  • 1. Data: 2008-01-17 23:57:04
    Temat: Zakup mieszkania z agentem, a
    Od: h...@g...com

    Witam!

    Wlasnie mam zamiar ogladac pewne mieszkanie z ogloszenia wystawionego
    przez agencję. Prawdopodobnie będę musiał zawrzeć umowę z agencją, że
    nie będę kupował tego mieszkania poza nimi i że dostaną 3%prowizji +
    vat.

    Mam takie pytania:
    - czy ma ktos moze przykladowy tekst takiej umowy?
    - czy sa jakiekolwiek przeciwskazania, zebym po podpisaniu takiej
    umowy (np. w mieszkaniu, po jego obejrzeniu) poprosil o telefon
    wlasciciela, bo chcialbym sie osobiscie z nim spotkac w ciagu dnia (a
    nie w nocy jak jestem umowiony przez agenta) i chcialbym spokojnie
    sobie mieszkanie obejrzec i poczuc sie w nim (bez aury owego agenta,
    sam na sam z wlascicielem).

    Jakby nie bylo umowa mnie z agencją juz bedzie wiązala wiec osobiscie
    nie widze przeciwskazan. Nawet powiedzialbym, ze ulatwiam prace
    agencji bo nei musza za mną latać... pytanie czy jest mozliwe zeby
    takich kontaktow zabronila (ale to chyba niezbyt zgodne z prawem, w
    koncu moze chce pogadac o życiu przy kawce z wlascicielem :) ).
    Ostatecznie moge go nawet zdybać poźniej pod blokiem... też żaden
    problem.

    Trochę mam obawy przed taką bezposrednią prosbą o telefon... ale moze
    nie mam o co ?

    pozdrawiam

    Paweł M.

  • 2. Data: 2008-01-18 00:21:17
    Temat: Re: Zakup mieszkania z agentem, a
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > nie w nocy jak jestem umowiony przez agenta) i chcialbym spokojnie
    > sobie mieszkanie obejrzec i poczuc sie w nim (bez aury owego agenta,

    Nic nie podpisuj, powiedz agencji że ją olewasz, zajdź jeszcze raz do
    tego mieszkania, zapukaj do sąsiadów, przedstaw się ładnie i zabajeruj,
    poproś o numer kontaktowy z nimi, kup poza agencją... tada :)

  • 3. Data: 2008-01-18 00:49:51
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Nic nie podpisuj, powiedz agencji że ją olewasz, zajdź jeszcze raz do tego
    > mieszkania, zapukaj do sąsiadów, przedstaw się ładnie i zabajeruj, poproś
    > o numer kontaktowy z nimi, kup poza agencją... tada :)

    Bo każda agencja najpierw idzie z klientem oglądać mieszkanie a później z
    nim spisuje umowę. Zastanów się jakie bzdury wypisujesz.

  • 4. Data: 2008-01-18 01:05:19
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Bo każda agencja najpierw idzie z klientem oglądać mieszkanie a później z
    > nim spisuje umowę. Zastanów się jakie bzdury wypisujesz.

    Jak ja raz byłem oglądać mieszkanie z agencji, to podpisałem podobną
    umowę, ale już na klatce schodowej do tego mieszkania. Zatem gdybym się
    wycofał, to bym mógł je sobie znaleźć na własną rękę, gdybym tylko
    popytał sąsiadów.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2008-01-18 07:11:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    PlaMa wrote:
    > Nic nie podpisuj, powiedz agencji że ją olewasz, zajdź jeszcze raz do
    > tego mieszkania, zapukaj do sąsiadów, przedstaw się ładnie i zabajeruj,
    > poproś o numer kontaktowy z nimi, kup poza agencją... tada :)

    I tak dobrze, że mu nie doradziłeś ażeby - jak już umówi się z
    właścicielem - wykorzystując chwilę nieuwagi ukradł coś wartościowego.
    Zawsze mógłby później sprzedać na Allegro i mieszkanie kosztowałoby go
    parę złotych taniej.

    Żenada!

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-01-18 08:39:00
    Od: darw <d...@g...com>

    > Prawdopodobnie będę musiał zawrzeć umowę z agencją, że
    > nie będę kupował tego mieszkania poza nimi i że dostaną 3%prowizji +
    > vat.
    Ale dlaczego 3%?
    Tyle proponują na wejściu - ale spokojnie do 2.5 zejdziesz.
    A jak się postarasz to i poniżej 2%+VAT.

    PS Sprawdz na gratka.pl, szybko.pl, oferty.net, gumtree.pl i jakiejś
    lokalnej ogłoszeniowej gazetce - czy właściciel bezpośrednio nie
    próbuje sprzedać.
    Poza tym - często jest tak, że kilka agencji ogłasza to samo
    mieszkanie - jak z jedną nie zejdziesz z prowizji - to może w drugiej
    Ci się uda.

    DarW

  • 7. Data: 2008-01-18 12:35:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > właścicielem - wykorzystując chwilę nieuwagi ukradł coś wartościowego.
    > Zawsze mógłby później sprzedać na Allegro i mieszkanie kosztowałoby go

    God idea :D

    > Żenada!

    Dramatyzujesz.

    > Piotrek