  • 1. Data: 2016-11-02 20:04:50
    Temat: Zakup na odleglosc z odbiorem osobistym?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy to zakup na odległość (no bo przecież wybieramy towar z katalogu, oferty itp, na
    odległość, a jedynie wyręczamy pocztę lub kuriera lub kolegę), czy zakup w siedzibie
    przedsiębiorcy (no bo "w siedzibie przedsiębiorcy")?
    A jeżeli "siedziba" jest pod innym adresem, niż punkt odbioru?

  • 2. Data: 2016-11-02 20:15:29
    Temat: Re: Zakup na odleglosc z odbiorem osobistym?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 2 lis 2016 o 20:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > kolegę), czy zakup w siedzibie przedsiębiorcy (no bo "w siedzibie
    > przedsiębiorcy")? A jeżeli "siedziba" jest pod innym adresem, niż

    Jeśli pytanie dotyczy pytania w temacie, to chyba w pytaniu zawarta jest
    już odpowiedź - zakup na odległość.

    Ale tak naprawdę to zależy od okoliczności - kiedy dochodzi do zawarcia
    umowy. Czy jeszcze przed odbiorem czy dopiero przy okazji odbioru.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2016-11-02 22:36:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    Pytanie bez sensu, bo większość sprzedawców pisze, że nie jest to sprzedaż tylko
    rezerwacja towaru.

  • 4. Data: 2016-11-02 23:43:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-11-16 o 22:36, qwerty pisze:

    > Pytanie bez sensu, bo większość sprzedawców pisze, że nie jest to
    > sprzedaż tylko rezerwacja towaru.

    Tylko, czy takie oświadczenie spowoduje, że konsument traci swoje prawa?
    Prędzej uznał bym, że skoro sprzedaż, to zapłata i wydanie towaru, noto
    w takim wypadku nie ma tu elementu "na odległość". Możliwa jest jeszcze
    wykładnia oparta na celu przepisu, czyli możliwości wycofania się z
    umowy, jak obejrzy towar.

  • 5. Data: 2016-11-03 00:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik qwerty q...@p...fm ...

    > Pytanie bez sensu, bo większość sprzedawców pisze, że nie jest to
    > sprzedaż tylko rezerwacja towaru.

    Ale juz np. allegro pisze w regulaminie ze transakcje zawierasz w momencie
    klikniecia KUP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 6. Data: 2016-11-03 03:45:03
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/2/2016 2:04 PM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    siedzibie przedsiębiorcy (no bo "w siedzibie przedsiębiorcy")?
    > A jeżeli "siedziba" jest pod innym adresem, niż punkt odbioru?

    Wiekszosc firm zastrzega, ze nie kupujesz tylko rezerwujesz towar.
    Przy odbioerze osobistym masz możliwość sprawdzenia towaru wiec biorąc
    pod uwagę zastrzeżenie powyzej o zakupie na odległość nie ma mowy.

    Mozesz sie kopać z koniem, jeśli punkt odbioru to był kiosk ruchu czy
    samochod na ulicy, ale podejrzewam, ze bez sadu wiele nie ugrasz.
    "Nie mamy panskiego płaszcza i co mi pan zrobisz"

  • 7. Data: 2016-11-03 13:47:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.11.2016 20:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > kolegę), czy zakup w siedzibie przedsiębiorcy (no bo "w siedzibie
    > przedsiębiorcy")? A jeżeli "siedziba" jest pod innym adresem, niż

    Kupowałem w Saturnie i była umowa na odległość i wszystkie związane z
    tym prawa i kwity, pomimo odbioru w sklepie.

    Co innego, jeśli tylko zamawiasz/rezerwujesz, a umowa jest zawierana na
    miejscu przy odbiorze.

    MJ

  • 8. Data: 2016-11-05 21:49:05
    Od: f...@g...com

> [...]
    siedzibie przedsiębiorcy (no bo "w siedzibie przedsiębiorcy")?
    > A jeżeli "siedziba" jest pod innym adresem, niż punkt odbioru?

    Co ustawodawca miał na myśli wprowadzając zapis o możliwości
    zwrotu towaru zakupionego przez net?

    1.Kupujący nie miał okazji dokładnie zapoznać się z towarem
    2.Kupujący miał okazję obejrzeć towar przy zakupie

    pkt. 5
    https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11173

  • 9. Data: 2016-11-10 11:41:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ile dni i jak liczonych (od dnia kliknięcia "kup teraz"?, od dnia fizycznej dostawy
    klientowi?) jest w allegro na wyklikanie opcji zwrotu towaru przysłanego kurierem?

    -----