-
1. Data: 2005-05-13 14:15:48
Temat: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: "Wojtek" <s...@t...pl>
Witam.
Kupiłem telewizor Panasonic TX-21AP2P który posiadał identyczne funkcje jak
Philips o 150 zł tańszy, ze względu na jedną funkcję Panasonica, a
dokładniej mówiąc magistrale Q-Link, dzięki czemu mógł by on współpracować z
moim Videem NVFJ732 tej samej firmy w zaawansowany sposób (sczytywanie
kanałów, nagrywanie jedno przyciskowe itp.).
Przy kupnie TV kierowałem się informacjami udzielanymi przez stronę
Panasonica http://panasonic.pl/oferta.php?prod=2303 , infolinię 0801351903
oraz przez samych sprzedawców w sklepie i wypiskę z funkcjami w sklepie. Po
kupnie w domu okazało się, że QLINK nie działa, zadzwoniłem na infolinie i
pan powiedział, że potrzebny jest do tego pełny kabel euro 21 stykowy, a jak
się okazało mój miał 19 styków (nie miał 10 i 12 które są wykorzystywane
przy qlinku). Na następny dzień kupiłem kabel i po podłączeniu okazało się,
że Qlinka dalej brak. Zadzwoniłem znów na infolinię, pan powiedział, że on
nie jest w to dokładnie wtajemniczony i podał mi numer do centrali
technicznej Panasonica. Tam pan serwisant uświadomił mi, że ten model nie
posiada Qlinka "i że nie mam czego szukać go w TV". Wogóle bardzo był
zdziwiony skąd się spodziewałem Qlinka, powiedziałem mu, że strona,
infolinia, pudełko z naklejkami gdzie była wypiska funkcji w tym QLINK oraz
sklep.
I teraz mam pytanie co mogę z nimi zrobić? Kupiłem ten model dlatego, że
liczyłem na QLINK a gdybym wiedział, że go nie było nie przepłacał bym zł i
kupił bym Philipsa, który ma w tym momencie identyczne funkcje jak mój
Panasonic. Czuje się wprowadzony w błąd i przez to narażony na wydatki. A
poza tym czuje się oszukany przez firmę Panasonic.
Czy jest jakaś możliwość wymuszenia na nich obniżenia ceny towaru, lub
zamianę na taki, który ma Qlink'a?
--
Pozdrawiam
Wojtek
Xantia 1.9TD 1995r (219tkm) i 1994r. (173tkm)
Obie Zielone :)
-
2. Data: 2005-05-13 14:24:06
Temat: Re: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: Mike <u...@u...post.pl>
Wojtek napisał(a):
> z moim Videem NVFJ732
Z czym?
Może lepiej użyć właściwszej nazwy: magnetowid, z magnetowidem.
--
pzdr
Michał Kordulewski GG: 5115
e-mail: m.kordulewski(at)post.pl
-
3. Data: 2005-05-13 14:26:13
Temat: Re: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Wojtek wrote:
> Witam.
>
>
> Czy jest jakaś możliwość wymuszenia na nich obniżenia ceny towaru, lub
> zamianę na taki, który ma Qlink'a?
>
Jeśli na pudełku, informacji w sklepie, jest informacja, że Qlink jest,
a faktycznie go nie ma, to po prostu oddajesz towar do sklepu jako towar
niezgodny z umową.
Jak w sklepie powiesz do razu, ze chcesz wziąć ten inny telewizor, to na
pewno ułatwi to negocjacje.
W każdym razie towar muszą przyjąć, pytanei tylko, po której rozprawie
sądowej.
-
4. Data: 2005-05-13 14:38:17
Temat: Re: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: "Wojtek" <s...@t...pl>
Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
news:d62de6$mv1$1@inews.gazeta.pl...
> Jak w sklepie powiesz do razu, ze chcesz wziąć ten inny telewizor, to na
> pewno ułatwi to negocjacje.
> W każdym razie towar muszą przyjąć, pytanei tylko, po której rozprawie
> sądowej.
do sklepu pretensji mieć nie mogę, bo on nic nie zawinił, informacje
przekazywał takie jak panasonic czyli, że qlink jest a to jest błąd ze
strony panasonica a nie sklepu. sam zostałem też wprowadzony w błąd
informacją na opakowaniu i stronie www. wolał bym jakoś panasonica do
odpowiedzialności pociągnąć albo jakiegoś za dość uczynienia, lub przperosin
z jakimś wyjaśnieniem czy coś tego typu. nie chodzi mi tak o te 150zł tylko
o fakt jak się panasonic zachowuje. gdybym wiedział z początku nic bym im
nie dał zarobić i bym nie stracił 150 zł, ale nie jest to kwota ogromna
tlyko chodiz mi o fakt wprowadzania klienta w błąd.
--
Pozdrawiam
Wojtek
Xantia 1.9TD 1995r (219tkm) i 1994r. (173tkm)
Obie Zielone :)
-
5. Data: 2005-05-13 15:19:11
Temat: Re: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Wojtek napisał(a):
> do sklepu pretensji mieć nie mogę, bo on nic nie zawinił, informacje
> przekazywał takie jak panasonic czyli, że qlink jest a to jest błąd ze
> strony panasonica a nie sklepu. sam zostałem też wprowadzony w błąd
> informacją na opakowaniu i stronie www. wolał bym jakoś panasonica do
> odpowiedzialności pociągnąć albo jakiegoś za dość uczynienia, lub przperosin
> z jakimś wyjaśnieniem czy coś tego typu. nie chodzi mi tak o te 150zł tylko
> o fakt jak się panasonic zachowuje. gdybym wiedział z początku nic bym im
> nie dał zarobić i bym nie stracił 150 zł, ale nie jest to kwota ogromna
> tlyko chodiz mi o fakt wprowadzania klienta w błąd.
sprzedawca odpowiada za towar bez względu na istnienie jego winy
co więcej, odpowiada też za zapewnienia jakich udzielił producent
KG
-
6. Data: 2005-05-13 19:46:48
Temat: Re: Zakup TV i błąd w informacji. Kto ponosi winę?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Wojtek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
news:d62e4g$af2$1@news.dialog.net.pl...
> do sklepu pretensji mieć nie mogę, bo on nic nie zawinił, informacje
> przekazywał takie jak panasonic czyli, że qlink jest a to jest błąd ze
> strony panasonica a nie sklepu. sam zostałem też wprowadzony w błąd
> informacją na opakowaniu i stronie www. wolał bym jakoś panasonica do
> odpowiedzialności pociągnąć albo jakiegoś za dość uczynienia, lub
przperosin
> z jakimś wyjaśnieniem czy coś tego typu. nie chodzi mi tak o te 150zł
tylko
> o fakt jak się panasonic zachowuje. gdybym wiedział z początku nic bym
im
> nie dał zarobić i bym nie stracił 150 zł, ale nie jest to kwota
ogromna
> tlyko chodiz mi o fakt wprowadzania klienta w błąd.
Ale Ty możesz w zasadzie dochodzić swojego prawa od sklepu, bo on jest
odpowiedzialny. Mógł byś teoretycznie próbować dochodzić na zasadach
ogólnych odpowiedzialności od producenta, ale zapewniam Cię, że to o
wiele, wiele trudniejsze.