  • 11. Data: 2009-10-21 21:47:10
    Temat: Re: Zakup w sklepie internetowym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Busiensswoman wrote:

    > Paczka przyszła w kilka dni. Najpierw poczta poprosiła o wydruk pay pal i
    > fakture. Po 2 tygodniach przyszło pismo z urzedu celnego, że w zwiazku z
    > podejrzeniem o naruszenie własnosci intelektualnej ( oznaczenia ZPAV) paczka
    > zostanie zatrzymana i w ciagu 10dni bedzie sprawdzana.

    A może im się coś pomerdało i chodzi o hologramy ZPAV?
    http://www.zpav.pl/dla_producentow.asp?page=hologram
    y&lang=pl

    To i tak bez sensu...

    M.

  • 12. Data: 2009-10-22 04:50:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zawiadomienie o podejrzeniu oszustwa przez sprzedającego. Skoro celnicy
    > twierdzą, ze sprzedał zamiast legalnego pirackie kopie, to wydawało mi się
    > to dość oczywiste. A jeśli sie okaże przy okazji, ze celnicy nie do końca
    > mają racje - to pytająca dostanie szybciej płyty.

    Nie jestesmy juz w UE? Skoro celnicy sprawdzaja zawartosc paczki z UK?
    Cos przegapilem?

    j.

  • 13. Data: 2009-10-22 05:58:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-10-2009 o 06:50:02 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Nie jestesmy juz w UE? Skoro celnicy sprawdzaja zawartosc paczki z UK?
    > Cos przegapilem?

    Np. akcyzę

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-10-22 06:01:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Np. akcyzę

    Na płyty CD-AUDIO? ;P

    j.

  • 15. Data: 2009-10-22 06:02:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-10-2009 o 08:01:42 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Na płyty CD-AUDIO? ;P

    No tak, przemytnik grzecznie napisze na kopercie co jest w środku ;)

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-10-22 06:12:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    [...]

    > No tak, przemytnik grzecznie napisze na kopercie co jest w środku ;)

    Acha... A na koniec sie przyczepia, ze plyty sa pirackie bo nie ma na
    nich hologramow ZAIKS albo ZPAV? ;) Moze brytyjczycy nie wiedza, ze
    powinni sie do ZAIKS-u albo ZPAV-u zglosic? ;P Mam nadzieje, ze RP nie
    wypowie Wielkiej Brytanii wojny z tego powodu bo Krolowa mloda juz nie
    jest i moze ciezko przechorowac taki atak smiechu ;P

    j.

  • 17. Data: 2009-10-22 07:21:57
    Od: Olisa <o...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Nie jestesmy juz w UE? Skoro celnicy sprawdzaja zawartosc paczki z UK?
    > Cos przegapilem?

    mi w UC zatrzymali paczke z laptopem wyslana z Niemiec, ale oczywiscie
    po ogledzinach zwolnili

  • 18. Data: 2009-10-22 09:44:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Busiensswoman wrote:
> [...]
    > = Czy są jakieś zasady udzielania kar w takich sprawach, niewiem na
    > co mam się nastawić.
    > = Dodam tylko , że nie prowadze żadnej dzialalnosci handlowej, nigdy
    > nic nie sprowadzilam, po prostu impulsowo zrobilam zakup.
    > (zestaw takich płyt był sprzedawany też na allegro czasem , na
    > amazon.co.uk i po prostu , nie ma na zdjeciach żadnych znaków
    > towarowych, po prostu nie zwracałem uwagi na to czy może być coś
    > podróbką)
    > - Proszę o jakieś porady w tej sprawie... Może ktoś miał podobne
    > problemy... - co mi grozi, jak sie zachować itd.

    może wysłać pismo z żądaniem wyjaśnienia podstawy zatrzymania towaru wraz z
    oświadczeniem sprzedawcy, że towar jest legalny.

  • 19. Data: 2009-10-22 21:54:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia 22 Oct 2009 06:50:02 +0200, januszek napisał(a):

    > Nie jestesmy juz w UE? Skoro celnicy sprawdzaja zawartosc paczki z UK?
    > Cos przegapilem?

    paczki kontroluje się wyrywkowo pod kątem materiałów nielegalnych, mogących
    pochodzić z kradzieży itd.

    tak samo jak tzw. lotne kontrole celne na drogach, w innych krajach to po
    prostu kontrola drogowa robiona przez lokalną policję, tylko w Polsce z
    racji wielości służb posterunki są wystawiane... ostatnio słyszałem
    opowieść o napotkaniu takiego punktu kontrolnego gdzie można było zobaczyć:
    - celnika
    - policjanta
    - strażnika granicznego
    - inspektora TD
    - żandarma wojskowego
    i ciekawe czy każdy z nich tworzy dokumentacje z takiego sterczenia na
    drodze

    i to jeszcze tak, że na drodze postawili znak ograniczenia prędkości 60,
    100m za znakiem dobrze widoczny radiowóz i dalej znak 40 i cała ta ekipa jw

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

  • 20. Data: 2009-10-22 21:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hbqka4$kem$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > - inspektora TD
    > - żandarma wojskowego
    > i ciekawe czy każdy z nich tworzy dokumentacje z takiego sterczenia na

    Na pewno każdy z nich pisze kwit. Co więcej każdy wykazuje tego
    legitymowanego, więc statystycznie taka akcja, to jest okropny sukces.