  • 1. Data: 2006-09-30 13:51:09
    Temat: Zakup = zgoda na spam?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zastanawiałem się nad prenumeratą Wiedzy i Życia, ale wyczytałem małym
    drukiem, że zakup prenumeraty jest równoznaczny ze zgodą na otrzymywanie
    przesyłek marketingowych od Prószyńskiego oraz ze zgodą na przekazywanie
    moich danych dalej.

    Wydaje mi się, że takie posunięcie jest wyjątkowo wredne i że sam fakt
    zakupu czegokolwiek nie może się wiązać ze zgodą na spam.... Co o tym
    sądzicie?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 2. Data: 2006-09-30 13:56:37
    Temat: Re: Zakup = zgoda na spam?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Tristan* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Wydaje mi się, że takie posunięcie jest wyjątkowo wredne i że sam fakt
    > zakupu czegokolwiek nie może się wiązać ze zgodą na spam.... Co o tym
    > sądzicie?

    Rozumiem, że rubryczka bez opcji 'NIE'?
    Oczywiście mało elegancki sposób zapisania się na spam. A do tego
    niezgodny z przepisami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-09-30 14:49:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 30 września 2006 15:56
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@o...wordpress.co
    m>):

    > Osoba przedstawiająca się jako *Tristan* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Rozumiem, że rubryczka bez opcji 'NIE'?

    Jaka rubryczka? Prenumeratę się zamawia przelewając kasę na ich konto.
    A w gazecie małym drukiem nadrukane, że przelanie kasy = zgoda na spam.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 4. Data: 2006-09-30 16:36:54
    Od: bojster <b...@u...net>

    Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że takie posunięcie jest wyjątkowo wredne i że sam fakt
    > zakupu czegokolwiek nie może się wiązać ze zgodą na spam.... Co o tym

    Hm... aż zajrzałem do WiŻ (wrześniowego, bo w październikowym nie
    znalazłem strony o prenumeracie) i rzeczywiście jest taka klauzula.
    Co ciekawe, kilka miesięcy temu, jak przedłużałem prenumeratę, brzmiała
    ona inaczej i zgoda obejmowała jedynie przetwarzanie przez Prószyński
    Media (owszem, także w celach marketingowych, ale mam prenumeratę od
    kilku lat i nigdy mi żadnego "marketingu" nie przysłali), nie było mowy
    o przekazywaniu danych dalej. Widocznie postanowili sobie dorobić
    i sprzedawać dane firmom nimi handlującym. Wobec tego muszę poważnie
    przemyśleć kwestię przedłużania prenumeraty, a w ogóle to do nich
    napiszę w tej kwestii.

    Nie chce mi się wczytywać w ustawę, ale jeśli dobrze pamiętam, to nie
    ma w tym niczego nielegalnego - przecież jeśli ktoś się zgadza, to się
    zgadza. Są firmy, które żyją z handlowania danymi i radzą sobie całkiem
    dobrze, bo wiele osób nie czyta tego, co podpisuje. Inna sprawa, że
    rzeczywiście jest to "wyjątkowo wredne".

  • 5. Data: 2006-09-30 21:03:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Jaka rubryczka? Prenumeratę się zamawia przelewając kasę na ich konto.
    > A w gazecie małym drukiem nadrukane, że przelanie kasy = zgoda na spam.

    No to de facto brak zgody. Takich rzeczy nie można domniemywać w sposób
    konkludentny.

  • 6. Data: 2006-10-01 10:02:15
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bojster" <bojster@

[...]

    --------
    Ale ustawa mowi, ze masz prawo do wgladu i zmiany swoich danych oraz prawo
    do żądania wykreslenia swoich danych z bazy, listy, zbioru, czy co tam
    jeszcze jest. Żądanie mozesz im przekazac w dowolnej chwili.

    Administrator bazy danych ma obowiazek poinformowac Cie komu i z jakich
    powodow przekazal swoja baze z Twoimi danymi.

    --
    --pozdr.czes

  • 7. Data: 2006-10-01 14:17:06
    Od: bojster <b...@u...net>

    mr.all wrote:

    > Ale ustawa mowi, ze masz prawo do wgladu i zmiany swoich danych oraz prawo
    > do żądania wykreslenia swoich danych z bazy, listy, zbioru, czy co tam
    > jeszcze jest. Żądanie mozesz im przekazac w dowolnej chwili.

    Owszem, i klauzula zamieszczona przez WiŻ też to mówi. Można w dowolnej
    chwili 'wejrzeć' w swoje dane i ew. poprawić je. Mogę też żądać
    wykreślenia, ale przecież wtedy przestaną mi przysyłać magazyn. ;-)

    > Administrator bazy danych ma obowiazek poinformowac Cie komu i z jakich
    > powodow przekazal swoja baze z Twoimi danymi.

    A tego już nie wiedziałem. Przy okazji maila do nich, zapytam też o to
    (bo wprawdzie nie wyrażałem zgody na przekazywanie moich danych, ale
    zawsze lepiej się upewnić).

  • 8. Data: 2006-10-01 14:56:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 1 października 2006 12:02
    (autor mr.all
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <efo3ln$l3r$1@news.onet.pl>):

    > Ale ustawa mowi, ze masz prawo do wgladu i zmiany swoich danych oraz prawo
    > do żądania wykreslenia swoich danych z bazy, listy, zbioru, czy co tam
    > jeszcze jest. Żądanie mozesz im przekazac w dowolnej chwili.

    I co z tego? Jeśli wcześniej przekażą dalej, to będę se tak gonił za
    spamerami? Ustawa ustawą, a spamerzy mają ją gdzieś.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 9. Data: 2006-10-02 09:16:51
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bojster" <b...@u...net> napisał w
    >Owszem, i klauzula zamieszczona przez WiŻ też to mówi. Można w dowolnej
    >chwili 'wejrzeć' w swoje dane i ew. poprawić je. Mogę też żądać
    >wykreślenia, ale przecież wtedy przestaną mi przysyłać magazyn. ;-)

    Osobiscie watpie, bo wykreslenie z bazy danych przekazywanej innym nie
    powinno wiazac sie z wykresleniem z prenumeraty.

    >A tego już nie wiedziałem. Przy okazji maila do nich, zapytam też o to
    >(bo wprawdzie nie wyrażałem zgody na przekazywanie moich danych, ale
    >zawsze lepiej się upewnić).

    Mysle tez, ze masz prawo niezyczyc sobie przekazywania swoich danych poza
    baze uzywana do prenumeraty.
    --
    --pozdr.czes

  • 10. Data: 2006-10-02 09:19:55
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <niechce@
    > I co z tego? Jeśli wcześniej przekażą dalej, to będę se tak gonił za
    > spamerami? Ustawa ustawą, a spamerzy mają ją gdzieś.

    Nie reagowanie prowadzi do rozprzestrzeniania sie procederu.

    Ja, niejednokrotnie pisalem do nadawcy spamu i juz nie dostaje od nich
    emaili. Wystarczylo zapytac o pochodzenie bazy, czy adresu w bazie.
    Faktem jest, ze wiele tego dostaje z zagranicy, gdzie adresy nadawcy sa
    utajnione lub przekrecone. Tam niewiele mozna zrobic.
    --
    --pozdr.czes