  • 51. Data: 2021-09-28 06:42:34
    Temat: Re: Zakaz fotografowania dworców mostów i obiektów państwowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 23:00, Budzik pisze:

    > A niehc tam i daja sie sprowokowac. W koncu to tylko debile w kilku
    > ciuszkach udajacych mundur.
    > Ale reakcje policji to juz coś innego.

    Nadmierny optymizm. Skąd takie przekonanie?

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2021-09-28 10:11:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Zalezy jak uporczywe, nachalne i bezczelne byłoby to filmowanie cudzego
    > podwórka vide art.23 kc. Pytanie czy potrzebna do tego policja, ale tez
    > jak inaczej ustalić tożsamość osoby potencjalnie naruszającej dobra
    > osobiste? No i dodatkowy problem, że w 99.9% będzie to zwykłe
    > pieniaczenie, nie jakiś rzeczywisty zamach na ww. dobra.

    Że niby co z tym art 23 i co oznacza "uporczywe filmowanie"? Wiesz,
    gdyby filmował i udostępniał co dzieje się w prywatnym życiu czyimś, to
    tak, ale to nie ten przypadek.

    Dobra osobiste naruszy dopiero, gdy zacznie rozpowszechniać i wtedy
    należy go ścigać, każda inna sytuacja, to jest "na własne potrzeby" i
    może sobie taką "notatkę" robić.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 53. Data: 2021-09-28 10:35:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 27.09.2021 o 23:58, Robert Tomasik napisał:

    > Czasem jest. Czasem z daleka widać, że nic mądrego z tego nie wyniknie.
    > Po za tym co innego trafić na idiotę, a co innego prowokować. Weź rzuć
    > sobie okiem na art. 217§2 kk :-) Może Cie zainteresować.

    ale naruszenie nietykalności, to mało istotne, jeśli jak napisałeś ma
    dojść do pobicia.... Wtedy jakby nie było to art 156 do 160 KK.
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 54. Data: 2021-09-28 11:34:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-28, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Że niby co z tym art 23 i co oznacza "uporczywe filmowanie"? Wiesz,
    > gdyby filmował i udostępniał co dzieje się w prywatnym życiu czyimś, to
    > tak, ale to nie ten przypadek.

    Jakbyś łaził przez jakiś czas codziennie i filmował co robią mieszkańcy
    na podwórku to pewnie by już wystarczyło. Poszukaj ochrona prywatności i
    monitoring. Są wyroki. Oczywiście nie mówię o incydentalnym filmowaniu,
    na co powinno Cię naprowadzić użycie słow uporczywe i nachalne.

    > Dobra osobiste naruszy dopiero, gdy zacznie rozpowszechniać i wtedy
    > należy go ścigać, każda inna sytuacja, to jest "na własne potrzeby" i
    > może sobie taką "notatkę" robić.

    To też, ale to z PA. Mówimy o dobrach osobistych jako takich ujętych w
    kc.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2021-09-28 13:14:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28.09.2021 o 11:34, Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > monitoring. Są wyroki. Oczywiście nie mówię o incydentalnym filmowaniu,
    > na co powinno Cię naprowadzić użycie słow uporczywe i nachalne.

    rozumiem, że jak codziennie przechodzę koło jakiegoś budynku i się
    patrzę na niego to też jest to nachalne i uporczywe.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 57. Data: 2021-09-28 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Zalezy jak uporczywe, nachalne i bezczelne byłoby to filmowanie
    > cudzego podwórka vide art.23 kc.

    No przeciez wiesz jakie jest uporczywe... Mozesz sprawdzic w googlu.

    > Pytanie czy potrzebna do tego
    > policja, ale tez jak inaczej ustalić tożsamość osoby potencjalnie
    > naruszającej dobra osobiste?

    W sensie ze jak idziesz ulica a turysta robi zdjecie i wejdziesz mu w
    kadr to ustalasz tozsamosc potencjalnie naruszjaacego?

    > No i dodatkowy problem, że w 99.9%
    > będzie to zwykłe pieniaczenie, nie jakiś rzeczywisty zamach na ww.
    > dobra.

    W sensie ze w ryj jak sie ktos głupio patrzy? No w sumie jest troche
    jednostek które tak postepuja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 56. Data: 2021-09-28 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nadmierny optymizm. Skąd takie przekonanie?

    Ale co konkretnie? Ze uwazam iz ciec moze byc głupi ale od policjanta
    oczekuje madrzejszego zachowania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 58. Data: 2021-09-28 21:47:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > ale naruszenie nietykalności, to mało istotne, jeśli jak napisałeś ma
    > dojść do pobicia.... Wtedy jakby nie było to art 156 do 160 KK.

    Ciekawe na jakiej podstawie wysnuwasz tak ogólne twierdzenie? Bo nie
    twierdzę, ze nie, ale nie zawsze.

    --
    Robert Tomasik

  • 59. Data: 2021-09-28 22:19:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2021 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale co konkretnie? Ze uwazam iz ciec moze byc głupi ale od policjanta
    > oczekuje madrzejszego zachowania?

    Że możesz oczekiwać to jedno. Ale że twoje oczekiwania się spełnią... to
    już trochę naiwność.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2021-09-29 11:42:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No ale jak możesz w ogóle zajmować stanowisko na temat czegoś, czego
    > nigdy nie widziałeś?

    Skup się.
    Widziałem co napisałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.