  • 321. Data: 2024-04-14 12:15:20
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.04.2024 o 17:57, Shrek pisze:

    > Póki co nauki.

    Nauka mówi o różnych rodzajach, więc nie pieprz.

  • 322. Data: 2024-04-14 13:19:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.04.2024 o 10:22, Shrek pisze:

    > Nie wiem co powiedzieć.

    I zamiast skorzystać z okazji postanowiłeś kontynuować swoją kompromitację.

    > Z negowaniem źródeł już się spotykałem z twojej
    > strony.

    Kłamiesz.
    Było dokładnie wręcz przeciwnie.
    Negowałeś je tylko dlatego, bo były w nieludzkim języku.

    > Z tym że znalazłeś na kanale coś o ukrainie, co automatycznie
    > kasuje statystykę i matematykę, bo jest oncuka również.

    Nie wiem co powiedzieć...

    > Z tym że sam
    > podajesz źródło w którym są omówione różne definicję rasy ludzkiej jako
    > dowód jej nieistnie to jednak nowy poziom;)

    Dziecko drogie, masz ewidentny problem z rozumieniem tekstu pisanego.
    Są omówione różne definicje rasy ludzkiej w kontekście *historycznym*.

    Tu masz szerzej:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Race_(human_categoriza
    tion)
    (jeśli z tym nieludzkim językiem również sobie nie radzisz, to
    skorzystaj z translatora albo z jakiegoś AI, które aktualnie już są
    mądrzejsze o ciebie - bo one przynajmniej ogarniają kontekst tekstów
    dłuższych niż jeden akapit)

    "Even though there is a broad scientific agreement that essentialist and
    typological conceptions of race are untenable,[15][16][17][18][19][20]
    scientists around the world continue to conceptualize race in widely
    differing ways.[21] While some researchers continue to use the concept
    of race to make distinctions among fuzzy sets of traits or observable
    differences in behavior, others in the scientific community suggest that
    the idea of race is inherently naive[10] or simplistic.[22] Still others
    argue that, among humans, race has no taxonomic significance because all
    living humans belong to the same subspecies, Homo sapiens sapiens.[23][24]

    Since the second half of the 20th century, race has been associated with
    discredited theories of scientific racism, and has become increasingly
    seen as a largely pseudoscientific system of classification. Although
    still used in general contexts, race has often been replaced by less
    ambiguous and/or loaded terms: populations, people(s), ethnic groups, or
    communities, depending on context.[25][26]
    *************
    Its use in genetics was formally renounced by the U.S. National
    Academies of Sciences, Engineering, and Medicine in 2023.[27]
    *************

    Modern scholarship views racial categories as socially constructed, that
    is, race is not intrinsic to human beings but rather an identity
    created, often by socially dominant groups, to establish meaning in a
    social context. Different cultures define different racial groups, often
    focused on the largest groups of social relevance, and these definitions
    can change over time.
    (...)

    *************
    A consensus consequently developed among anthropologists and geneticists
    that race as the previous generation had known it - as largely discrete,
    geographically distinct, gene pools - did not exist.
    *************
    (...)
    *************
    While in practice subspecies are often defined by easily observable
    physical appearance, there is not necessarily any evolutionary
    significance to these observed differences, so this form of
    classification has become less acceptable to evolutionary
    biologists.[84] Likewise this typological approach to race is generally
    regarded as discredited by biologists and anthropologists.[85][17]
    *************
    (...)
    *************
    Leonard Lieberman and Rodney Kirk have pointed out that "the paramount
    weakness of this statement is that if one gene can distinguish races
    then the number of races is as numerous as the number of human couples
    reproducing".[99] Moreover, the anthropologist Stephen Molnar has
    suggested that the discordance of clines inevitably results in a
    multiplication of races that renders the concept itself useless.
    **************

    itd.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 323. Data: 2024-04-14 16:01:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2024 o 12:15, io pisze:

    > Nauka mówi o różnych rodzajach, więc nie pieprz.

    Nie pierdol:

    "U ludzi mogą występować w sposób naturalny zaburzenia na poziomie
    biologicznych składowych płci - interpłciowość. "

    Zaburzenia a nie żadna trzecia czy pierdliardowa płeć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 324. Data: 2024-04-14 16:27:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2024 o 13:19, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Dziecko drogie, masz ewidentny problem z rozumieniem tekstu pisanego.
    > Są omówione różne definicje rasy ludzkiej w kontekście *historycznym*.

    A wskażesz w którym punkcie to stoi napisane?

> [...]
    >
    > "Even though there is a broad scientific agreement that essentialist and
    > typological conceptions of race are untenable,[15][16][17][18][19][20]

    15 - Fuentes, Agustín (9 April 2012). "_Race_Is_Real_, but not in the
    way Many People Think". _Psychology_ Today.

    Czyli psychologiwie uważają... Że rasy istnieją, ale nie tak jak myślisz
    czyli nie istnieją.

    16 -The Royal Institution - panel discussion - What Science Tells us
    about Race and Racism. 16 March 2016. Archived from the original on 11
    December 2021. - ni

    Cholera wie - bo nie wiem co tam dyskutowali ale tytułu wynika że...
    rasizm - więc to raczej nie było zebranie na temat biologi.

    17 Jorde, Lynn B.; Wooding, Stephen P. (2004). "Genetic variation,
    classification, and 'race'". Nature. 36 -

    a tu widać co jest napisane i w abstrakcie... jest napisane że rasy jak
    najbardziej istnieją. "Clustering of individuals is correlated with
    geographic origin or ancestry. These clusters are also correlated with
    some traditional concepts of race, but the correlations are imperfect
    because genetic variation tends to be distributed in a continuous,
    overlapping fashion among populations. Therefore, ancestry, or even
    race, may in some cases prove useful in the biomedical setting"

    i "Data from many sources have shown that humans are genetically
    homogeneous and that genetic variation tends to be shared widely among
    populations. Genetic variation is geographically structured, as expected
    from the partial isolation of human populations during much of their
    history. Because traditional concepts of race are in turn correlated
    with geography, it is inaccurate to state that race is "biologically
    meaningless." "

    Dalej mi się nie chciało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 325. Data: 2024-04-14 20:50:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.04.2024 o 16:01, Shrek pisze:

    > Nie pierdol:
    >
    > "U ludzi mogą występować w sposób naturalny zaburzenia na poziomie
    > biologicznych składowych płci - interpłciowość. "
    >
    > Zaburzenia a nie żadna trzecia czy pierdliardowa płeć.

    Kategoryzacja opiera się o różne rodzaje płci.

  • 326. Data: 2024-04-15 03:02:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No tak.

    Czyli podsumowując, rozmawiamy o znaczeniu słowa Murzyn, gdzie Ty
    twierdzisz, że to rasa, a ja, że określenie koloru skóry. Odrzucasz
    znaczenie podane przez pwn, zbiezne z tym co podałem, za to uznajesz, że
    rasa, bo jakieś randomowe strony linkujace do innych randomowych stron
    gdzie Murzyn był wymieniony w kontekscie historycznym jako rasa.
    Raaaaaaaaaaaaaajt.

    > Dlatego, że to jest zaburzeniem. Jak komuś nie rowinęla sie konczyna,
    > oko czy inny narząd to jest to zburzenie rozwoju.

    Szara tęczówka oka nie jest zaburzeniem.

    > Zaraz się zaczenie;) W mojej ocenie tak. Z tym że ja nie mam pierdolca
    > na punkcje stygmatyzacji i nie każde zaburzenie nie jest dla mnie
    > dsykryminujące ani stygmatyzujące. Ot - ktoś ma jedną nogę którtszą - no
    > zaburzenie rozwoju - no i co z tego - przecież w niczym go nie
    > stygmatyzuję - to prostu nazywam zjawisko zgodnie ze stanem faktyczny.

    Stygmatyzacja nie wynika z samej róznicy a kontekstu, a konkretnie z
    wrażliwości społecznej tematu. Jak masz nogę jedną krótszą to wszyscy
    mają to w dupie (pomijając, że druga masz wtedy dłuższą). Jak nazwiesz
    zaburzeniem coś, co banda zakompleksionych sebów, używa jako pretekstu
    aby się dowartościować kosztem takiej osoby, to jest problem. Coś
    takiego w przypadku osób niebinarnych jest faktem. A jako, że tak po
    prawdzie nie ma żadnego przekonywującego powodu aby to nazywac
    zaburzeniem, to robi się trochę dziwnie jesli chcesz to tak nazywać np.
    publicznie.

    > PS - jak to zupełnie normalne i niczym nie różni się od ogółu ludzi to
    > nie oddaję kartę do parkowania na miejscach dla niepełnosprawnych:P

    Przywileje, ograniczenia, mogą wynikać z cech, które nie są
    zaburzeniami. Próbowałeś robić sobie badanie wymazu z pochwy, jak się na
    to zapatrywał NFZ w kwestii refundacji, i czy to wynikało z faktu, że
    brak pochwy u Ciebie jest zaburzeniem?

