  • 1. Data: 2009-02-18 20:33:52
    Temat: Zakup auta używanego sprowadzonego - na co uwaga?
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    zamierzam kupic auto sprowadzone z Niemiec do Polski. Auto nie jest w Polsce
    zarejestrowane.
    Jakie dokumenty powinienem otrzymać od sprzedającego?
    Na co zwracać uwagę?
    Jakie obowiązują mnie po zakupie procedury i dokumenty?

    Dzięki za pomoc.

    --
    Arek

  • 2. Data: 2009-02-18 20:38:55
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Jakie dokumenty powinienem otrzymać od sprzedającego?

    Umowę kupna-sprzedaży, Brief (duży i mały - dokumenty samochodu)

    > Na co zwracać uwagę?

    Na zgodność dokumentów z faktycznym pojazdem i czy pojazd został
    wyrejestrowany z niemieckiego użędu rejestracyjnego. Inaczej nie
    zarejestrujesz auta w Polsce.

    > Jakie obowiązują mnie po zakupie procedury i dokumenty?

    Ooj, sporo tego. Poczytaj w sieci bo mogę coś pominąć, ale musisz opłacić
    akcyzę w Urzędzie Celnym, pobrać z US zaświadczenie o opłacie bądź
    zwolnieniu z opłaty podatku VAT-25, ważne ubezpieczenie OC i można gnać do
    UM po tablice.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 3. Data: 2009-02-18 20:49:54
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Wycior" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Umowę kupna-sprzedaży, Brief (duży i mały - dokumenty samochodu)

    A umowa ma być z właścicielem w Niemczech, czy z gościem od którego kupuję?

    > Na zgodność dokumentów z faktycznym pojazdem i czy pojazd został
    > wyrejestrowany z niemieckiego użędu rejestracyjnego. Inaczej nie
    > zarejestrujesz auta w Polsce.

    Jaki dokument ma potwierdzać wyrejestrowanie auta? Czy auto powinno posiadać
    stare tablice?

    Tu juz trochę znalazłem. Dzięki.

    --
    Arek

  • 4. Data: 2009-02-18 21:43:50
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > A umowa ma być z właścicielem w Niemczech, czy z gościem od którego
    > kupuję?

    Z niemieckim właścicielem, lecz nie bądź zaskoczony, gdy okaże się że
    sprowadzający ma "pełnomocnictwo" np. do składania podpisu :). Może to jest
    nielegalne, ale życiowe i z doświadczenia wiem, że nie przynosi niekożyści -
    no chyba, że auto okaże się jakieś trefne a facet ma ewidentnie na celu
    oszukanie wszystkich.

    > Jaki dokument ma potwierdzać wyrejestrowanie auta?

    Brief. Jest tam data wyrejestrowania i pieczęć.

    > Czy auto powinno posiadać stare tablice?

    Tak. Bez nich nie uda Ci się wykupić czasowego ubezpieczenia OC (o ile tak
    owego Ci potrzeba). Dzięki nim można wypisac polisę i możesz tak poruszać
    się po kraju (oczywiście z ważnym, polskim badaniem technicznym), lecz nie
    masz prawa wjechać na nich do Niemiec).

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 5. Data: 2009-02-18 21:54:41
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > się po kraju (oczywiście z ważnym, polskim badaniem technicznym), lecz nie

    A jeśli auto jest w Polsce i nie ma żadnych tablic?

  • 6. Data: 2009-02-18 22:58:59
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > A jeśli auto jest w Polsce i nie ma żadnych tablic?

    Wtedy na lawetę i do urzędu po numery tymczasowe. Bez tablic nie ma
    możliwości wypisania polisy a co za tym idzie - poruszania się pojazdem na
    kołach. Z tego co wiem handlarze przykręcają "byle jakie" (niekoniecznie od
    tego właśnie auta) tablice niemieckie celem właśnie wypisania polisy.
    Niestety nie wiem jak to się ma w sietle prawa. Jedno jest pewne - w
    Niemczech do tego b. łatwo dojdą, a Polsce nie. Podczas kontroli istotne
    jest ze masz polisę na dany numer rej. i aktualne badania techniczne.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 7. Data: 2009-02-19 05:54:53
    Od: "ZbigT" <n...@o...eu>

> [...]
    > niekożyści - no chyba, że auto okaże się jakieś trefne a facet ma
    > ewidentnie na celu oszukanie wszystkich.

    A co to jest "pełnomocnictwo do składania podpisu" ? Żadne pełnomocnictwo
    nie może dac mu prawa podpisania się nazwiskiem Niemca własciciela.

  • 8. Data: 2009-02-19 10:20:28
    Od: Glas-Mi <w...@w...pl>

    ZbigT pisze:

    > A co to jest "pełnomocnictwo do składania podpisu" ? Żadne pełnomocnictwo
    > nie może dac mu prawa podpisania się nazwiskiem Niemca własciciela.

    To miała być ironia. Zdaję sobie sprawę, że takie pełnomocnictwo nie
    istnieje, jednak w rzeczywistości handlarze korzystają z takiego
    pełnomocnictwa, zapewne nadając je sobie samemu.

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 9. Data: 2009-02-19 14:06:18
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > Niemczech do tego b. łatwo dojdą, a Polsce nie. Podczas kontroli istotne
    > jest ze masz polisę na dany numer rej. i aktualne badania techniczne.

    Ale ja nie będę się nim poruszać do czasu zarejestrowania w Polsce. To
    znaczy stoi sobie na parkingu a ja w tym czasie latam po urzędach (przegląd
    już jest - byłe lawetą na stacji) i załatwiam akcyzę, zwolnienie z VAT i
    wydział komunikacji. Czy w takim razie mogę sie obejśc bez tablic?

    --
    Arek