-
1. Data: 2002-01-20 15:30:28
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
bez komentarza, smutne, ale niestety czasem okazuje sie prawdziwe. nie
poddawaj sie.
ssj5
-
2. Data: 2002-01-20 15:33:22
Temat: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: o...@w...com.pl (Olek)
Witam Szanownych Grupowiczow,
O ile to mozliwe prosilbym o rade i przepraszam za dlugi post. Bede
sie streszczal na ile mozliwe. W zeszlym roku przeczytalem w PC
Kurierze wyniki testow komputerow domowych ktore wydajnosciowo wygral
Power4U firmy KompuTronik. Byla tam podana rowniez strona internetowa
firmy. Na stronie znalazlem sklep internetowy gdzie zlozylem
zamowienie przez internet na sume prawie 8000zl 8 grudnia 2001.
Zgodnie ze wskazowkami naszykowalem gotowke poprosilem o dostawe po 18
zeby byc przy niej obecny i czekalem. Przez kilka dni nic sie nie
kompletnie nie dzialo. Zdziwiony wyslalem list do kierownictwa firmy i
po tej interwencji odezwal sie w koncu do mnie przez e-mail pracownik
firmy ze 12 grudnia zaczeto montowac moj komputer i tlunaczac sie ze
maile on rzadko czyta. Poinformowal rowniez mnie ze servisko nie
przyjmuje gotowki i musze zrobic przelew podajac mi dane do przelewu.
Bylo to bolesne i niezrozumiale ale zaplacilem z gory i dokonalem
przelewu. Po zrobieniu przelewu znow czekalem. 17 grudnia dostalem
informacje ze komputer zostal przekazany firmie wysylkowej i
powinienem go miec w ciagu 1-3 dni. 22 grudnia brak komputera i
kolejna odpowiedz email z Komputronik, ze wyslany. W Wigilie 24
grudnia servisco dostarczylo podczas mojej nieobecnosci przed godzina
14 podczas mojej nieobecnosci mala paczke w ktorej nie bylo komputera
tylko myszka, klawiatura i troche papierow. Zona przygotowujaca
Wigilie z dzieckiem na reku podpisala nawet nie wiadomo co, kurier byl
rowniez calkowicie niekompetentny i to co zostawil tez sie nie zgadza
bo zostawil nawet odcinek dla siebie. Po powrocie do domu ogarnela
mnie groza bo mialem nic nir warta paczke z faktura na 7900zl. Po
moich interwencjach w Servisco w koncu 27 grudnia w ich siedzibie
zdekompletowana przesylka czyli druga paczka bo jak sie okazalo ku
mojemu zaskoczeniu bylo ich dwie gdzies sie u nich znalazla i bylo to
duze ciezkie pudlo z samym komputerem. Na straznicy Servisco gdzie
straznik przyniosl mi paczke nie bylo mozliwoci sprawdzenia sprzetu.
Spisalismy kwit w dwoch kopiach typu oswiadczenie gdzie napisalem ze
odebralem druga czesc przesylki i data. Zadnego protokolu odbioru.
Sprawdzilem tylko, ?e w paczce rzeczywiscie znajduje sie komputer i
pojechalem do domu. Tam po blizszych ogledzinach okazalo sie ku mojemu
zaskoczeniu ze komputer jest plombowany. Gdybym mial taka informacje
wczesniej nigdy nie zamowilbym w KompuTroniku sprzetu. Powinna to byc
podstawowa informacja przy zakupie. Druga niespodzianka to to ze jedna
nalepka byla uszkodzona tak jakby komputer otwierano. Trzecia
najgorsza, ze po podlaczeniu do pradu komputer nie dzialal i byl
calkowicie martwy. Nastepnie wyjasnialem z Komputronikiem zasady
odeslania, uzyskalem od nich specjalny kod bez ktorego nie przyjmuja
zadnych rzeczy ktore sa do nich przesylane nalepilem odpowiednie
nalepki z tym kodem na paczke zamowilem servisco ktore zabralo
ostatecznie komputer 4 stycznia do Komputronika w Poznaniu.
Przepychanki troche trwaly poniewaz w Komputroniku jak zwykle nikt nic
nie wie i musialem telefonicznie wszystkiego pilnowac, az dostalem
znienacka polecony ( wszystko dotychczas bylo na telefon i email) z
ekspertyza serwisu Komputronika, ze sprzet nie podlega naprawie bo sa
wewnetrzne uszkodzenia mechaniczne procesora i plyty glownej.
