  • 1. Data: 2004-04-16 18:08:16
    Temat: Zaiks i Policja
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze,
    Prowadze lokal gastronomiczny i mam podpisaną z zaiksem umowę licencyjną na
    odtwarzanie muzyki z radia. Nie płaciłem tantiem licencyjnych i przyszedł
    tzw. inspektor z zaiklsu wraz z policjantami jako świadkami przeprowadzanej
    kontroli.

    Zadnych uchybień nie stwierdził, policjancie legitymowali mojego pracownika
    zatrudnionego w lokalu.

    Mam pytania:
    1. czy kontroler zaiksu ma jakiekolwiek uprawnienia żeby zaprzęgnąć
    policjantów na swoich świadków
    2. czy policjanci powinni spisać jakiś protokół, notatkę z podjętych
    czynności (przecież wykonują obowiązki służbowe) - nie spisali protokołu
    3. czy policjancie nie powinni cokolwiek robić dopiero jeśli istnieje
    podejrzenie popełnienia przestępstwa. - nie było nawet podejrzenia. Umowa
    jest spisana

    Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy zaiksem a policją

    z góry dziękuję za pomoc
    Mrls

  • 2. Data: 2004-04-16 18:26:58
    Temat: Re: Zaiks i Policja
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Mam pytania:
    > 1. czy kontroler zaiksu ma jakiekolwiek uprawnienia żeby zaprzęgnąć
    > policjantów na swoich świadków

    ales uzyl slowa "zaprzegnac":-)))!nikt tu nikogo nie "zaprzegal". swiadka
    nie mozna zaprzegnac. swiadkiem sie jest -

    > 2. czy policjanci powinni spisać jakiś protokół, notatkę z podjętych
    > czynności (przecież wykonują obowiązki służbowe) - nie spisali protokołu

    zapewne cos spisali. nie musieli jednak spisywac od razu. nie musieli tez
    nic Tobie, czy tez pracownikowi okazywac.Mogli napisac notatke, gdyby
    sporzadzali dokument porcesowy - zapewne twoj pracownik wiedziec o tym
    powinien/podpisy/

    > 3. czy policjancie nie powinni cokolwiek robić dopiero jeśli istnieje
    > podejrzenie popełnienia przestępstwa. - nie było nawet podejrzenia.

    sorki, sam piszesz, ze nie placisz. podales ponadto zbyt ogolne informacje.
    a moze policjant wybral sie z zaiksem - "przy okazji"?policjant ma prawo
    wejsc do lokalu i wylegitymowac pracownika. trudno na podstawie tak skapych
    od ciebie informacji podejrzewac - co bylo powodem legitymowania. a moze
    byly jakies podejrzenia co do zatrudnienia "na czarno"? kazda odpowiedz jest
    mozliwa. jesli masz watpliwosci co do zasadnosci czynnosci wykonanych przez
    policje - idz do tej komendy, powinni ci wyjasnic.

    pozdr
    P@wel

  • 3. Data: 2004-04-16 18:40:06
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    ales uzyl slowa "zaprzegnac":-)))!nikt tu nikogo nie "zaprzegal". swiadka
    .....no a jak nazwać działanie kontrolera który przed przyjściem do lokalu
    idzie najpierw na policję i zaprasza do lokalu policjantów, nie wiedząc
    jeszcze co w nim zastanie; protokół kontroli zaiks miał rubrykę świadkowie i
    tam wpisali się policjanci

> [...]
    > nic Tobie, czy tez pracownikowi okazywac.Mogli napisac notatke, gdyby
    > sporzadzali dokument porcesowy - zapewne twoj pracownik wiedziec o tym

    ...nic nie spisali, nic nie okazali, niczego nie sprawdzali, siedzieli i
    czekali aż koleś z zaiksu skończy

    > sorki, sam piszesz, ze nie placisz.

    ....a co ma niepłacenie do policji...te kwestie rozstrzygają sądy cywilne.
    mogą wnieść pozew i koniec, a oni wspomagają się policją jak ja kolegami. W
    tym przypadku przy każdej niekomfortowej sytuacji mógłbym wołać policję żeby
    mi potowarzyszyła...być może w trakcie rozmowy dostanę od kogos w twarz i
    policja będzie miała co robić ;-)

    > a moze policjant wybral sie z zaiksem - "przy okazji"?

    to nie było przy okazji

    policjant ma prawo
    > wejsc do lokalu i wylegitymowac pracownika.

    ...w tej sytuacji nie znajdyje uzasadnienia legitymowania pracownika

    > byly jakies podejrzenia co do zatrudnienia "na czarno"? kazda odpowiedz
    jest
    > mozliwa.

    ...nie było podejrzeń

    dzięki za podpowiedzi

  • 4. Data: 2004-04-16 18:48:25
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dzięki za podpowiedzi

    poniewaz poslales na priv'a - ja juz odpowiedzialem tez na priv'a. nie bede
    powtarzal
    P@wel

  • 5. Data: 2004-04-17 18:58:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. czy kontroler zaiksu ma jakiekolwiek uprawnienia żeby zaprzęgnąć
    > policjantów na swoich świadków

    Nie, ale przełożony policjanta tak.

    > 2. czy policjanci powinni spisać jakiś protokół, notatkę z podjętych
    > czynności (przecież wykonują obowiązki służbowe) - nie spisali protokołu

    Nie. Oni tylko ochraniają inspektora.

    > 3. czy policjancie nie powinni cokolwiek robić dopiero jeśli istnieje
    > podejrzenie popełnienia przestępstwa. - nie było nawet podejrzenia.
    Umowa
    > jest spisana

    "Cokolwiek", to co oznacza? Chwilowo wylegitymowali pracownika. A więc
    upewnili się, że nie jest poszukiwany i mogą sprawdzić, czy jest zgłoszony
    do ubezpieczenia społecznego. Jak rozumiem innych działań nie podejmowali.

    > Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy zaiksem a policją

    Tak, jak to strony uzgodnią. W tym wypadku jako podmiot kontrolowany
    niewiele masz do powiedzenia, dopóki nie naruszają Twoich praw.