzialalnosc (i konsekwentnie
    przysluguje Wam odstapienie od umowy)

    byloby prawda, jesli przepis nie zawieralby warunku. Musialby brzmiec w sposob
    +- taki:
    "Umowy zawierane w szczegolnosci przez [...] telefon, sa umowami na odleglosc."
    koniec

    Wtedy, jak najbardziej, kazda umowa zawierana na odleglosc, rowniez ta z
    zagadki, powodowalaby, ze przysluguje Wam uprawnienie do odstapienia od umowy w
    terminach ustawowo okreslonych.

    Ale przedmiotowy artykul zawiera warunek jaki musi zostac spelniony, zeby umowa
    zawarta za pomoca srodkow porozumiewania na odleglosc, mogla zostac uznana za
    umowe na odleglosc w rozumieniu ustawy - przedsiebiorca MUSI miec zorganizowana
    dzialalnosc wlasnie w taki sposob.
    Co to oznacza w praktyce? Na to wskazuja posrednio pozostale przepisy tej ustawy
    oraz sam przepis art. 6 ust. 1, czyli reklamy w internecie i mozliwosc z
    jednoczesna mozliwoscia zamowienia, reklamowki z druczkami zwrotnymi,
    automatyczne systemy wywolujace, czy obowiazki, jakie musi spelniac
    przedsiebiorca organizujacy w ten sposob swoja dzialalnosc, jesli chce dotrzec
    do klienta (np. wymog uzyskania zgody).
    Wracajac do historyjki z zagadki - w tym przypadku, aby mozna bylo powolac sie
    na uprawnienie odstapienia od umowy, przedsiebiorca oferujacy maszyny do
    zawracania wody, musialby na rozsylanych badz prezentowanych przez siebie
    reklamowkach dopisac formule np. taka :przyjmujemy zamowienia telefonicznie pod
    nr takim a takim".
    I rzeczywiscie, przykladowy dialog oraz jego efekt w postaci wydania towaru, jak
    najbardziej jest umowa bo oferta i umowa zawiera essentialia negoti, niemniej
    jednak NIE STANOWI umowy na odleglosc w rozumieniu ustawy o ochronie niektorych
    praw konsumentow i odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt
    niebezpieczny. A co za tym idzie - nici z mozliwosci odstapienia od umowy.

    Dlaczego? W ten sposob mozna by dzwonic do kazdej firmy sprzedajacej
    jakiekolwiek towary, pytac o cene i mowic "dobra zaraz jestem". Oczywiscie
    nieswiadomy niczego przedsiebiorca nie dostarczy Wam informacji o ktorych mowa w
    art. 9, a Wy z powodzeniem bedziecie mogli przez 3 miesiace korzystac do woli z
    zakupionego towaru z przekonaniem, ze przed uplywem 3 miesiecy towar zwrocicie.
    Pomysl faktycznie nieglupi, na szczescie z uwagi na zapisy ustawowe - raczej
    ciezki do realizacji w praktyce.

    konkludujac - jesli sami bladzicie - nie wprowadzajcie reszty forum w blad.

    pozdrawiam
    d.

  • 44. Data: 2007-03-14 19:09:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 14 Mar 2007 17:44:56 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > niebezpieczny. A co za tym idzie - nici z mozliwosci odstapienia od umowy.

    Bredzisz. Co wg Ciebie znaczy zorganizowanie działalności "w taki sposób"?
    Jeśli sprzedawca zgadza sie na zawarcie ze mna umowy na odleglosc, to
    automatycznie organizuje w ten sposob swoja dzialalnosc. Kto powiedzial, ze
    musi przez caly czas sprzedawac na odleglosc zebym nabyl jakiekolwiek prawa
    wynikajace z w/w ustawy?! Co to za bzdura? I jak te organizowanie
    dzialalnosci zamknac w ramy czasowe? Czy np. pierwsze zamowienie ze sklepu
    internetowego pozwala kupujacemu na nabycie praw wynikajacych z ustawy?
    Wszak to jednorazowa sprzedaz, nie mozna wiec dowiesc ze sklep zorganizowal
    dzialalnosc w taki sposob (czym to sie rozni od mojej scenki rodzajowej?
    niczym). A np. salony samochodowe? Praktycznie kazda firma motoryzacyjna ma
    na swojej stronie opisana game modeli wraz z pelna charakterystyka i
    cenami. Sprzedaz zorganizowana online? Czasem jest nawet link "Umow sie z
    doradca". Itp itd.

    > konkludujac - jesli sami bladzicie - nie wprowadzajcie reszty forum w blad.

    A jeśli to Ty tkwisz w błędzie? Masz na poparcie swoich slow cokolwiek
    procz swoich wywodow?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 45. Data: 2007-03-14 19:45:39
    Od: w...@p...onet.pl

    > Bredzisz.

    mocne slowa, krasnalu

    > Co wg Ciebie znaczy zorganizowanie działalności "w taki sposób"?
    > Jeśli sprzedawca zgadza sie na zawarcie ze mna umowy na odleglosc, to
    > automatycznie organizuje w ten sposob swoja dzialalnosc.

