  • 21. Data: 2010-04-06 14:53:56
    Temat: Re: Zakaz parkowania a droga wewnętrzna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010, Gray wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Ujawniasz domniemany problem, domniemanego kierowcy,

    Jeśli siedzę kilkaset km od miejsca ze zdjęcia, z klawiaturą
    przed nosem i wcale nie w pojeździe, to chyba oczywiste że
    nie jest to *MÓJ* problem?
    Dla mnie problem mógłby powstać jakbym tam jechał.

    > A ja tłumaczę, że twoje założenie może być całkowicie błędne. Właśnie z tego
    > powodu, że jest ustawiony na prywatnej drodze i miejsce jego ustawienia nie
    > jest regulowane w żaden sposób.

    Prawda, dopóki nie mamy przed nosem wyciągu z rejestru gruntów
    to sobie gdybamy. Tyle, że żądasz aby Twoje gdybanie było
    "słuszniejsze".

    > To nie magia. To Pord. Masz prawo jazdy?;-)

    Znasz pojęcie "nie dotyczy"?
    PoRD dotyczy dróg publicznych, stref zamieszkania i przypadków
    powodowania zagrożenia. Już pytałem jest w spowodować zagrożenie
    w miejscu opisanym znakiem, aby obowiązywał PoRD.

    > Racja.
    > Znak drogowy posiada moc wynikającą z Pord. Moc obligującą do jego
    > przestrzegania.

    TAM GDZIE OBOWIĄZUJE PORD.
    Czy to nie jest jasne?

    > Dowolna tabliczka wykonana przez kogokolwiek - nie
    > Rozwiń myśl o roli informacji o rzeczywistym zobowiązaniu

    Już pisałem - mam się powtarzać?
    Art.7 KW nigdy nie widziałeś?

    > wypływającym z
    > prywatnej tabliczki przy drodze i dlaczego jak domniemuje miałaby mieć
    > większą "moc" od znaku drogowego.

    Bo *jeśli* teza, że to *jest* teren PKP jest prawdziwa, to w ogóle
    przepisy PoRD nie mają zastosowania.
    Za trudne?

    > Ten pewnie mówi dla odmiany o
    > nierzeczywistym zobowiązaniu? Czyli tabliczki i szyldy ustawia się z z
    > ważnych rzeczywistych powodów,

    Nie.
    Tyle, że nie ma podstaw do przypuszczeń, że owa tabliczka jest ustawiona
    w złym miejscu.

    > a znaki drogowe dla "jaj"? ;-)

    U siebie na placu? Jasne ;)
    (toż to taki przypadek omawiam)

    > Ok. Co takiego?

    Fakt, że o budynek dworca łatwo się potknąć.

    > Osobiście podejrzewam, że tablica stała tam wcześniej. Przed położeniem
    > polbruku ;-)

    Też mogło tak być.
    Wracamy do sprawy statusu gruntu.
    Z mojej strony - pas.

    > Nie wiem o co chodzi z tymi rowerzystami.

    Zwyczajnie - *SPRAWDZILI*, że drogi w którymś mieście nie są zaliczone
    do publicznych uchwałą Rady. Radni jakoś tak "nie podjęli".
    No to co poniektórzy jeździli "z procentami", jak policmajstrzy się
    zabrali za karanie, to teraz masowo sądy umarzały sprawy (nie przyjmowali
    mandatów, sądy posprawdzały co i jak i wynik musiał być jaki jest).

    > Jeśli dobrze zrozumiałem to nie
    > problem działania w obie strony tylko bałaganu w papierach. W przeciwnym
    > razie nie mogłoby działać raz tak raz tak, ale jednakowo.

    Ale działa.

    > To znaczy, że skręci pod prąd w jednokierunkową

    Może mało wyraźnie zaznaczyłem - chodziło mi o *inny* przypadek, nie
    ten ze zdjęcia. Cel przykładu: wykazanie, ze założenie iż inni
    przestrzegają przepisów nie zwalnia od własnej odpowiedzialności.

    > No ja tu żadnych sprzeczności nie widzę, żeby oceniać ważność.

