  • 21. Data: 2007-03-14 11:23:10
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: w...@p...onet.pl

    > Mam dla Ciebie miłą zagadkę.

    oki doki

    > 1) Czy doszło tu do sprzedaży na odległość?

    IMO nie z tej prostej przyczyny, ze nie zawarles zadnej umowy, tylko poprosiles
    o "odlozenie" takiej "zawracajacej wode wisle maszyny"

    dodatkowo, z Twojej zagadki wynika, iz sprzedawca z ulicy kwiatowej 1 nie
    organizuje swojej dzialalnosci w taki sposob, ktory dopuszcza nabycie produktow
    "poza lokalem przedsiebiorstwa". Mozna posilkowac sie tutaj - przy ocenie
    takiego sposobu dzialalnosci przepisem art. 6 ust. 2-4, ktore okreslaja
    dozwolone sposoby skladania przez przedsiebiorcow w ten sposob organizujacych
    swoja dzialalnosc propozycji zawarcia umowy.

    > 2) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji, kiedy
    > przechodząc obok takiego sklepu po prostu do niego wejdę i kupię maszynę do
    > zawracania wody w Wiśle?

    IMO niczym, ze wzgledu na powyzsze

    > 3) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji opisanej przez
    > autora wątku?

    wlasnie tym, ze sklep rowerowy czy costam organizuje "w taki sposob swoja
    dzialalnosc", czyli oferuje swoje produkty do zakupienia przez inet czy inne
    srodki porozumiewania na odleglosc.

    pozdrawiam
    d.

  • 22. Data: 2007-03-14 11:41:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 14 Mar 2007 12:23:10 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

    > wlasnie tym, ze sklep rowerowy czy costam organizuje "w taki sposob swoja
    > dzialalnosc", czyli oferuje swoje produkty do zakupienia przez inet czy inne
    > srodki porozumiewania na odleglosc.

    W takim razie błędnie zrozumiałeś ustawę. Sklep może organizować swoją
    działalność w każdy sposób. Może sprzedawać tradycyjnie, przez internet,
    przez infolinie telefoniczną, przez katalogi gazetkowe, na straganie czy
    jakkolwiek inaczej. Ale to nie oznacza, że automatycznie obowiązuje Cie
    prawo do zwrotu towaru w terminie 10 dni, bo ono obowiązuje dopiero wtedy,
    gdy kupiłeś coś _NA ODLEGŁOŚĆ_. Sposób w jaki sklep organizuje swoją
    sprzedaż nie ma tu większego znaczenia, liczy się to JAK dokonałeś zakupu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2007-03-14 12:09:06
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Obliguje umowa. Ale czy ona została zawarta zależy co zostało powiedziane.
    > Nie każda gadka czy przez telefon czy przez internet jest umową.

    Klikniecie w przycisk "kupuje" znajdujacy sie na stronie internetowej jest
    zawarciem umowy czy nie?

    --
    pzdr,
    michal

  • 24. Data: 2007-03-14 12:15:39
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > gdy kupiłeś coś _NA ODLEGŁOŚĆ_. Sposób w jaki sklep organizuje swoją
    > sprzedaż nie ma tu większego znaczenia, liczy się to JAK dokonałeś zakupu.

    wybacz, ale nie wiem jak mozna cos, co jest wyraznie napisane w ustawie, zle
    zrozumiec. Cytuje:
    Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub
    zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklamy
    prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci
    elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego
    urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub
    innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144, poz. 1204), są
    umowami na odległość, ***jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca,
    który w taki sposób zorganizował swoją działalność.***

    celowo rowniez wskazalem na ust 2-4 tej samej jednostki redakcyjnej (art. 6)

    zatem warunkiem koniecznym do uznania umowy za zawarta na odleglosc w rozumieniu
    ustawy, jest nic innego jak fakt zorganizowania przed przedsiebiorce
    dzialalnosci w taki sposob. Z tego wzgledu akurat to co zupelnie nie ma dla
    Ciebie znaczenia, ma zdaje sie znaczenie zasadnicze ;)

    Jezeli przedsiebiorca nie sprzedaje (a konkretnie nie przedstawia ofert
    handlowych za posrednictwem srodkow porozumiewania na odleglosc) via telefon,
    fax, inet czy cokolwiek innego - konsumentowi nie bedzie przyslugiwalo
    uprawnienie z art. 7 czy 10.

    Jesli zas prowadzi dzialalnosc mieszana - jak w topicowym przypadku - czyli
    oferuje (a nie reklamuje, bo to co innego) swoje produkty przez internet a
    jednoczesnie stwarza mozliwosc odebrania ich osobiscie w siedzibie sklepu -
    uprawnienie jak najbardziej.

    pozdrawiam
    d.

  • 25. Data: 2007-03-14 13:08:02
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > fax, inet czy cokolwiek innego - konsumentowi nie bedzie przyslugiwalo

    Nie będzie przysługiwało z tego względu, że nie będzie możliwości
    zawarcia umowy na odległość. Jeżeli natomiast umowa na odległość została
    zawarta, to znaczy że jednak kontrahent ,,zorganizował w taki sposób
    swoją działalność''

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2007-03-14 13:12:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    w...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > IMO nie z tej prostej przyczyny, ze nie zawarles zadnej umowy, tylko
    > poprosiles o "odlozenie" takiej "zawracajacej wode wisle maszyny"

    A to już nie jest umowa?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 27. Data: 2007-03-14 13:14:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.03.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
    > Klikniecie w przycisk "kupuje" znajdujacy sie na stronie internetowej jest
    > zawarciem umowy czy nie?

    Zapewne zazwyczaj jest tyle, że nie mówimy o takim przypadku.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2007-03-14 13:21:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 14:08:02 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > zawarcia umowy na odległość. Jeżeli natomiast umowa na odległość została
    > zawarta, to znaczy że jednak kontrahent ,,zorganizował w taki sposób

    Wreszcie ktos zrozumial, co mam na mysli... Przedsiębiorca może handlować
    nawet i na bazarze, może nawet nie mieć strony w internecie ani katalogu
    produktów, ale jeśli zadzwonie do niego i zawrzemy umowę to umowa została
    zawarta na odległość i uprawnienie przysługuje. Ufff...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2007-03-14 13:22:10
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Michał" <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > Czy taka sytuacja uniemozliwia oddanie towaru do 10 dni?

    Przecież umowa została zawarta na odległoœć.

  • 30. Data: 2007-03-14 13:27:19
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Zapewne zazwyczaj jest tyle, że nie mówimy o takim przypadku.

    Hmm.. Otwieram strone, szukam produktu, klikam "kupuje", wysylam maila do
    sprzedawcy zeby nie wysylal towaru bo przyjde po niego sobie sam.