Dodatkowo zestaw podwojnie nie podlega naprawie bo zerwane sa plomby
gwarancyjne. Poniewaz mam juz szczerze dosyc problemow to nie chce
miec z firma Komputronik nic wiecej do czynienia. Obawiam sie rowniez
ogromnej straty czasu na sprawe sadowa. Z tych dwoch powodow od kilku
dni proponuje szefowi firmy moja propozycje rozwiazania. Jest ona
krotka. Niech on odliczy tyle ile chce od sumy 7900zl i przeleje
reszte na moje konto. Niestety nie mam zadnych informacji zwrotnych.
Jedynym konkretem jest podany adres i telefon ( od szefa Komputronika
) do ich radcy prawnego w Poznaniu. Prosilbym o rade jak mam
postepowac. Jest mi o tyle trudno, ze czuje sie oszukany. Nie wierze
pomimo braku dowodow, ze procesor mogl sie uszkodzic mechanicznie w
czasie transportu przy nienaruszonej obudowie i opakowaniu. Natomiast
wierze, ze Komputronik moze taki manewr wykonac kiedy tylko bedzie
mial na to ochote i nie widze mozliwosci obrony przed nastepnymi
takimi wypadkami. Dlatego nie chce ryzykowac nastepnych pieniedzy.
Propozycja Komputronika jest taka zebym kupil u nich nastepny procesor
i nastepna plyte glowna komputere i czekal.
Przepraszam jeszcze raz za dlugi post. Moj e-mail: o...@w...com.pl
-
3. Data: 2002-01-20 15:34:32
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "Dominik Scigalski" <d...@p...onet.pl>
Uzytkownik "Olek" <o...@w...com.pl> napisal w wiadomosci
news:3c4ad058.370231@news.tpi.pl...
[...]
> postepowac. Jest mi o tyle trudno, ze czuje sie oszukany. Nie wierze
> pomimo braku dowodow, ze procesor mogl sie uszkodzic mechanicznie w
> czasie transportu przy nienaruszonej obudowie i opakowaniu. Natomiast
W reszcie ci nie pomoge, ale jesli chodzi o uszkodzenie procesora,
to w przypadku procesorów AMD, firma ta zaleca uzywanie
wentylatorów i radiatorów nie przekraczajacych okreslonej wagi
wlasnie ze wzgledu na niebezpieczenstwo uszkodzenia ich w
transporcie. Jesli to Athlon albo Duron, sprawdz masywnosc
wiatratora. Ale nawet jesli jest on zbyt masywny, wina IMHO lezy
po stronie firmy komputerowej.
Pozdrawiam,
Dominik
-
4. Data: 2002-01-20 19:00:57
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "ksmx" <k...@p...pl>
Uzytkownik "Olek" <o...@w...com.pl> napisal w wiadomosci
news:3c4ad058.370231@news.tpi.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczow,
Widze nastepujace mozliwosci:
1) Udac sie na policje. Spisac protokol. Potem napisac do gazety np. CHIP,
Enter albo innej z poswiadczeniem z policji. Przeslac oczywiscie kopie
protokolu.
2) Napisac jak najwiecej listow do list dyskusyjnych z opisaniem
zaistanialej sytuacji,
3) Sprobowac sie skontaktowac z innymi poszkodowanymi "oszukanymi".
Krotko mowiac, nie dac za wygrana. Jest tutaj mnostwo nieprawidlowosci, na
ktore trzeba sie powolac.
Pozdrawiam,
ksmx
-
5. Data: 2002-01-20 20:52:43
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: Piotr <s...@p...com>
W dniu Sun, 20 Jan 2002 20:00:57 +0100, "ksmx" <k...@p...pl>
napisał:
>
>Uzytkownik "Olek" <o...@w...com.pl> napisal w wiadomosci
>news:3c4ad058.370231@news.tpi.pl...
>> Witam Szanownych Grupowiczow,
>
>Widze nastepujace mozliwosci:
>
>1) Udac sie na policje. Spisac protokol. Potem napisac do gazety np. CHIP,
>Enter albo innej z poswiadczeniem z policji. Przeslac oczywiscie kopie
>protokolu.
>
>2) Napisac jak najwiecej listow do list dyskusyjnych z opisaniem
>zaistanialej sytuacji,
>
>3) Sprobowac sie skontaktowac z innymi poszkodowanymi "oszukanymi".
to popieram w całej rozciągłości!!!