    Jeśli w danym miejscu (na drodze niepublicznej) ustawa nie obowiazuje,
    to fakt iż:

    > Rozporządzenie uzupełnia ustawę i tyle.

    ...powoduje, iż Twoje naciski na uznanie znaków za obowiązujące
    tylko dlatego, że są zgodne z roporządzeniem jest nie zawsze
    uzasadnione.
    W szczególności - jeśli na terenie PKP stoi znak zakazu postoju.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-04-07 09:12:24
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Jeśli siedzę kilkaset km od miejsca ze zdjęcia, z klawiaturą
    > przed nosem i wcale nie w pojeździe, to chyba oczywiste że
    > nie jest to *MÓJ* problem?

    Ok. Ujawiasz domniemany problem domniemanego kierowcy, o którym
    domniemujesz, że mógłby powstać gdyby tam przejeżdżał.;-)

    > Dla mnie problem mógłby powstać jakbym tam jechał.

    Czyli *TY* masz problem interpretacyjny, ale uważasz, że to inni go mogą
    mieć. To rozumiem i to właśnie ten problem miałem na myśli, a nie problemy
    innych kierujących. W tym właśnie sensie jest *TWÓJ*. Nie ma się co unosić
    :-).

    > Prawda, dopóki nie mamy przed nosem wyciągu z rejestru gruntów
    > to sobie gdybamy. Tyle, że żądasz aby Twoje gdybanie było
    > "słuszniejsze".

    No właśnie "gdybamy" i w razie zdarzenia pewnie ten rejestr wyciągną. Ja po
    prostu zakładam, że ZDM posługiwał się tym rejestrem (aktualnym) ustawiając
    znak. Bo obliguje go do tego rozporządzenie.

    > Znasz pojęcie "nie dotyczy"?
    > PoRD dotyczy dróg publicznych, stref zamieszkania i przypadków
    > powodowania zagrożenia. Już pytałem jest w spowodować zagrożenie
    > w miejscu opisanym znakiem, aby obowiązywał PoRD.

    Pord nie dotyczy przypadków zagrożenia w ogólnym znaczeniu. Nie myl pojęć,
    proszę. To Policja ma prawo do podjęcia interwencji na prywatnym terenie w
    wypadku zagrożenia i nie wypływa to z Pord. Nie ma znaczenia w tym momencie
    czy jest to bandycki napad z nożem w ręku czy potrącenie pieszego, na tym
    samym terenie, w tym wypadku PKP. Właśnie w takim kontekście interweniuje
    Policja na terenie prywatnym. Nie chodzi o naruszenie Pord na prywatnym
    terenie, bo tego Pord *nie dotyczy*. Odpowiadając na pytanie - tak, znam to
    pojęcie.

    > TAM GDZIE OBOWIĄZUJE PORD.
    > Czy to nie jest jasne?

    Przyjąłeś założenie, że organ państwowy jakim jest ZDM postawił znak
    nielegalnie czyli niezgodnie z prawem (rozporządzeniem). Ja przyjąłem
    stanowisko, że postawił zgodnie z prawem, czyli we właściwym miejscu. A
    zatem albo oznaczył połączenie drogi wewnętrznej z publiczną (w tym wypadku
    może stać na terenie prywatnym, bo tego wymaga sytuacja), albo postawił znak
    na pulicznej drodze. W jednym i drugim przypadku znak obowiązuje. W tym
    momencie Pord zaczyna obowiązywać.

    > Już pisałem - mam się powtarzać?
    > Art.7 KW nigdy nie widziałeś?

    Tak, widziałem. Pozostawia sądom dowolność interpretacji odnośnie winy.
    Zadecydują, że albo usprawiedliwia albo nie. I co z tego? Wiem, że taka
    bywa, rzeczywistość i to nader często.

    > Bo *jeśli* teza, że to *jest* teren PKP jest prawdziwa, to w ogóle
    > przepisy PoRD nie mają zastosowania.
    > Za trudne?

    Nie jest trudne. Wyżej opisałem oba przypadki i dlaczego wybrałem akurat
    ten.

