  • 11. Data: 2007-03-13 18:15:45
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a jak wygląda sprawa jeśli np. kupię przez i internet monitor LCD, a
    potem w domu okazuje się że sprzęt jest wadliwy, i trzeba go oddać do
    raklamacji, jak wygląda w tym wypadku opłata za przesyłkę, bo przy 1
    zakupie opłatę za przesyłkę opłacam ja, a jak pózniej jest ??

  • 12. Data: 2007-03-13 19:35:43
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie w...@p...onet.pl w liscie z dnia 2007-03-13
    12:16 napisala nastepujace slowa:

    > IMO jasne, ze tak.
    > po pierwsze - zawierasz umowe na odleglosc
    (...)

    No mi tez tak sie wydaje, ale chcialem sie upewnic. A jak widac sprawa
    nie jest taka oczywista.

    [...]
    > wszystko co powyzej, jesli jestes konsumentem rzecz jasna

    jestem, jestem ;)

    --
    michal
    gg: 2865620 ^^^ www: mmm.slask.pl ^^^ skype: waniak

  • 13. Data: 2007-03-13 21:17:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 13 Mar 2007 12:16:46 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

    > IMO jasne, ze tak. (...)

    Mam dla Ciebie miłą zagadkę.

    Poszukuje pewnej bardzo specjalistycznej maszyny. Zapoznałem się w
    internecie ze wstępną ofertą firm produkujących takie maszyny, znam modele,
    ich charakterystykę, wiem mniej-więcej ile kosztują. Ktoś na forum
    internetowym powiedział mi, że być może uzyskam pomoc w Pewnej Firmie.
    Znalazłem przez książkę telefoniczną nr telefonu Pewnej Firmy, dzwonię
    więc:

    - Dzień dobry, chciałbym kupić maszynę do zawracania wody w Wiśle. Czy
    mogliby mi państwo pomóc?
    - Oczywiście, mamy takie coś w naszym sklepie, ul. Kwiatowa 1.
    - Super, w jakiej cenie?
    - 9876 zł
    - OK, proszę zarezerwować jedną sztukę, pojutrze o 12:34 odbiorę to od
    państwa. Moje nazwisko - Kowalski.

    Po czym za 2 dni zabieram dupe w troki i jade do w/w sklepu odebrać maszynę
    do zawracania wody w Wiśle. Sprzedawca daje mi towar, ja daje mu pieniądze.
    Sprawa załatwiona.

    Trzy pytania dla Ciebie:

    1) Czy doszło tu do sprzedaży na odległość?

    2) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji, kiedy
    przechodząc obok takiego sklepu po prostu do niego wejdę i kupię maszynę do
    zawracania wody w Wiśle?

    3) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji opisanej przez
    autora wątku?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-03-13 21:19:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
> [...]
    > zawracania wody w Wiśle?
    >
    > 3) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji opisanej przez

    w zależności od treści wymienianych przez strony oświadczeń mogło dojść
    albo nie dojść do zawarcia umowy sprzedaży

    KG

  • 15. Data: 2007-03-13 23:22:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2007 22:19:46 +0100, kam napisał(a):

    > w zależności od treści wymienianych przez strony oświadczeń mogło dojść
    > albo nie dojść do zawarcia umowy sprzedaży

    Owszem, ale będzie to sprzedaż "na odległość", tak żeby przysługiwało prawo
    do zwrotu towaru przez 10 dni?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2007-03-14 00:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.03.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > Owszem, ale będzie to sprzedaż "na odległość", tak żeby przysługiwało prawo
    > do zwrotu towaru przez 10 dni?

    Istotą jest zawarcie umowy - zobacz art. 6 u.1. Jeśli zostanie ona w
    trakcie tej rozmowy zawarta, to będzie przysługiwało, jeśli nie to nie, a
    czy zostanie zawarta, to zalezy co zostanie powiedziane :)

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2007-03-14 05:52:15
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Marcin Debowski w liscie z dnia 2007-03-14 01:00
> [...]

    > trakcie tej rozmowy zawarta, to będzie przysługiwało, jeśli nie to nie, a
    > czy zostanie zawarta, to zalezy co zostanie powiedziane :)

    Dokonujac zakupu przez sklep internetowy mozna chyba sadzic ze umowa
    zostala zawarta, prawda?

  • 18. Data: 2007-03-14 06:46:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.03.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
    > Osoba nazywajaca sie Marcin Debowski w liscie z dnia 2007-03-14 01:00

    > Dokonujac zakupu przez sklep internetowy mozna chyba sadzic ze umowa
    > zostala zawarta, prawda?

    Tu jest wyjściowy list pod-wątku tej dyskusji.

    Może przeczytaj go najpierw.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2007-03-14 07:43:15
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Tu jest wyjściowy list pod-wątku tej dyskusji.

    > Może przeczytaj go najpierw.

    OK. To inaczej - dokonujac zamowienia towaru przez internet/telefon _nic_
    nie obliguje mnie do jego nabycia? Tak?

    --
    pzdr,
    michal

  • 20. Data: 2007-03-14 10:38:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.03.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
    > OK. To inaczej - dokonujac zamowienia towaru przez internet/telefon _nic_
    > nie obliguje mnie do jego nabycia? Tak?

    Obliguje umowa. Ale czy ona została zawarta zależy co zostało powiedziane.
    Nie każda gadka czy przez telefon czy przez internet jest umową.

    --
    Marcin