  • 1. Data: 2003-03-15 15:02:55
    Temat: Zagraniczne domeny i serwery
    Od: "Kostek" <k...@N...gazeta.pl>

    Mam taka sprawe. Mam domene .com i strone www umieszczona na serwerze w USA.
    Za domene zaplacilem karta kredytowa. W bazie danych domen internetowych po
    wykonaniu WHOIS wyswietlaja sie "lewe" dane na temat mnie czyli wlasciciela
    tej domeny. Jaka jest mozliwosc prawna aby ktos mogl sprawdzic faktyczne moje
    dane, np. z karty kredytowej oraz czy istnieje mozliwosc zablokowania strony
    w Stanach przez kogos w Polsce ?

    Przyklad:
    Kupuje domene www.imie_i_nazwisko_jakiegos_znanego_polityka.com, wrzucam ja
    na serwer w Stanach i pisze tam ze jest on glupi itd. Czy ktos w Polsce moze
    mnie namierzyc i cos mi zrobic ?

    Dzieki za pomoc :)

  • 2. Data: 2003-03-15 16:13:11
    Temat: Re: Zagraniczne domeny i serwery
    Od: Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>

    Kostek wrote:
> [...]
    > na serwer w Stanach i pisze tam ze jest on glupi itd. Czy ktos w Polsce moze

    Może.

    --
    Paweł Tkaczyk, MIDEA http://www.midea.pl [firmowa]
    p.tkaczyk [at] midea.pl http://void.midea.pl [prywatna]

  • 3. Data: 2003-03-15 17:23:37
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Kostek" <k...@N...gazeta.pl> pisze w

    > Jaka jest mozliwosc prawna aby ktos mogl sprawdzic faktyczne moje
    > dane, np. z karty kredytowej oraz czy istnieje mozliwosc zablokowania
    > strony w Stanach przez kogos w Polsce ?

    sredniej klasy hacker sobie z tym poradzi, a co do aspektu prawnego to opre
    sie na pewnym przykladzie. Pewne firma umiescila na swojej stronie liste
    dluznikow, oczywiscie ktos ich zaskarzyl czy cos to przeniesli liste na
    yahoo. W tym wypadku sytuacja jest inna bo nie chodzilo o inne dane
    personalne w bazie ale jak im sie nic nie stalo... A tak wogole to placiles
    swoja karta ? Przeciez jak robisz przelew to chyab to mozna sprawdzic kto
    jest wlascicielem konta z ktorego przelano. Oczywiscie, zeby jakis polski
    urzad uzyskal te informacje musialby wystosowac pismo do tej firmy o
    podanie Twoich danych, (zakladam, ze maja nazwisko wlasciciela konta). Nie
    wiem czy sa w obowiazku do udzielenia informacji o pltanikach, chyba nie.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-03-15 20:43:45
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > wiem czy sa w obowiazku do udzielenia informacji o pltanikach, chyba nie.
    ZTCW to firma, która sprzedała kupującemu z Polski domenę nie poda tak po
    prostu danych swojego klienta, bo to zniszczyłoby jej wiarygodność.
    Zresztą - po co miałaby to robić.
    Ja myślę, że formalnie to musiałoby być tak:
    najpierw ten ktoś, czyje dobra są naruszane na tej stronie wszczyna sprawę
    tu - w Polsce. Organ prowadzący śledztwo w tej sprawie występuje na mocy
    umów międzynarodowych (jeśli takowe są między Polską a tym krajem) do
    odpowiednich władz tamtego kraju z prośbą, aby na mocy swoich przepisów w
    związku z prowadzonym postępowaniem zarządali od providera danych
    właściciela domeny. Jeśli oni uwzględnią wniosek to przesłane przez nich
    dokumenty mogłyby być dowodem w sprawie.
    A więc droga długa i skomplikowana. Jeśli zaś serwer fizycznie znajduje się
    w kraju, z którym nie mamy stosownych umów to drogą formalną jest to IMHO w
    ogóle niemożliwe.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2003-03-16 00:33:45
    Od: "Kostek" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wiem czy sa w obowiazku do udzielenia informacji o pltanikach, chyba nie.

    No wlasnie. Czy firma ze Stanow - dokladniej z Kanady ma obowiazek podac moje
    dane z karty ktora dokonalem zakupu u nich domeny, np. po otrzymaniu
    stosownego zawiadomienia od jakiejs waznej, polskiej instytucji np.
    rzadowej ? Wezmy dla przykladu domene andrzejlepper.com :) hehe

  • 6. Data: 2003-03-16 09:47:15
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

> [...]
    ja
    > na serwer w Stanach i pisze tam ze jest on glupi itd. Czy ktos w Polsce

    "Tam" nic nie napiszesz - musisz jeszcze gdzies wykupic serwer z obsluga
    domeny.
    A to juz jakis trop:)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 7. Data: 2003-03-16 20:28:46
    Od: "Kostek" <k...@N...gazeta.pl>

    Dzieki za wszystkie wyjasnienia :)

    BTW.
    Np. directnic.com i inni tez, daja za darmo miejsce na swoich serwerach na
    stronke wiec nie trzeba niczego wykupywac - poza domena u nich - ofkors :)

  • 8. Data: 2003-03-17 10:54:50
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    E tam. Zabiorą Ci po prostu domenę. Precedensów było juz wiele a
    postepowanie toczy się na podstawie specjalnych reguł arbitrażu w sprawach o
    nazwy domen ( UDNDRP ) ICANN. Rach ciach i nie ma domeny.

    Depi.