    > Nie.
    > Tyle, że nie ma podstaw do przypuszczeń, że owa tabliczka jest ustawiona
    > w złym miejscu.

    Ale tu nie chodzi nawet o miejsce. Równie dobrze może to być reklama
    fryzjera, salonu kosmetycznego lub bufetu dworcowego. Dla Ciebie jako
    kierowcy jest *informacją* jak napisałeś, gdzieś wcześniej, nie znakiem
    drogowym, który jesteś obowiązany (poprzez Pord) przesterzegać. Nawet nie
    trzeba tego przypadku rozpatrywać. A ty się na nim niepotrzebnie skupiasz.
    Naprawdę nad każdym szyldem albo reklamą się pochylasz i badasz własność
    gruntu?

    > U siebie na placu? Jasne ;)
    > (toż to taki przypadek omawiam)

    Do ciebie na prywatny teren, działkę etc. przyjeżdża ZDM i ustawia Ci znaki?
    Ręczę Ci, że nie wydadzą nawet złotówki na znaki na twoim terenie (o
    prócz.tego do czego ich zobowiązuje rozporządzenie). Sam sobie
    odpowiedzaiłeś myśle na swoje wątpliwości.

    > Fakt, że o budynek dworca łatwo się potknąć.

    > Też mogło tak być.
    > Wracamy do sprawy statusu gruntu.
    > Z mojej strony - pas.

    Jasne - pass. Dlatego ja zakładam, że ZDM jako zarządca ma dostęp do map ze
    statusem gruntu i wedle niego stawia znaki, zwłaszcza, że go obliguje do
    tego prawo.

> [...]
    > zabrali za karanie, to teraz masowo sądy umarzały sprawy (nie przyjmowali
    > mandatów, sądy posprawdzały co i jak i wynik musiał być jaki jest).

    Dzięki, umknęło. I bardzo dobrze, też chciałbym żyć w Państwie Prawa.

    > Ale działa.

    Radni dali ciała, a rowerzyści mają płacić? Trzeba było oznaczyć "drogaę
    wewnętrzną" albo zaliczyć do publicznych. Wszystko na temat. Policja
    wiedziałaby gdzie interweniować, rowerzysta wiedziałby gdzie może "na bani
    jeździć". Jak nie ma miejsca niech jeżdżą na "bańce" wokół swojego domu.
    Wszystko na ten temat. Ład i porządek by zapanował. Ale to takie nudne
    ;-))))

    > Może mało wyraźnie zaznaczyłem - chodziło mi o *inny* przypadek, nie
    > ten ze zdjęcia. Cel przykładu: wykazanie, ze założenie iż inni
    > przestrzegają przepisów nie zwalnia od własnej odpowiedzialności.

    No to ja chyba nie zauważyłem tego *wyraźnie*. Myślałem, że rozmawiamy o
    sytuacji którą opisał wątkotwórca.

    > Jeśli w danym miejscu (na drodze niepublicznej) ustawa nie obowiazuje,
    > to fakt iż:

    U ciebie na *TWOIM* terenie NAPRAWDĘ ZDM ustawia znaki drogowe (wbrew
    prawu)?

> [...]
    > uzasadnione.
    > W szczególności - jeśli na terenie PKP stoi znak zakazu postoju.

    W Paryżu też znasz wszystkie dworce kolejowe?
    Na prawdę, chciałbym, aby wszyscy kierowcy, nie tylko Ty, stosowali się do
    znaków drogowych. Wykazali minimum zaufania, czyli ufamy tylko tym, które
    widzieliśmy (pokazywali na kursie parawa jazdy, np) i tych przestrzegali.
    Tyle i AŻ tyle. Wszystkim żyłoby się lepiej i poruszaliby się bezpieczniej
    po naszych drogach. Błędy należy oczywiście należy wychwytywać i zgłaszać do
    poprawy. Ale w chwili gdy trzeba nowym kierowcom potwierdzać znak drogowy
    np. cztery razy, żeby nabrał pewności, że trzeba się do niego zastosować
    dochodzimy do absurdu.

    Pozdr.
    --
    Gray