    IMO nie masz racji, ale o tym juz bylo

    > Kto powiedzial, ze
    > musi przez caly czas sprzedawac na odleglosc zebym nabyl jakiekolwiek prawa
    > wynikajace z w/w ustawy?!

    ustawa. nie czytales co napisalem?

> [...]
    > dzialalnosc w taki sposob (czym to sie rozni od mojej scenki rodzajowej?

    chyba latwiej udowodnic, ze wisiala strona z taka a taka oferta, niz ze
    kiedystam doszlo do zawarcia umowy poczas rozmowy telefonicznej. No chyba, ze
    ktos nagrywa wszystkie rozmowy, to faktycznie nie ma roznicy

    > niczym).

    roznica chyba jest widoczna

> [...]
    > na swojej stronie opisana game modeli wraz z pelna charakterystyka i
    > cenami. Sprzedaz zorganizowana online? Czasem jest nawet link "Umow sie z

    a masz opcje kup online? albo przez telefon? to mozesz zwrocic

    > A jeśli to Ty tkwisz w błędzie? Masz na poparcie swoich slow cokolwiek
    > procz swoich wywodow?

    przepisy ustawowe to za malo jak dla Ciebie?
    jesli tak, to prosze bardzo. Cytuje

    Witam,
    Mam takie oto pytanie do Was: jak wiadomo towar kupiony drogą
    elektroniczną (np. przez Internet) można zwrócić do 10 dni bez podawania
    przyczyny. Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,
    ale odbierzemy osobiście w sklepie?

    Z góry dzięki za pomoc i wyjaśnienia.

    Dnia Mon, 12 Mar 2007 15:08:57 +0100, Michał napisał(a):

    > Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,
    > ale odbierzemy osobiście w sklepie?

    Nie, gdyż de facto zakup odbywa się wtedy w sklepie, a przez internet
    jedynie rezerwacja towaru.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

    no chyba, ze to nie ty napisales

    pozdrawiam
    d.

  • 46. Data: 2007-03-14 20:02:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 14 Mar 2007 20:45:39 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

    (...)
    > Nie, gdyż de facto zakup odbywa się wtedy w sklepie, a przez internet
    > jedynie rezerwacja towaru.
    (...)
    > no chyba, ze to nie ty napisales

    Widze, ze jestes odporny na wszelkie argumenty. Po prostu zrozumiales
    ustawe w jakis konkretny sposob i juz, bez dyskusji. Wiesz, moze do
    Trybunalu niech Cie wezma albo cos... Wyrocznia sie znalazla, lol.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 47. Data: 2007-03-14 20:41:09
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dnia 14 Mar 2007 20:45:39 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):
    >
    > (...)
    > (...)
    >
    > Widze, ze jestes odporny na wszelkie argumenty.

    o Tobie moge powiedziec dokladnie to samo

    > Po prostu zrozumiales
    > ustawe w jakis konkretny sposob i juz, bez dyskusji.

    jw.

    > Wiesz, moze do
    > Trybunalu niech Cie wezma albo cos... Wyrocznia sie znalazla, lol.

    jw.
    rzeczywiscie, lol

    pozdrawiam
    d.

  • 48. Data: 2007-03-14 22:11:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.03.2007 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:

    > jesli o mnie chodzi - nie do konca
    [..]
    > jak udowodnisz, ze do zawarcia umowy w ogole doszlo? Jak udowodnisz w poprzednim
    > przypadku, jesli przedsiebiorca powie, ze nie przypomina sobie kowalskiego lub
    > ze zamowienia przez telefon nie uznaje?

    Ale zobacz co napisał scream, a co Ty: on, że jeśli przez telefon została
    zawarta umowa, to obowiązują przepisy wiadomej Ustawy. Ty, że
    kwestionujesz dowodową skuteczność takiego zawierania umów. To są dwie
    różne sprawy.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2007-03-14 22:48:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > produktów, ale jeśli zadzwonie do niego i zawrzemy umowę to umowa została
    > zawarta na odległość i uprawnienie przysługuje. Ufff...

    O, a ja dopiero teraz, po przeczytaniu Waszej już prawie pyskówki
    zrozumiałem o co Ci naprawdę chodzi :) Dobrze, to jedno proste pytanie:
    dlaczego w Ustawie znalazł się w ogóle taki zapis ("który w taki sposób
    zorganizował swoją działalność")?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2007-03-15 00:09:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2007 06:48:15 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > zrozumiałem o co Ci naprawdę chodzi :) Dobrze, to jedno proste pytanie:
    > dlaczego w Ustawie znalazł się w ogóle taki zapis ("który w taki sposób

    To ja odpowiem pytaniem na pytanie: czy fakt, że sprzedawca zawarł ze mną
    umowę za pomocą telefonu/maila/faksu/czy choćby tam-tamów nie oznacza wg
    Ciebie, że jego "działalność jest zorganizowana w taki sposób", że można
    kupować na odległość? Co z tego, że nie ma on całej oferty np. w internecie
    na swojej stronie www, skoro pozwolił na zawarcie umowy przez np. email?
    Czy to nie jest jednoznaczne z tym, że zorganizował sprzedaż w swojej
    firmie w taki sposób, żeby móc sprzedawać na odległość?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl