  • 591. Data: 2024-04-29 12:04:58
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wiem dlaczego zakładasz, że pacjenta który widzi zjawy wyśle do
    > egzorcysty?

    Nie wiem dlaczego zakładasz, że nie wyśle.

    > To może dermatolog/chirurg też wrzodu nie będzie leczył, bo uzna za
    > stygmaty?

    Dlatego właśnie do księdza-dermatologa w życiu bym nie poszedł.
    Niby "jest ryzyko - jest zabawa", no ale bez przesady...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 592. Data: 2024-04-29 12:08:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak nie widzi to KK.
    >
    > https://episkopat.pl/wskazania-dla-kaplanow-pelniacy
    ch-posluge-egzorcysty/

    > "27. Podczas przeprowadzania egzorcyzmu nie wolno przerywać leczenia
    > medycznego. Jeśli rodzina odrzuca działanie lekarza, nie wolno
    > przeprowadzać egzorcyzmu. Odpowiedzialni za przeprowadzenie egzorcyzmu
    > prezbiterzy powinni unikać działań, które nie należą do ich właściwej
    > misji, lecz do kompetencji psychologów, psychiatrów i innych lekarzy."

    I co z tego, że są takie wskazania?
    Są też wskazania, że dzieci nie wolno gwałcić.
    A i tak każdy z nich wybiera co mu pasuje, bo to tylko metafory.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 593. Data: 2024-04-29 12:15:42
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-29 o 12:00, Kviat pisze:

    > No właśnie.
    > Tego nie da się pogodzić.

    > A jednak.
    > To co tam robi zakonnica?

    Orzeka:)

    Co robią ludkowie bez kwalifikacji u żłoba?

  • 594. Data: 2024-04-29 12:15:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Że są na końcu ścieżki, gdy konwencjonalna medycyna nie może nic więcej
    > zrobić.

    A egzorcyzm może?
    To jest oszustwo.
    Manipulacja, że niby ścieżka nie kończy się na medycynie.

    Dlaczego od razu nie zacząć od egzorcyzmu, skoro jest bardziej skuteczny
    od konwencjonalnej medycyny?

    Twierdzenie, że egzorcyzm to też medycyna, tyle że niekonwencjonalna, to
    też jest manipulacja.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 595. Data: 2024-04-29 12:27:51
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-29 o 12:03, J.F pisze:
    > Albo nie podobało im się w starym ustroju.
    > A tu w perspektywie raj i 12 dziewic ....

    500 lat temu szli bo mogli, zwykłe poszerzanie wpływów.
    https://www.youtube.com/watch?v=UY9P0QSxlnI&t=555s
    100-200 lat pozostało im utrzymanie tego co chapnęli górką.
    Dziś pozostała im walka o przetrwanie.

    > O ile znajdziesz naiwnych.
    > Chyba o nich coraz trudniej.

    Pozostali sami desperaci.

  • 596. Data: 2024-04-29 12:28:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale tylko w Twoim umyśle.

    Na twoje nieszczęście nie tylko.

    > To, co dla współczesnych Chrystusowi było nadprzyrodzone, dla nas teraz
    > jest trochę bardziej powszednie.

    I wszystko jasne.
    Czyli to nie interwencja boska.

    > Cud chodzenia Chrystusa po wodzie opisany jest w trzech Ewangeliach

    [ciach ściana tekstu kompletnie bez związku]

    To w końcu cud, czy nie?

    > A Ty "wybrzydzasz", ze tym całym zamieszaniu o kajakach nie napisali?

    Heloł... to ty napisałeś o kajakach na stopach.
    Dla mnie, to on mógł się przemieszczać nawet motorówką z napędem jądrowym.
    Czegokolwiek nie używał, im bardziej sobie wymyślisz co używał (o ile w
    ogóle takie zdarzenie miało miejsce), to tym bardziej nie był to cud,
    czy interwencja boska.

    > Co mają do tego lekarze w habitach?

    Jak nie wiesz o co chodzi, to się nie wcinaj w połowie dyskusji.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 597. Data: 2024-04-29 12:29:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:15, Kviat pisze:

    > A egzorcyzm może?

    Skoro medycyna rozkłada ręce.

    > To jest oszustwo.
    > Manipulacja, że niby ścieżka nie kończy się na medycynie.

    Dla jednych się kończy inni szukają do końca.

    > Dlaczego od razu nie zacząć od egzorcyzmu, skoro jest bardziej skuteczny
    > od konwencjonalnej medycyny?

    Bo egzorcyzmy nie pomagają w chorobach psychicznych.

    > Twierdzenie, że egzorcyzm to też medycyna, tyle że niekonwencjonalna, to
    > też jest manipulacja.

    KK nie twierdzi, że egzorcyzmy są medycyną.

    Robert

  • 598. Data: 2024-04-29 12:30:57
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-29 o 12:15, Kviat pisze:
    > A egzorcyzm może?
    > To jest oszustwo.

    Nauka kłamie.
    ICD-10: F. 44.3, jako zaburzenie transowe i opętanie

    > Dlaczego od razu nie zacząć od egzorcyzmu, skoro jest bardziej skuteczny
    > od konwencjonalnej medycyny?

    Pierw jest diagnoza. Kto wie, może zaczynają o konwencjonalnej.

  • 599. Data: 2024-04-29 12:31:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:08, Kviat pisze:

    ch-posluge-egzorcysty/

    > I co z tego, że są takie wskazania?
    > Są też wskazania, że dzieci nie wolno gwałcić.
    > A i tak każdy z nich wybiera co mu pasuje, bo to tylko metafory.

    Bo ludzie czasami robią złe rzeczy.

    Robert

  • 600. Data: 2024-04-29 12:37:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:04, Kviat pisze:

    > Nie wiem dlaczego zakładasz, że nie wyśle.

    Z tego samego powodu zakładam, że dentysta nie wyrwie mi jedynki, skoro
    przyszedłem z ósemka.

    > Dlatego właśnie do księdza-dermatologa w życiu bym nie poszedł.
    > Niby "jest ryzyko - jest zabawa", no ale bez przesady...

    Trochę obawa Twa brzmi jak zabobon. ;)

    Robert