  • 41. Data: 2024-04-06 23:16:45
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 22:31, Shrek pisze:

    > Być może. Po prostu mi się nie spina. Nie bardzo wierzę, że można śluby
    > bogu powiesić na kołku na 8 godzin. A jeśli można, to nie powinna być
    > zakonnicą:P

    Mam nadzieję, że nie wiesza na kołku.

    Robert

  • 42. Data: 2024-04-06 23:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Placebo to bardziej nauka czy wiara? ;)

    Mogę się mylić, ale lekarze raczej nie przepisują placebo na receptę (z
    wyjątkiem badań leków, ale to trochę inna sprawa)

    > I nikt nie twierdzi inaczej.

    Zdziwiłbyś się;)

    > Uznaje, ale nie zamiast psychiatry.

    Bo generalnie nie im to oceniać:)

    > Lepiej cierpieć bez jakiego celu?

    Lepiej nie cieprieć jak nie musisz.

    > na tym samie poziomie abstrakcji...
    > bo "sprawdź czy nie kupił dyplomu?"

    Porównujesz księdza gina do takiego co kupił dyplom? Więc przyznajesz że
    porównujesz jedną patologię do innej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-04-06 23:20:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam nadzieję, że nie wiesza na kołku.

    No więc ma konflikt interesów. Dobry powód żeby sobie wybrać inny zawód.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-04-06 23:20:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 22:28, Shrek pisze:

    > Tak mi się wydaje. A nie?

    Nie wiem jak działa powołanie, to nie odpowiem? Ale tak jak policjant i
    lekarz nie są 24h policjantami i lekarzami, tak chyba ksiądz i zakonnik
    mogą czasem zrzucić habit czy koloratkę? Wszak są grzesznymi istotami.
    Tak przynajmniej mi się wydaje.

    > Zachodzi

    Konflikt by zachodził gdyby prawo cywilne "mówiło" coś zgoła przeciwnego
    niż kanoniczne i odwrotnie, a takich sytuacji chyba nie ma. Dodatkowo
    prawo kanoniczne nie jest - nie wiem jak to nazwać - prawem miejscowym.

    > ktoś nawet konkretnie podał paragraf, że zgodnie z prawem
    > kanonicznym duchowni nie mogą być członkami władz świeckich. Sąd jest
    > taką władzą bezspornie.

    Natomiast nie każdy zakonnik, to duchowny i na dodatek nie wszystkie
    zakony podlegają pod prawo kanoniczne. Więc może nie w Polsce, i może
    nie jako sędzia, ale wyobrażam sobie, że może być gdzieś na świecie
    zakonnik-adwokat, to dlaczego nie może być zakonnica-ginekolog?

  • 45. Data: 2024-04-06 23:25:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 22:44, Shrek pisze:

    > Ty mnie mniej uważam, że ani dla łowców
    > skór ani dla zakonnicy ginekolog nie ma miejsca w publicznej służbie
    > zdrowia. Taka jest moja opinia:P

    Ale w prywatnej już tak?
    No dobra, a zakonnik może być chirurgiem czy okulistą?

  • 46. Data: 2024-04-06 23:25:59
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Mam nadzieję, że nie wiesza na kołku.
    >

    > Robert

    Zakonnice pracują w dziesiątkach zawodów.
    Od rolnictwa po grafikę komputerową. Przeca kler ma własne
    wyspecjalizowane zakłady/działalności.

    Do tej w ZUSie nikt nie przychodzi po antykoncepcję tylko po orzeczenie
    o zdolności/niezdolności do pracy, przynajmniej w tym miejscu pracy.
    Nie wiem czemu Szrekowi ulęgła się antykoncepcja.

  • 47. Data: 2024-04-06 23:30:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 22:54, Shrek pisze:

    > A po co gin miałby usuwać opinie o tym że nie przepisuje tabletek albo
    > nie zakłada spiral? Wstydzi się swoich poglądów czy jak?

    Ale robota ginekologa nie ogranicza się tylko do spiral i antykoncepcji.
    Więc może zakonnica nie wstydzi się swoich poglądów i na drzwiach
    gabinetu ma wywieszoną klauzulę, że z antykoncepcją, to nie do niej i
    kto chce, niech robi co chce?

  • 48. Data: 2024-04-06 23:31:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 22:52, Shrek pisze:

    > Myślałem, że medycyna to bardziej nauka niż wiara:P

    Chyba zapomniałeś o kowidzie?

  • 49. Data: 2024-04-06 23:34:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 22:31, Shrek pisze:

    > Być może. Po prostu mi się nie spina. Nie bardzo wierzę, że można śluby
    > bogu powiesić na kołku na 8 godzin. A jeśli można, to nie powinna być
    > zakonnicą:P

    Zakładasz, że ona robi coś niezgodnego z naukami medycznymi i swoimi
    przekonaniami. A może ona leczy tylko guzy oraz torbiele i jest
    najlepszym fachowcem w tej dziedzinie w promieniu 100km?

  • 50. Data: 2024-04-06 23:37:26
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-06 o 23:31, nadir pisze:

    > Chyba zapomniałeś o kowidzie?

    O czym wiedział rząd, a co nam powiedział. Skandal wokół Protokołów
    Instytutu Roberta Kocha
    https://www.youtube.com/watch?v=X6gUE_XwoJU

    Warto z grubsza przeklikać.