    > Ale bym tego nie porównywał. Orientacja dotyczy raczej nauk
    > psychologicznych - a więc mało ścisłych. Płeć to nauka biologiczna - ne
    > róbmy tam kurwy z logiki, bo zaraz się okaże że oprócz ptaków mamy
    > kolejną gromadę pingwinów i kur, bo co to za ptak co nie lata.

    MZ jest to ścisle powiązane. Masz fiuta ale nie podniecają Cię kobiety i
    cała biologia idzie się paść bo jak rozumiem biologia to dla Ciebie
    jedynie funkcje reprodukcyjne.

    > Ale to nie dlatego że ludzi wkurwiały granty przyznawane przez czarnka a
    > po prostu pis przegrał wybory. BTW - zapewne wiele się nie zmieniło - te
    > granty co zostały przyznane zostały, kontrowersje dotyczyły głównie
    > programu willa plus. Poza tym w Polsce najbardziel liczą sie granty
    > unijne, więc nie tak prosto:P

    Tak czy siak jest link między tym na kogo głosują a tym jakie tematy są
    finansowane.

    --
    Marcin

  • 327. Data: 2024-04-15 06:36:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > rasa, bo jakieś randomowe strony linkujace do innych randomowych stron
    > gdzie Murzyn był wymieniony w kontekscie historycznym jako rasa.

    http://www.poradnikjezykowy.uw.edu.pl/wydania/poradn
    ik_jezykowy.780.2021.01.6-R.Zarebski.pdf

    "Strona 73 - Od wyżej przytoczonych nie różni się
    w zasadzie zestaw derywatów z gniazda słowotwórczego rzeczownika murzyn:
    Murzynka 'kobieta należąca do rasy czarnej"

    > Szara tęczówka oka nie jest zaburzeniem.

    Nigdy tak nie twierdziłem.

    > Stygmatyzacja nie wynika z samej róznicy a kontekstu, a konkretnie z
    > wrażliwości społecznej tematu.

    Ale nauka to jedno a społeczna wrażliwość to drugie. Albo się kierujemy
    nauką, albo głosujemy i wybieramy co uważa mniejszość, bo inaczej to
    dyskryminacja.

> [...]
    > zaburzeniem coś, co banda zakompleksionych sebów, używa jako pretekstu
    > aby się dowartościować kosztem takiej osoby, to jest problem.

    Być może masz rację, ale obiektywnie to dalej jest zaburzenie. A nauka
    to nauka - nie jest od tego żeby zaspokająć zapotrzebowania społeczne.

> [...]
    > prawdzie nie ma żadnego przekonywującego powodu aby to nazywac
    > zaburzeniem, to robi się trochę dziwnie jesli chcesz to tak nazywać np.

    Ale mi to generalnie jest obojętne. Temat wyciągnął kvatek twierdząć, że
    nauka kwalifikuje to jako "trzecia płeć".

    > Przywileje, ograniczenia, mogą wynikać z cech, które nie są
    > zaburzeniami.

    W przypadku jak ktoś ma jedną nogę znacząco krótszą to karta
    niepełnosprawnego wynika właśnie z tego faktu:P

    > Próbowałeś robić sobie badanie wymazu z pochwy, jak się na
    > to zapatrywał NFZ w kwestii refundacji, i czy to wynikało z faktu, że
    > brak pochwy u Ciebie jest zaburzeniem?

    No właśnie - a jakbym się identyfikował jako kobieta?:P

    > MZ jest to ścisle powiązane. Masz fiuta ale nie podniecają Cię kobiety i
    > cała biologia idzie się paść bo jak rozumiem biologia to dla Ciebie
    > jedynie funkcje reprodukcyjne.

    A jak masz fiuta i podniecają cię faceci to robi z ciebie kobietę? NIe
    idzmy tą drogą bo ilość fetyszy jest taka, że rzeczywiście ktoś okaże
    się helikopterem bojowym:P

    > Tak czy siak jest link między tym na kogo głosują a tym jakie tematy są
    > finansowane.

    Od dawna już to tak nie działa (o ile kiedykolwiek działało). Tu nie ma
    demokracji bezpośredniej. Jakby była to na przykład Grabowski z
    Engelking mogliby sobie swoje badania dalej prowadzić w izraelu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 328. Data: 2024-04-15 09:40:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > w zasadzie zestaw derywatów z gniazda słowotwórczego rzeczownika murzyn:
    > Murzynka 'kobieta należąca do rasy czarnej"

    Ale zauważyłeś, że ten pan używa rasa czarna jako frazy opisowej, bo
    pewnie w ogóle nie wie co to jest rasa (w sensie technicznym) a cała jego
    praca dotyczy nie semantyki słowa Murzyn, a jak to słowo jest odbierane
    na poziomie emocjonalnym?

