  • 11. Data: 2011-02-25 13:42:28
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.02.2011 13:16), Andriej wrote:

> [...]
    >
    > Wg. mojej skromnej interpretacji nie jest to groźny zapis, ale chętnie
    > zapoznam się z konkretami czy jakimiś niuansami. Imho nie jest
    > konkurencją świadczenie usług, których pracodawca nie świadczy "a
    > mógłby". Bo mógłby świadczyć dowolne usługi, więc to żaden argument.
    >
    > Poza tym w umowie mam zapis precyzujący, że nabyta wiedza i umiejętności
    > nie podlegają ograniczeniom, czyli badania prywatnie mogę prowadzić. Do
    > tego zakaz konkurencji jest ograniczony do okresu pracy, więc w
    > ostateczności działalność konkurencyjną zarejestruję w ostatnim momencie

    Aż dziwne że jest taki zapis, a nie ma definiującego co to jest
    konkurencja.

    Być może to oznacza, że twój pracodawca traktuje sprawę zdroworozsądkowo
    i może da się z nim ustalić (na piśmie) że taka i taka działalność nie
    jest przez niego traktowana jako konkurencyjna.

    p. m.

  • 12. Data: 2011-02-25 13:43:20
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 25.02.2011 14:26, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > Moim zdaniem nie, gdyż pracodawca nie zakłada, że po wieki wieków będzie
    > prowadził taką działalność np. tylko dla hut

    Trafne spostrzeżenie, ale zważ, że mówimy o ewentualności prowadzenia
    konkurencji w bliżej nieokreślonej przyszłości. Czy w czasie obecnym
    taka działalność konkurencyjna zachodzi?

    pzdr

  • 13. Data: 2011-02-25 13:47:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.02.2011 14:43), Andriej wrote:

    > Trafne spostrzeżenie, ale zważ, że mówimy o ewentualności prowadzenia
    > konkurencji w bliżej nieokreślonej przyszłości. Czy w czasie obecnym
    > taka działalność konkurencyjna zachodzi?

    Śliska sprawa - raczej nie, ale ja bym się o duże pieniądze nie założył
    że sąd by potwierdził moje przypuszczenie.

    p. m.

  • 14. Data: 2011-02-25 13:52:22
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 25.02.2011 14:42, mvoicem wrote:
    > Być może to oznacza, że twój pracodawca traktuje sprawę zdroworozsądkowo
    > i może da się z nim ustalić (na piśmie) że taka i taka działalność nie
    > jest przez niego traktowana jako konkurencyjna.

    Sądzę, że umowa jest wynikiem przypadku niż gruntownej analizy zagrożeń.
    Nie wiem czy mogę liczyć na jakieś istotne zmiany w umowach.

    Jedyną restrykcją za złamanie umowy o zakazie konkurencji jest
    zwolnienie dyscyplinarne, co jest małym kosztem w przypadku prawdziwej
    działalności konkurencyjnej.

    pzdr

  • 15. Data: 2011-02-25 14:02:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-25 14:43, Andriej pisze:

    > Trafne spostrzeżenie, ale zważ, że mówimy o ewentualności prowadzenia
    > konkurencji w bliżej nieokreślonej przyszłości. Czy w czasie obecnym
    > taka działalność konkurencyjna zachodzi?

    Nie wiesz, jakie są plany i zamiary, więc nie potrafisz tego ocenić.

    To zależy też od tego, jakimi informacjami dysponujesz w celu
    prowadzenia tej (nie)konkurencyjnej działalności. Jeżeli to jest tylko
    Twoja wiedza nabyta w przeszłości, to problem jest mniejszy. Ale w
    przypadku chociażby windykacji może się zdarzyć, że i służbowo i
    prywatnie będziesz nękał tego samego dłużnika.

    Generalnie powinieneś mieć określony i zakres i podmioty konkurujące. Z
    moich doświadczeń - dostawca treści i usług internetowych i
    telekomunikacyjnych. Dostałem wykaz podmiotów (co prawda z dopiskiem "w
    szczególności") i zakres obecnie świadczonych usług. Wynikało z niego,
    że np. nie mogę prowadzić działalności konsultingowej dla podmiotów
    komercyjnych, co nie wykluczało np. konsultingu dla administracji rządowej.

  • 16. Data: 2011-02-25 14:19:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 14:16:01 +0100, Andriej napisał(a):

> [...]
    > konkretnych branż. Takiej działalności nie ogłasza się w gazecie, a
    > składa zazwyczaj oferty wprost. Czy mogę się tego podjąć dla podmiotów z

    Przy tak sformułowanej klauzuli, jak przedstawiłeś to wcześniej -- nie
    możesz.

    > Przypadek B:
    > Pracodawca prowadzi ogólnie pojętą działalność w zakresie
    > oprogramowania. Nie robił nigdy niczego dla firm związanych z
    > górnictwem, nigdy nie składał im ofert. Czy mogę się tego podjąć?

    Jeśli jest to ogólnie pojęta działalność w zakresie oprogramowania (raz
    wykonujesz kod na potrzeby stronki, innym razem aplikację do obsługi
    biura, a jeszcze później instalujesz Windowsy), to nie możesz.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2011-02-25 14:24:54
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 25.02.2011 15:02, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
> [...]
    > że np. nie mogę prowadzić działalności konsultingowej dla podmiotów
    > komercyjnych, co nie wykluczało np. konsultingu dla administracji rządowej.

    Trafne, dzięki. Jeśli masz coś jeszcze to napisz. :)

    pzdr

  • 18. Data: 2011-02-25 15:07:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-25 15:24, Andriej pisze:

    > Trafne, dzięki. Jeśli masz coś jeszcze to napisz. :)

    Tu już nie ma co pisać i wymyślać sobie przykłady. Trzeba pracować na
    twardych danych :-)

  • 19. Data: 2011-02-25 15:57:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andriej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkurencji z (byłym) pracodawcą.
    >
    > cytat z umowy:
    > "W czasie trwania stosunku pracy Pracownik nie może prowadzić
    > działalności konkurencyjnej wobec Pracodawcy"
    >
    > pytania:
    > 1. Czy jeśli będę robił to samo co pracodawca, ale dla zupełnie innej
    > grupy klientów to będzie dobrze i nie będzie to działalność
    > konkurencyjna?
    > 2. Czy mogę otworzyć własną działalność świadczącą takie same usługi ale
    > w zakresie nie obsługiwanym przez pracodawcę i dla klientów nie

    A nie prościej tego typu zapisy zawrzeć w umowie? I bedzie po problemie.

  • 20. Data: 2011-02-25 22:16:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andriej

    > David nie bał się otworzyć konkurencji, a Goliat boi się walki z
    > Davidem? Coś chyba nie teges...

    Ale tu chodzi przede wszystkim o konflikt interesów. Chciałbyś mieć
    pracownika, który robi jednocześnie to samo, ale dla kogo innego?