  • 31. Data: 2010-06-09 12:51:46
    Temat: Re: Zakup używanego samochodu a zatajenie jego stanu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cyklista napisał(a):

    [...]

    > Do grupy o prawie bardziej pasuje jego upraszczanie a nie tworzenie
    > nowych tworów i papierkologi służącej tylko i wyłącznie kolejnym
    > urzędnikom i lepszemu mamieniu nabywcy.

    To ogólnik bo nie napisałeś co konkretnie chciałbyś w tej konkretnej
    sprawie uprościć. Ot i mógłbyś także uprościć tę dyskusję poprzez
    precyzyjne wycinanie zbędnej treści z cytatów.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 32. Data: 2010-06-09 14:13:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-09 14:13, Użytkownik januszek napisał:

    > ps. na czasie:
    > http://www.pb.pl/a/2010/06/09/MSWiA_nie_bedzie_mozna
    _sprawdzic_czy_pojazd_jest_krad

    Będzie można ale nie tak jak sobie niektórzy to wyobrażali.
    "W praktyce oznacza to, że osoba logująca się na ePUAP będzie mogła
    uzyskać tylko potwierdzenie lub zaprzeczenie czy dane w dokumentach są
    prawdziwe."
    Jeśli dane w dowodzie nie będą prawdziwe to dostaniesz taką informację.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2010-06-09 15:56:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > prawdziwe."
    > Jeśli dane w dowodzie nie będą prawdziwe to dostaniesz taką informację.

    Jeżeli byłby widoczny także przebieg - to bylibyśmy w domu ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 34. Data: 2010-06-09 16:36:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tylko ta klapka z tego samochodu była cała, reszta auta była cała klepana,
    > szpachlowana... jednym słowem wrak, klient samochód kazał wyklepać, pomalować
    > na kolor z klapki a następnie "zniszczył" by nie było widać, że tyle co
    > robiony.
    > Cenę też pewnie przez 2 tygodnie utrzymał na wysokim poziomie by potem opuścić
    > bo niby szybko musi sprzedać, a auto przecież widać jakie, ciągle używane
    > nawet umyć nie ma kiedy - ale na pewno dobre.
    > Co do okazji masz rację - trzeba być naiwnym albo mieć wielkie szczęście.

    Też dołączę autentyczną historię. Na osiedlu jest taksówkarz. Starał się
    sprzedać swój złom. Przez pół roku nie mógł znaleźć naiwnego. Był tak
    zdesperowany, że usuwał wszystkie oznaczenia taksówki, a nawet używał parkingu
    nie należącego do jego bloku (teren prywatny) wciskając kit, że dbał o auto. Gdy
    widziałem chętnego do kupna od razu informowałem, że auto służyło do przewozu
    ludzi - od razu uciekali. Minęło kilka lat i nadal nie sprzedał. :)

  • 35. Data: 2010-06-09 23:53:07
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No tak, 120kkm już nie jest "trędi"...:)5 lat temu 90% samochodów w
    > okolicach 10-12 lat z giełd w Poznaniu i Szczecinie miało taki +-2kkm
    > przebieg. Dodatkowo te całkiem młode z Poznania były (i chyba bywają
    > ciągle) tanie. Przy okazji jakiejś przycierki mnie w ubezpieczalni
    > uświadomili, że jak orzekają szkodę całkowitą (wywalone poduchy i
    > masakra pod maską, brak przodu lub tyłu itp) na względnie nowym autku to
    > po wrak właśnie z wielkopolskiego zagłebia metaloplastyki się
    > najczęściej lawety pojawiają :]

    gniezno itp...
    teraz w modzie jest 189 tys ;)

  • 36. Data: 2010-06-10 08:39:36
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Dlaczego nie ma obowiązku wpisywania stanu licznika do Książki Serwisowej
    > przy przeglądzie? Dlaczego odebranie DR przez policje nie jest
    > rejestrowane w KS? Sadze ze sposobów byłoby dyzo zęby uprzykrzyć
    > "cfaniakom" kombinowanie.

    Ależ ... możesz szukać używanego samochodu z wpisami w książce serwisowej.
    Wielu właścicieli dba o to. Nakładanie jakiegokolwiek obowiązku musi być
    uzasadnione koniecznością. A tu takiej nie ma.

  • 37. Data: 2010-06-10 11:13:12
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Taa, i w ogóle to tablice rejestracyjne oraz dowody rejestracyjne to
    > zamach na wolność.

    Tablice bez wątpienia.

    >Spalmy je w ramach protestu, zaraz po tym jak
    > potniemy nożyczkami pasy bezpieczeństwa ;P

    W autobusach jakoś nie ma pasów więc ... dokładnie zamach na wolność

  • 38. Data: 2010-06-10 11:36:29
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Jeżeli byłby widoczny także przebieg - to bylibyśmy w domu ;)

    Nawet po dachowaniu ?

  • 39. Data: 2010-06-10 12:00:19
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 09.06.2010 11:16, Ariusz wrote:

    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że udowodnienie czegoś takiego było by
    > ciężkie, jednak często da się wykazać, że samochód był po wypadku, lub
    > krótko przed sprzedażą było coś naprawiane.
    > Jakie możliwości ma kupujący, który został oszukany.

    ja mam takie pytanie, czy poniższe jest wystarczającym dowodem i czy
    można coś ugrać, ukarać kanciarza?
    kupuje samochód przebieg powiedzmy 120tyś, na umowie jest adnotacja że
    "kupujący zapoznał się ze stanem faktycznym..."
    już po zakupie będąc przy okazji w serwisie się dowiaduje że za czasów
    poprzedniego właściciela samochód miał przebieg powiedzmy 200tyś.

    odmłodzenie mógł dokonać tylko ten poprzedni właściciel bo na mojej
    umowie kupna jest zapisany przebieg już retuszowany.

    Jest to jakimś dowodem? jest o co walczyć? (zwrot różnicy wartości)
    Czy jest jakiś czas po którym taka sprawa się przedawnia?