  • 1. Data: 2007-02-27 07:16:12
    Temat: Zagarniecie drogi wspólnej - cop z tym zrobić
    Od: "Navi" <p...@y...com>

    Drodzy grupowicze
    Mam problem następujący.
    Grupa osób nabyła pole i podzieliła je, wydzielając jednocześnie drogę która
    została wyodrębniona jako współpwłasność wszystkich Sytuacja wyglądała tak:
    ---------------------------
    | | | |
    | D | E | F |
    | | | |
    ---------------------------
    --> DROGA |
    ---------------------------
    | | | |
    | A | B | C |
    | | | |
    ---------------------------

    Sąsiad z działki C dokupił działkę F i połączył je zagarniając jednosześnie
    fragment drogi pomiędzy nimi i sytuacja teraz wygląda tak:
    ---------------------------
    | | | |
    | D | E | F |
    | | | |
    ------------------ |
    --> DROGA | |
    ------------------ |
    | | | |
    | A | B | C |
    | | | |
    ---------------------------
    Droga jest "drogą prywatną" tzn nie należy do gminy.
    W zasadzie nie robiłbym z tego powodu problemu ale:
    1. facet nawet nie zapytał czy tak może zrobić, nie mówiąc już o odkupieniu
    od pozostałych współpwłaścicieli tych kilku m2 i wprowadzeniu zmian w KW lub
    wyrysie geodezyjnym.
    2. Auta przyjeżdżające do właściciela działek F i C często są pozostawiane
    przed działkami E i B
    3. Jego śmietniki są pozostawiane przed działkami B i E
    4. Śmieciarka i szambiarka mają problemy z manewrowaniem.

    Chcę sprawę załatwić w sposób zgodny z prawem, stad pytania: jakie podjąć
    kroki? Do kogo z tym iść? Sąd, gmina? policja? i czy te krokiu może podjąć
    jedna osoba, czy zaprotestować muszą wszyscy?

    W tej chwili raczej mnie już nie interesuje polubowne załatwienie sprawy.
    Raczej będę dążył do przywrócenia stanu pierwotnego.
    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdro,

    Piotr

  • 2. Data: 2007-02-27 07:26:43
    Temat: Re: Zagarniecie drogi wspólnej - cop z tym zrobić
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Pozew do sądu o ochronę posiadania i przywrócenie do stanu poprzedniego.
    Proponuję najpierw pisemne wezwanie z wyznaczeniem terminu.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2007-02-27 07:28:47
    Od: "Navi" <p...@y...com>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pozew do sądu o ochronę posiadania i przywrócenie do stanu poprzedniego.
    > Proponuję najpierw pisemne wezwanie z wyznaczeniem terminu.
    >
    > Pozdrawiam.

    Acha i jeszcze jedno pytanie - czy jest na to działąnie jakiś "termin
    zawity"? czy facet może zalegalizować to "przez zasiedzenie"?

  • 4. Data: 2007-02-27 08:23:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Navi" <p...@y...com> napisał w wiadomości

    > czy facet może zalegalizować to "przez zasiedzenie"?

    po 30 latach najwczesniej