  • 21. Data: 2008-09-18 15:06:00
    Temat: Re: Zakup na działalność gospodarczą innej osoby
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:gasunk$lfc$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał

    > To nie jest złe tylko nielegalne ;)

    Nie ma zakazu, tylko trzeba to dobrze przemysleć.

    Pozdrio Przemek

  • 22. Data: 2008-09-18 15:39:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Nie ma zakazu, tylko trzeba to dobrze przemysleć.

    Śmiało, dziel się przemyśleniami!

  • 23. Data: 2008-09-18 15:41:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Firma nie jest wypożyczalnią i nie będzie, a że grzecznościowo
    > coś użyczyła, to nie pzrestępstwo.

    > Oczywiście, że jest potrzebny, ale nie non stop i akurat pożyczony
    > został znajomemu...

    A może byś tak przeczytał post otwierający wątek, co?

  • 24. Data: 2008-09-18 15:45:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > No tak, ale tutaj wchodzą w grę kwestie licencyjne, gwarancyjne i inne
    > takie - o to chciałem się głównie zapytać, a nie tam US.

    1. Firmy posiadające TV muszą płacić abonament bo mogą być skontrolowane w
    przeciwieństwie do osób prywatnych
    2. Rękojmia nie działa dla firm
    3. Wiele sprzętów (głównie AGD) ma zastrzeżenie w gwarancji, że można je używać tylko
    w domu i w celach prywatnych, bo te do firm (knajp) kosztują zwykle kilka razy
    drożej.
    4. Jaka licencja?

    *piotr'ek*

  • 25. Data: 2008-09-18 15:47:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > poza tym pozyczenie spzretu jest tez usluga, ktora ma pewna wartosc
    > rynkowa - i firma powinna wykazac to w swoich przychodach i uregulowac z
    > tego tytulu nalezny VAT

    Ale wy pitolicie smutki! Posiadam slużbowego laptopa, komórkę, pendrive itp. itd.
    które przenoszę między pracą i domem i używam i w celach prywatnych i służbowych. I
    co? Firmę uszczupliłem?

    *piotr'ek*

  • 26. Data: 2008-09-18 15:52:31
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Śmiało, dziel się przemyśleniami!

    Czy wobec tego:
    1. Czy korzystanie ze służbowej komórki w celach prywatnych w ramach posiadanego
    limitu rozmów z których firma nie rozlicza to przestępstwo?
    2. Czy korzystanie w domu ze służbowego laptopa (laptop z założenia ma umożliwiać
    mobilność) to też przestępstwo?
    3. Jakiego radia mam słuchać w służbowym samochodzie skoro firma która mi to auto w
    celach służbowych dała nie emituje żadnej stacji radiowej?
    4. Czy zjedzenie służbowej zupy regeneracyjnej którą potem wysrywam w domu swym to
    przestępstwo?
    itp.itd.

    *piotr'ek*

  • 27. Data: 2008-09-18 17:00:21
    Od: Marian <m...@a...pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > Ale wy pitolicie smutki! Posiadam slużbowego laptopa, komórkę, pendrive itp. itd.
    które przenoszę między pracą i domem i używam i w celach prywatnych i służbowych. I
    co? Firmę uszczupliłem?

    Mysle, ze kluczowe jest tutaj *i w sluzbowych*

  • 28. Data: 2008-09-18 17:14:51
    Od: Marian <m...@a...pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > Czy wobec tego:
    > 1. Czy korzystanie ze służbowej komórki w celach prywatnych w ramach posiadanego
    limitu rozmów z których firma nie rozlicza to przestępstwo?

    Nie.

    Dlaczego? Bo jerst to komorka sluzbowa, ktorej glownym celem jest bycie
    komorka sluzbowa w danej firmie.

    > 2. Czy korzystanie w domu ze służbowego laptopa (laptop z założenia ma umożliwiać
    mobilność) to też przestępstwo?

    Nie.

    Dlaczego? Bo jerst to laptop, ktorego glownym celem jest bycie laptopem
    w danej firmie. I w takim celu zostal przez firme zakupiony.

    > 3. Jakiego radia mam słuchać w służbowym samochodzie skoro firma która mi to auto
    > w celach służbowych dała nie emituje żadnej stacji radiowej?

    Radio samochodowe nie emituje zadnej stacji radiowej. Od tego sa nadajniki.

    > 4. Czy zjedzenie służbowej zupy regeneracyjnej którą potem wysrywam w domu swym to
    przestępstwo?

    Popadasz w paranoje.

    Podsumowujac - jesli cos jest sluzbowe, zostalo kupione w celach
    firmowcyh to jedno. Jesli cos zostalo kupione na firme w celu ominiecia
    VAT - to inna sprawa.

  • 29. Data: 2008-09-18 17:33:53
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Mysle, ze kluczowe jest tutaj *i w sluzbowych*

    No to TV spokojnie można pod zakup służbowy podciągnąć. Np.
    - makler ma oglądać - CNBC Biznes
    - muzyk - MTV
    - krytyk - filmy
    - kucharz - KuchniaTV
    - mechanik - TVNTurbo
    itd.

    *piotr'ek*

  • 30. Data: 2008-09-18 17:35:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Radio samochodowe nie emituje zadnej stacji radiowej. Od tego sa nadajniki.

    Ale moja firma nie ma nadajników.

    > Popadasz w paranoje.

    No tak czytając te wywody przedmówców (nie Twoje) to spokojnie można w paranoję
    popaść

    *piotr'ek*