    I teraz masz pierdylion różnych publikacji o definicji i znaczeniu słowa
    murzyn w tym prace zbiorowe specjalistów stojących za słownikami PWN a
    wybierasz jakąś pracę jedego pana, który używa takiej a nie innej frazy.

    Raaaaaaaaaaaajt.

    > Nigdy tak nie twierdziłem.

    To dobrze, ale to oznacza, że nie jesteś konsekwentny :)

    > Ale nauka to jedno a społeczna wrażliwość to drugie. Albo się kierujemy
    > nauką, albo głosujemy i wybieramy co uważa mniejszość, bo inaczej to
    > dyskryminacja.

    I współczesna nauka uważa, że to zaburzenie?

    > Być może masz rację, ale obiektywnie to dalej jest zaburzenie. A nauka
    > to nauka - nie jest od tego żeby zaspokająć zapotrzebowania społeczne.

    No dobrze, to gdzie ta współczesna nauka mówi, że jest to zaburzenie?

    > No właśnie - a jakbym się identyfikował jako kobieta?:P

    Wtedy brak pochwy byłby zaburzeniem?

    > A jak masz fiuta i podniecają cię faceci to robi z ciebie kobietę? NIe
    > idzmy tą drogą bo ilość fetyszy jest taka, że rzeczywiście ktoś okaże
    > się helikopterem bojowym:P

    No to co to jest ta cała biologia o której mówisz?

    > Od dawna już to tak nie działa (o ile kiedykolwiek działało). Tu nie ma
    > demokracji bezpośredniej. Jakby była to na przykład Grabowski z
    > Engelking mogliby sobie swoje badania dalej prowadzić w izraelu.

    No przecież widać, że działa doskonale na przykładach które podałem.
    Jakby kotulakowa lewica dorwała się do władzy to jakie granty byłyby
    finansowane?

    --
    Marcin

  • 329. Data: 2024-04-15 10:45:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.04.2024 o 16:27, Shrek pisze:

    > A wskażesz w którym punkcie to stoi napisane?

    We wszystkich punktach.

> [...]
    > way Many People Think". _Psychology_ Today.
    >
    > Czyli psychologiwie uważają... Że rasy istnieją, ale nie tak jak myślisz
    (...)
    > 17 Jorde, Lynn B.; Wooding, Stephen P. (2004). "Genetic variation,
    > classification, and 'race'". Nature. 36 -
    >
    > a tu widać co jest napisane i w abstrakcie... jest napisane że rasy jak
    > najbardziej istnieją.

    (...)

    > Dalej mi się nie chciało.

    Dlaczego mnie to nie dziwi?
    Nie chciało ci się zrozumieć teksu i nie chciało ci się myśleć.

    Podane są przykłady (na przestrzeni iluś lat) różnych prac związanych z
    tematyką rasy. Prace "za" i prace "przeciw".
    Skupiasz się na fragmentach "za" kompletnie ignorując kontekst ich
    przytaczania i ignorując przykłady prac polemicznych wykazujących
    ewidentną niespójność i ewidentne braki w rozumowaniu w argumentacji
    "za". Wraz z uzasadnieniem.
    Te prace "za" są przytoczone jako typowe przykłady argumentacji
    sprzecznej ze _współczesną_ wiedzą naukową na ten temat. I że pomimo, że
    są sprzeczne, to nadal można trafić na tego typu argumentację.
    To nie jest wiedza tajemna, że nadal istnieją ludzie, którzy nie mogą
    się z tym pogodzić i będą się łapać lewą stopą za lewe ucho.
    Czego jesteś najlepszym przykładem.

    I właśnie dlatego, że te prace "za" nie trzymają się kupy:

    ******
    *****

  • 330. Data: 2024-04-15 11:40:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 Apr 2024 21:01:18 +0200, J.F napisał(a):

    > Hm, ch* ma, albo nie ma.
    > Gorzej, jakby miał ch* i piersi, ale tak to się chyba nie zdarza.
    >
    > Bo żeby miał ch* i macicę, to juz się kompletnie nie zdarza.

    Jak nie, kiedy tak.

    https://www.medme.pl/artykuly/hermafrodyta-co-to-jes
    t-obojnactwo-narzady-plciowe,69403.html

    --