  • 21. Data: 2009-10-23 14:12:24
    Temat: Re: Zakup w sklepie internetowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Oct 2009, Michał Gut wrote:

    > jesli mnie pamiec nie myli na plytach w poslce tez jest info ze przeznaczone
    > do sprzedazy na terenie pl czy ue.

    Owo "przeznaczenie" na teren .pl jest nieskuteczne wobec *kupującego*,
    którego żadna umowa z licencjodawcą nie wiąże, zaś:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustaw
    a)
    +++
    Art. 51.
    [...] [utraciły moc]
    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu
    na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje
    prawo do zezwalania na dalszy obrót takim egzemplarzem
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjštkiem
    jego najmu lub użyczenia.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-10-23 21:54:39
    Od: "Ania" <b...@o...pl>

    > mi w UC zatrzymali paczke z laptopem wyslana z Niemiec, ale oczywiscie
    > po ogledzinach zwolnili

    A długo to twało?

  • 23. Data: 2009-10-23 23:27:31
    Od: "Ania" <b...@o...pl>

> [...]
    > prawo do zezwalania na dalszy obrót takim egzemplarzem
    > na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem

    A co to w praktyce oznacza? że jak coś jest w Anglii to może być i w Polsce?

  • 24. Data: 2009-10-23 23:29:50
    Od: "Ania" <b...@o...pl>

    > może wysłać pismo z żądaniem wyjaśnienia podstawy zatrzymania towaru wraz
    > oświadczeniem sprzedawcy, że towar jest legalny.

    hmm, moze to i dobry pomysł,

    a tak na przyszłość - jak w ogóle sprawdzić czy zakupione zagranicą płyty są
    legalne i będą mogły wjechać do Polski?

    ja nigdy wcześniej nie słyszałam o ZPAV,

  • 25. Data: 2009-10-24 14:56:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Ania wrote:

    a)

    > A co to w praktyce oznacza? że jak coś jest w Anglii to może być i w Polsce?

    Oznacza, że jak jest "legalnie" sprzedane w Anglii, to może być
    z mocy prawa *od*sprzedane dalej do dowolnego kraju EOG (wchodzą
    również niektóre kraje spoza UE) i jest to "legalne", znaczy
    nie narusza zapisów ustawy Prawo Autorskie.
    Jedyną przeszkodą może być zobowiązanie, które podpisał
    dystrybutor - np. że "nie będzie sprzedawał poza .gb",
    ale *karalne* złamanie tego zapisu (przez dystrybutora)
    nie jest.

    Zdaje się, że w ogóle różne "komisje" i inne ciała organizacyjne
    UE coraz bardziej krzywo patrzą na takie ograniczenia - w końcu
    formalnym powodem powołania EWG było "stworzenie *jednolitej*
    przestrzeni gospodarczej".

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-10-26 01:30:41
    Od: Gen 101 <g...@g...com>

    On 21 Paź, 20:55, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    > w wiadomościnews:hbnofr$s72$1@portraits.wsisiz.edu.pl.
    ..

    > Ale jak ma to stwierdzić nabywca nie widząc płyty?

    to sobie prokuratorki narobili bigosu, bo zeby zakończyć postępowanie
    muszą sobie udowodnić, że to legalne płyty