>
>Krotko mowiac, nie dac za wygrana. Jest tutaj mnostwo nieprawidlowosci, na
>ktore trzeba sie powolac.
1.Podstawowa nieprawidłowości to przelew przed otrzymaniem i
sprawdzeniem towaru (w tym przypadku kompa)
2. Podpisanie odbioru bez sprawdzenia, to czysta zywa naiwności.
3. Należało umówić się z ich technikiem na odbiór i dostawę przez nich
osobiście. A serwiskiem niech kartofle wysyłaja, a nie kompy i inną
delikatną elektronikę.
3.Czarno to widzę, ale nagłąśniaj gdzie się da może efekt reklamy
negatywnej przestraszy szefostwo tej firmy. Oby.
4. A my wszyscy miejmy się na baczości przed takim e-hnadlem.
Z poważaniem:
Zdzisław Sokołowski
-
6. Data: 2002-01-20 22:02:44
Temat: Odp: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "Krzysztof Szyszkowski" <s...@g...univ.gda.pl>
Ja Ci, kolego, nie pomoge.
Ale dzieki za to ze rzuciles ten post na grupe.
Teraz wiem co to komputronik. Swego czasu tez chcialem u nich zamawiac.
pozdrawiam,
Krzysztof Szyszkowski
-
7. Data: 2002-01-21 15:19:18
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "Jan Tetzlaff" <j...@k...pl>
Witam, ponizej zalaczam wypowiedz wlasciciela firmy w tej sprawie.
"Jako wlasciciel firmy Komputronik chcialbym zlozyc pewne wyjasnienia do
tejze sprawy.
Sprawa wyglada rzeczywiscie zle z perspektywy Pana Olka
(o...@w...com.pl).
Prawda jest jednak zupelnie odmienna od tego, co nakreslil w powyzszym
poscie.
Niewatpliwie na dlugi czas realizacji zamówienia mial wplyw wyjatkowo
pracowity grudzien, gdzie nasz sklep internetowy realizowal dziennie
kilkadziesiat zamówien a magazyn wysylal ponad 200 paczek dziennie.
Zamówienie dotyczylo zaawansowanego komputera z procesorem Intel Pentium 4 2
GHz, które w grudniu byly bardzo trudno dostepne. Dzieki upzejmosci firmy
Intel otrzymalismy taki procesor specjalnie dla klienta, niestety dopiero po
kilku dniach od zlozenia zamówienia, stad takie opóznienie (jak ktos nie
wierzy, ze procesor ten byl trudno dostepny to prosze popytac w salonach
komputerowych, oczywiscie takich, które w ogóle oferuja takie produkty).
Zgodnie z przekazana informacja 17 grudnia 2001 r komputer zostal przekazany
do magazynu i wyslany do osoby zamawiajacej (byc moze dzien pózniej).
Komputer przed wyslaniem zostal dokladnie sprawdzony co potwierdza wydruk z
programu testujacego "Check it", który wykorzystujemy do testowania
wszystkich wyprodukowanych komputerów (wydruk z programu dolaczamy zawsze do
komputera !!).
Dalej zawinilo Servisco. W okresie przedswiatecznym otrzymywalo
pieciokrotnie wiecej zlecen niz w normalnym okresie operacyjnym, stad
powstajace opóznienia nawet kilkudniowe. Fakt, ze dwie paczki z jednej
przesylki rozdzielono to równiez wina Servsico. Dodatkowe wyjasnienia :
- kurierzy Servisco nie przyjmuja podbrania na kwoty wyzsze niz 5.000 zl,
stad koniecznosc albo przelania pieniedzy przed odebraniem sprzetu albo
zaplata pieniedzy w bazie Servisco
Teraz uwagi co do plomb :
- plomby zakladamy wylacznie po to, zeby móc stwierdzic, ze komputer byl
otwierany czy nie
- zerwanie plomby nie powoduje utraty gwarancji, jednakze w takim przypadkom
reklamowany sprzet podlega dokladnym ogledzinom
- na wszystkich przesylkach przyklejamy mocna tasme, która stanowi plombe
nienaruszalnosci przesylki, jezeli tasma ta zostala przerwana, nosila slady
odklejania itp to odbierajacy ja klient powinien natychmiast spisac
odpowiedni protokól, o czym informujemy na specjalnej nalepce na przesylkce
!!
No i najwazniejsze, czyli stan komputera po przeslaniu do reklamacji:
- zerwana zostala plomba z tej strony obudowy, z której mozna dostac sie do
wnetrza odkrecajac blaszene boki obudowy
- gniazdo plyty glównej bylo czesciowo stopione
- procesor nie posiadal jednej nózki, kilka innych nózek nosi slady
cynowania i "doklejania"
Skad sie to wszystko wzielo ? Czy podczas transportu ktos niewidzialna reka
wszedl do karonu, odkleil plombe, prawdopodbnie nieudolnie kombinowal "cos"
z procesorem, a kiedy pewne podzespoly ulegly zniszczeniu próbowal domowym
sposobem "naprawic" procesor ? To chyba niemozliwe.
Nie chce nikogo o nic oskarzac i podzespoly komputera bysmy wymienili bez
zmruzenia oka, jednak fakt przeróbek procesora i nawet brak jednej nózki
(wcale nie zadnej krancowej a jednej z srodkowych) oraz przedluzanie nózek
poprzez cynowanie (jak sadzimy) dyskwalifikuje mozliwosc jakiejkolwiek
wymiany tegoz procesora.
Zaproponowalismy klientowi zaplate za nowy, wymieniony procesor w najnizszej
mozliwej cenie hurtowej, propozycje te jednak odrzucil. Klient zgodzil sie
na "niech on odliczy tyle ile chce od sumy 7900 zl i przeleje reszte na moje
konto". Czy to nie dziwne? Kto przy zdrowych zmyslach i czystym sumieniu
zgodzilby sie na potracenie wysokiej ceny procesora od sumy zaplaconej za
komputer ?
Rozsadzcie to prosze sami. Mam nadzieje, ze nie kazdy wierzy w to co ktos
napisze.
Dla zainteresowanych przygotowalismy zdjecia uszkodzonej plyty i procesora.
(prosze o maile w...@k...pl)
Jako gest dobrej woli proponujemy równiez bezplatna wymiane uzkodzonego
procesora Intel Pentium 4 2 GHz na nowy o predkosci 1.5 GHz i wartosci 800
zl. Gest ten to wyraz przeprosin przede wszystkim za fatalna, tym razem,
obsluge klienta przez firme Servisco i udowodnienie, ze nasza firma jest
solidnym sprzedawca, która powaznie traktuje swoich klientów.
Kilka faktów o firmie :
- najwiekszy wielkopolski dystrybutor sprzetu komputerowego (obrót netto w
2001 roku wyniósl 65 mln zl)
- producent uznanej marki komputerów Geo-PC (w 2001 roku wyprodukowalismy
okolo 5000 komputerów)
- jeden z najwiekszych sprzedawców sprzetu komputerowego przez Internet w
Polsce
Pozdrawiam,
Wojciech Buczkowski
w...@k...com.pl
tel. (061) 832-47-32
GSM 604-508-368
-
8. Data: 2002-01-21 16:07:21
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "Piotr/piciu/Krzyżański" <p...@f...net.pl>
"Jan Tetzlaff" <j...@k...pl> wrote:
> Niewatpliwie na dlugi czas realizacji zamówienia mial wplyw wyjatkowo
> pracowity grudzien, gdzie nasz sklep internetowy realizowal dziennie
> kilkadziesiat zamówien a magazyn wysylal ponad 200 paczek dziennie.
Czy tak trudno przewidzieć zwiększony przedświąteczny
szał zakupów i zatrudnić dodatkowych ludzi, albo lojalnie
uprzedzić klienta o niewydolności sklepu internetowego?
> Zamówienie dotyczylo zaawansowanego komputera z procesorem Intel Pentium 4 2
> GHz, które w grudniu byly bardzo trudno dostepne. Dzieki upzejmosci firmy
Szybki procesor oznacza, że komputer jest 'zaawansowany'???
> Komputer przed wyslaniem zostal dokladnie sprawdzony co potwierdza wydruk z
> programu testujacego "Check it", który wykorzystujemy do testowania
> wszystkich wyprodukowanych komputerów (wydruk z programu dolaczamy zawsze do
> komputera !!).
Taki wydruk bardzo łatwo można spreparować . . . .
> - kurierzy Servisco nie przyjmuja podbrania na kwoty wyzsze niz 5.000 zl,
> stad koniecznosc albo przelania pieniedzy przed odebraniem sprzetu albo
> zaplata pieniedzy w bazie Servisco
Może warto zmienić firmę kurierską na taką, która nie będzie
stresować klienta?
> - gniazdo plyty glównej bylo czesciowo stopione
Co to jest gniazdo płyty głównej?
> - procesor nie posiadal jednej nózki, kilka innych nózek nosi slady
> cynowania i "doklejania"
Czyli nie jest dziwne, że nie chciał 'wystartować' . . . .
> Skad sie to wszystko wzielo ? Czy podczas transportu ktos niewidzialna reka
> wszedl do karonu, odkleil plombe, prawdopodbnie nieudolnie kombinowal "cos"
> z procesorem, a kiedy pewne podzespoly ulegly zniszczeniu próbowal domowym
> sposobem "naprawic" procesor ? To chyba niemozliwe.
Ja nie wiem skąd się to mogło wziąć.
_Możliwe_, że w takim stanie komputer
opuścił magazyn.
> Rozsadzcie to prosze sami. Mam nadzieje, ze nie kazdy wierzy w to co ktos
> napisze.
Właśnie . . . . . . .
> Jako gest dobrej woli proponujemy równiez bezplatna wymiane uzkodzonego
> procesora Intel Pentium 4 2 GHz na nowy o predkosci 1.5 GHz i wartosci 800
> zl. Gest ten to wyraz przeprosin przede wszystkim za fatalna, tym razem,
> obsluge klienta przez firme Servisco i udowodnienie, ze nasza firma jest
> solidnym sprzedawca, która powaznie traktuje swoich klientów.
To już nie pierwszy 'zły' sygnał o działalności firmy Komputronik,
choć nie na tym forum.
Piciu
-
9. Data: 2002-01-21 17:15:19
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
On Mon, 21 Jan 2002, Jan Tetzlaff wrote:
[...cytat z KompuTronika...]
>+ Komputer przed wyslaniem zostal dokladnie sprawdzony co potwierdza wydruk
Możliwe.
>+[...] Servisco.
Znamy :( Można mieć... hm... trudności, czasami.
>+ Teraz uwagi co do plomb :
[...]
>+ - na wszystkich przesylkach przyklejamy mocna tasme, która stanowi plombe
>+ nienaruszalnosci przesylki, jezeli tasma ta zostala przerwana, nosila slady
>+ odklejania itp to odbierajacy ja klient powinien natychmiast spisac
>+ odpowiedni protokól, o czym informujemy na specjalnej nalepce
>+ na przesylkce !!
Mhm. Klient musi wiedzieć jakiego koloru byłaby ichnia paczka !
...i naklejka. I że (naklejka) MA BYĆ ! NIBY SKĄD ??
Fakt, że "przesyłkowe" przekazanie komputera to w razie
problemu same kłopoty... i brak możliwości wykazania kto
zawinił. Bo są co najmniej trzy możliwe strony :(
Pozdrowienia, Gotfryd
-
10. Data: 2002-01-21 17:56:40
Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
Od: "oswald" <o...@i...pl>
>
> Szybki procesor oznacza, że komputer jest 'zaawansowany'???
A czy nie oznacza?
>
> Taki wydruk bardzo łatwo można spreparować . . . .
>
Ciekawe, w jakim celu ?
>
> Może warto zmienić firmę kurierską na taką, która nie będzie
> stresować klienta?
>
Bardzo chętnie. Znasz taką ?
>
> Co to jest gniazdo płyty głównej?
>
Chodzi o procesor, czytałeś dokładnie cały tekst, czy tylko wyrywkowo ?
> Ja nie wiem skąd się to mogło wziąć.
> _Możliwe_, że w takim stanie komputer
> opuścił magazyn.
>
No tak. To przeciez oczywiste, nasi serwisanci najchetniej lutuja procesory
i niszcza plyty glowne.
>
> > Jako gest dobrej woli proponujemy równiez bezplatna wymiane uzkodzonego
> > procesora Intel Pentium 4 2 GHz na nowy o predkosci 1.5 GHz i wartosci
800
> > zl. Gest ten to wyraz przeprosin przede wszystkim za fatalna, tym razem,
> > obsluge klienta przez firme Servisco i udowodnienie, ze nasza firma jest
> > solidnym sprzedawca, która powaznie traktuje swoich klientów.
>
> To już nie pierwszy 'zły' sygnał o działalności firmy Komputronik,
> choć nie na tym forum.
>
Zlym sygnalem jest, ze proponujemy korzystne rozwiazanie sprawy?
J.