  • 11. Data: 2005-10-04 06:51:04
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny - problem :(
    Od: "M.A.K." <k...@i...edu.pl>

    > Nie chciałbym być złym prorokiem. Wydaje mi się, ze nie bardzo może olać.
    > Jeszcze niedawno sytuacja wyglądała tak, ze dopóki nie dokonuje się
    > żadnych zmian, to wszystko OK. Kolega jednak sam poprosił o zmianę
    > licznika(taryfy) i w związku z tym, oni mają chyba, niestety, podstawy do
    > zobowiązania do wykonania instalacji zgodnie z obowiązującymi (teraz)
    > normami.

    ..powiedz to tysiącom właścicieli domów i mieszkań w Polsce, którzy liczniki
    mają we własnych domach ;-))

    --
    M.A.K.

  • 12. Data: 2005-10-04 06:52:24
    Od: "M.A.K." <k...@i...edu.pl>

    ...co napisałem :-))

    --
    M.A.K.

  • 13. Data: 2005-10-04 08:12:12
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 paź o godzinie 08:52, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, M.A.K.
    napisał(a):

    > ...co napisałem :-))

    No ja w Twoim poprzednim poście widzę że napisałeś że UoSEE *zawiera WTP*.
    Ja odpisałem że UoSEE nie zawiera WTP tylko jest sporządzana w oparciu o TE
    warunki.

    Czy Twój Dowód Osobisty zawiera wniosek o jego wydanie, czy też dowód
    osobisty jest wydawany na podstawie złożonego wcześniej wniosku?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2005-10-04 08:48:44
    Od: "M.A.K." <k...@i...edu.pl>

> [...]
    > Ja odpisałem że UoSEE nie zawiera WTP tylko jest sporządzana w oparciu o

    ...w moim przypadku WTP były załącznikiem do umowy, więc nie czepiajmy się
    słówek...nie mniej nie ma to większego znaczenia, bo tak czy inaczej umowa
    jest spisana dla indywidualnych WTP, które w przypadku autora wątku powinny
    podeprzeć jego racje w dyskusji z Zakładem...

    --
    M.A.K.

  • 15. Data: 2005-10-04 09:43:43
    Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl>

    Użytkownik "M.A.K." <k...@i...edu.pl> napisał w wiadomości
    > ...nie sa dwie skrzynki. jedna na przyłącze kablowe z zabezpieczeniem, a
    > druga na licznik z "korkami"...Na to trzeba oczywiście projekt, który
    > wykonuje Zakład i w zależności od niego mogą być nieco odbiegające
    > rozwiązania....
    Normalnie w nowych instalacjach są:
    1 - ZK - to jest energetyki i to Cię nie interesuje - tam też są
    zabezpieczenia.
    2. - TL - gdzie jest zabezpieczenie przedlicznikowe + licznik (+ wyłącznik)
    Dalej linia kablowa do budynku i w budynku rozdzielnia główna.

    Pooh

    http://www.pooh.priv.pl/

  • 16. Data: 2005-10-04 18:47:33
    Temat: Re: Zakład Energetyczny - problem :(
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Moje pytanie brzmi dlaczego ja mam to wykonać na własny koszt?
    > Skoro do tej pory było dobrze, poprzedni inwestor wykonał przyłącze, ktoś
    > z ZE odebrał to przyłącze.

    To jest standardowa i logiczna procedura. Zmeniajac taryfę de facto
    dokonujesz trzech czynności:
    1) rozwiązania dotychczasowej umowy (bo w umowie jest taryfa i moc
    przyłączeniowa)
    2) wystąpienia o nowe warunki przyłączenia
    3) podpisania nowej umowy

    Obecne przepisy wymuszają na ZE określenie w warunkach takich wymogów jakie
    dostałeś. Gdyby zgodzono się na pozostawienie licznika w mieszkaniu a kiedyś
    zdarzyłby się wypadek z porażeniem, prokurator oskarżyłby ich, że dokonali
    podłączenia niezgodnie z aktualnymi przepisami.

    A co do pytania - czy musisz zapłacić. Nie musisz. Możesz pozostać przy
    istniejacej taryfie.

  • 17. Data: 2005-10-04 18:55:34
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    Nieprawda.

    Którą chce rozwiązać i zawrzeć nową.

    > Budynek postawiony zostal w latach 70 lub 80, wiec byc moze wtedy olali
    > zabezpieczenia i odebrali przylacze oraz zalozyli licznik.

    Nie. Wówczas były inne wymagania i wówczas ta instalacja je spełniała.

    Jest w porządku na dziś i na obecną umowę.

    Tylko że zostanie przy starej taryfie ......

    > I tak zrobie.

    A ZE odpowie "Oczywiscie że nie odmawiamy zawarcia nowej umowy z inną
    taryfą. Prosimy zgodnie z procedurą o wystąpienie o warunki
    przyłączenia....."

    Wyjaśnię to na przykładzie. Masz syrenkę bez pasów bezpieczeństwa. Wówczas
    nie były wymagane. Była cały czas zarejestrowana, sprzedawana z rąk do rąk,
    ale cały czas obowiązują ją ówczesne wymagania techniczne i NIE musi mieć
    tych pasów. Jeśli zostanie wyrejestrowana i zarejestrowana na nowo, albo
    jeśli wymienisz w niej silnik, będa ją obowiazywały nowe wymagania i bez
    pasów i katalizatora syrenki już nie zarejestrujesz ......

  • 18. Data: 2005-10-05 07:03:01
    Temat: Odp: Zakład Energetyczny - problem :(
    Od: "artur gierczak" <a...@o...pl>

    Użytkownik futrzak <f...@w...to.interia.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:dhqehv$61s$...@2...17.176.82...
> [...]
    > zabezpieczenie przelicznikowe, przenieść układ pomiarowy na zewnętrzną
    > ścianę budynku (aktualnie jest w kuchni), linie zasilającą poprowadzić po
    > zewnętrznej ścianie budynku w rurze elektroinstalacyjnej.
    >
    > Moje pytanie brzmi dlaczego ja mam to wykonać na własny koszt?
    > Skoro do tej pory było dobrze, poprzedni inwestor wykonał przyłącze, ktoś
    > ZE odebrał to przyłącze.
    >
    > Czy ZE może tak naciągać?
    >

    > Pozdrawiam
    > AF
    >
    > nie dawaj się tak te cwele ostatnio nie chcieli mi przełączyć z budowlanej
    na gospodarczą